prijslijsten

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

prijslijsten

Bericht door s.r. »

kloppen de prijslijsten op http://www.geocities.com/TimesSquare/Alley/8722/ een beetje?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ja al vind ik ze soms wat aan de lage kant. Maar je kunt bv zien bij duals dat niet elke dual evenveel waard is en dat zijn ze in online winkels wel.
Er wordt dus iig een prijs vorr elke individuele kaart gemaakt.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

en de prijzen op http://www.cardshark.com/ dan, die vind ikzelf wat handiger door de grafieken...(voor de prijs vann kaarten rechtsboven de naam van een kaart intypen en search)
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Dat is een mindere site. De prijzen worden gebaseerd op vraag prijzen van de gebruikers van die site. Een BoP is er $9.46 (8.50 euro) en een Rev Underground Sea $17.21 (16.00) euro. De duals is te duur en de BoP veels te goedkoop.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

en welke prijslijst is handiger ( voor de echte waarde bij verkopen)?: http://www.geocities.com/TimesSquare/Alley/8722/
http://www.cardshark.com/ of MOTL
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er bestaat geen goeie prijslijst, alleen benaderingen. Het kan best zijn dat in het een deel van Nederland een kaart 2x zo veel opleverd dan in een ander deel omdat daar veel meer mensen van een bepaald type speler rondlopen, of omdat ze daar aan veel hogere prijzen gewend zijn. Een goeie prijslijst voor heel Nederland maken is dus al moeilijk, kun je nagaan hoe moeilijk het is om een behoorlijke te vinden voor de hele wereld. Ik zou je aanraden om vooral uit te vinden hoe de prijzen liggen waar jij normaal handeld en het daar bij te laten. Gebruikt iedereen daar de Inquest, ok, maak daar gebruik van. Is het meer gevarieerd, met bv een paar mensen die goed op de hoogte (lijken te) zijn, luister naar wat zij voor prijzen noemen, etc. Op internet ga je toch alleen maar een prijslijst vinden die bruikbaar is voor een zeer selecte groep die via internet ruilen en die logisch na kunnen denken. En om het nou te doen om grote rip-offs te voorkomen, sja, in mijn ervaring kun je dat toch alleen voorkomen door logisch nadenken goed zijn in onderhandelen en stevig in je schoenen staan. Ik heb vaak genoeg mensen geript zien worden terwijl er een prijslijst op tafel lag, en andersom heb ik ook vaak genoeg iemand geript zien worden waarbij beide mensen geacht konden worden wat van prijzen te weten. That's life, leer er mee om te gaan... Het is vergelijkbaar met de aandelenhandel, daar is ook geen standaard prijslijst voor.

mazzel

pi

p.s. Ik beweer mensen geript hebben zien worden, dat zou impliceren dat ik dus een perfect idee zou hebben van prijzen. Nou kan ik veel beweren, maar perfect ben ik op geen enkel gebied, dus ook op dit gebied niet, wel ruil ik al 5.5 jaar lang best wel fanatiek met magic kaarten dus weet ik wel een beetje waar ik het over heb, en een beetje rip kan ik daarom ondertussen in laat ik zeggen 95% van de gevallen waarschijnlijk wel herkennen.
p.p.s. Eerlijk is eerlijk, sommige deals die ik heb gedaan, vooral degenen die langer geleden zijn, zou ik nu wel als rip-offs defineren ja. Maar, dit waren, op degene na die ik deed toen ik ook zelf nog bijna geen diee had van de prijzen, allemaal deals waarbij de ander makkelijk ergens de prijzen op had kunnen zoeken of iemand met meer verstand van prijzen om zijn mening had kunnen vragen (zoals mij bv, ik ben altijd bereid te zeggen wat ik van de deal vind zoals die staat). Hiernaast weigerde ik een deal te doen die echt te goed voor mij was, zoals die keer dat iemand mijn time warp voor een time walk aan zag.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

ok, en wat is handig voor de vergelijking van de kaarten?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

daarvoor gaat bovenstaande redenering ook op.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb ff iets gemaakt waarmee je handig een prijslijst kunt maken om te printen en mee te nemen als je ergens naartoe gaat waar je wilt ruilen maar waar ze geen internet hebben:

http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic/pricelist.php

Het idee is dat je kunt kiezen welke kaarten je in je lijst wilt hebben zodat je niet zo heeel veel pagina's hoeft te printen.
De prijzen zijn afkomstig van motl en op dezelfde dag geupdate als die van mijn database.

Doe er je voordeel mee.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

leuk, maar wat is het voordeel boven bv gewoon motl prijzen pakken? En welke van de verschillende prijzen op motl gbruik je uberhaupt? Waarom zou ik als default type 2 wille hebben? (ik ruil ongeveer net zo veel kaarten die alleen type 1 zijn als kaarten die type 2 zijn persoonlijk)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb het ff snel in elkaar gezet omdat s.r. een prijslijst wilde printen om mee te nemen naar waar ie normaal ruilt. Het voordeel hiervan is dat je het kunt printen op minder pagina's dan 'gewoon motl'.
Ik weet niet waarom jij default T2 wilt hebben, ik moest iets. Als men het handig vindt kan ik (denk ik) nog wel knopjes maken om bepaald groepen series aan of uit te vinken...
Hij gebruikt het bedrag onder het kopje Price, misschien dat ik ook nog een keer rawN erbij zet ofzo.

Ik heb het hier gepost omdat s.r. het erg handig vond en ik dacht dat anderen het misschien ook wel handig vonden.

David
Plaats reactie