ik kreeg vandaag een meeltje van Michiel Smit van Nedermagic. Hij stuurde mij een meeltje omdat ik gebruik had gemaakt van de mogelijk van zijn site om als je op iemand zijn pp kijkt onderaan een meeltje te tikken, en hij had gezien dat ik in dit meeltje een link stuurde naar een andere site dan Nedermagic. Dit leverde een discussie op waarvan dit de hoogtepunten zijn:
(ik vroeg naar de privacy op nedermagic, aangezien hij duidelijk een meeltje van mij onderschept had)
Michiel Smit schreef:"privacy is wel goed. ik geef nooit gegevens door. ik krijg krijg wel een
kopie van elk mailtje en nedermessage die via m'n site wordt gestuurd, maar die bekijk ik alleen zelf en ook steekproefsgewijs"
Michiel Smit schreef:"nee dat kun je niet uitzetten. is altijd zo. alles komt in de database te
staan. is ook geen schending van de privacy."
Michiel Smit schreef:"privacy heeft ermee te maken dat ik geen gegevens van jou doorgeef. je
registreert bij mij, dus ik kan alles van jou lezen. net als bv je
emailprovider, die kan ook al jouw email lezen als ze dat willen."
pi schreef:"Van mijn e-mail provider weet ik dat, die hebben een hele disclaimer en zo daar over, maar op nedermagic kan ik er niks over vinden, tenzij de opmerking dat alle content eigendom is van nedermagic, maar ik zou dan niet verwachten dat het om e-mail gaat, hooguit om de nedermessages. Schending van mijn privacy zou ik overigens defineren als het belanden van mijn gegevens op een plek waarvan ik het niet wil, of waarvan ik het niet weet."
Michiel Smit schreef:"ja er zit wel wat in, maar het lijkt me logisch dat als je iets doet op een
site dat de eigenaar van de site dat dan ziet. alles wordt gelogd. ook je
ip-adres enzo. ik denk ook niet dat ik daar iets aan hoef te doen."
Persoonlijk vind ik dit een flinke schending van mijn privacy, en ik ben nieuwsgierig naar wat jullie hier van vinden. Ik wou nog toevoegen dat het technisch zeker mogelijk is om dit uit te zetten.pi schreef:"Ip-adres loggen, zelfs precies bijhouden wat je op de site doet, ok, kan ik inkomen, misschien zelfs berichten die je binnen de site verstuurd, hoewel ik die zelf prive zou houden, maar toch zeker geen e-mailtjes die totaal niks met de site te maken hoeven te hebben?"
Liefhebbers kunnen een kopietje van de hele meelwisseling toegestuurd krijgen als ze willen, meel mij daar dan even voor.
mazzel
pi
p.s. de rest van onze discussie ging over het naar andere websites dan nedermagic linken, waarbij mijn voornaamste argument was dat ik ingelogd moet zijn op Nedermagic om te zien dat ik een nieuwe message had, en dat dat niet handig werkt als ik wil ruilen via Nedermagic. Mijn voorstel was om een optie te maken dat er een meeltje gestuurd kan worden als je een nedermessage krijgt. Maar Michiel ging hier verder niet heel erg op in ging.