boosters kopen

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

boosters kopen

Bericht door David »

Hi,

Ik vroeg me af wat jullie zouden vinden van wat er staat op:

http://creditmagic.jc-hosting.co.uk/

Het is een systeem waarbij je samen boosters koopt en open maakt en dan de inhoud verdeelt. Hierdoor heb je minder kans op kaarten die je niet wilt...

David
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Geen goed id lijkt me. Wat je dan krijgt, is dat er op de populaire kaarten (te) veel credit's worden geboden, door mensen die meer betaald hebben en zo zitten de mensen die minder hebben betaald vast met de commons.

Ik kan van elke set altijd 2 booster boxen, ruile de goed rares 4 x bij en als ik nog een kaart mis koop ik em bij, meestal is dit het voordeligst en haal je je geld er ook wel weer uit, als jet zou verkopen. Je moet dan natuurlijk wel de goede kaarten bijruilen.

Probleem is dat je wel met 3000+ commons zit opgescheept. Als er nog een beginnede magicer is die nog een doos commons moet hebben voor een zacht prijsje :roll:
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je voor een hele box aan credits hebt betaald, zou je die credits dan uitgeven aan 5 goed kaarten? Ik vind het best als ik dan de rest krijg voor bijna niets.
Vraag en aanbod zorgen er toch juist voor dat de zaak 'eerlijk' verdeeld wordt...

Als je je geld eruit haald door booster boxen te kopen moeten we ons geld er toch ook uit kunnen halen als we samen maar booster boxen koopen...

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik kan die site niet bereiken, kan iemand precies uitleggen wta het idee is?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Waarom kun je hem niet berijken?

Hier is de inhoud:

Regels:
Iedereen die mee doet betaalt van te voren een bepaald bedrag.
Iedereen krijgt credits evenredig naar het betaalde bedrag.
Bijvoorbeeld: 1 credit = 5 cent.
Voor het totaal bedrag wordt magic gekocht.
Bijvoorbeeld: dozen Mirrodin of oude verzamelingen op ebay.
De gekochte kaarten worden gesorteerd en op een website gezet.
Mensen kunnen op iedere kaart een bod uitbrengen. Ze betalen dan de credits die
ze bieden.
Op de website komt ook te staan hoeveel er op iedere kaart geboden is.
Als er iemand hoger bied krijgt de vorige bieder zijn credits terug.
Aan het eind is iedere kaart voor de hoogste bieder. Van te voren spreek je af
wanneer het eind is.
Bijvoorbeeld: na 2 weken of als niemand meer credits heeft.

Optioneel:
Commons kunnen bijvoorbeeld per 4 aangeboden worden. Er blijven dan nog een
heleboel commons 1, 2 of 3 keer over. Deze zouden allemaal bij elkaar
aangeboden kunnen worden.
Het zou leuk zijn als buitenstaanders ook mee kunnen doen als wij daar weer
geld aan kunnen verdienen...
Alles is mogelijk als maar van te voren duidelijk is wat de regels zijn zodat
mensen je niet achteraf in elkaar komen slaan ofzo :(

Problemen:
Het is veel werk om de kaarten te sorteren en in te typen.
Kost het veel geld om de kaarten te versturen? Of hoe krijg je ze anders bij de
hoogste bieder? Misschien is het handiger om samen te doen met mensen uit dezelfde stad...
Wat doe je als mensen credits over hebben? Gewoon pech lijkt me... als het veel
credits zijn kun je ze gebruiken om op meer kaarten te bieden. Als het weinig
credits zijn maakt het niet zo veel uit.

Voordeel:
Je betaalt niet voor kaarten die je niet wil maar je betaalt ook niet voor de
dure tussen handelaar (zoals bijvoorbeeld Nedermagic).
Als niemand een bepaalde kaart wil hebben kun je hem kopen voor 1 credit = 5
cent.
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

ik ben dan bang dat de goede kaarten zo weg zijn voor (veel) te veel credits/geld en je allemaal slechte uncommons/common/ reres overhoud die niemand wil zodat mensen nog een boel cedits overhouden
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Mensen kunnen geen credits overhouden. Dan moeten ze daar nog mee bieden, bijvoorbeeld op de slecht rares voor 5 cent per stuk of nog meer op de goede zodat ik de slecht kan kopen voor 5 cent per stuk.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

volgens mij gaat er hier iemand verschrikkelijk winst op maken! Als er maar genoeg mensen meedoen tenminste. De inhoud van een box wordt weggedaan tegen die credits, dat leverd waarschijnlijk meer op dan wat de box gekost heeft, hetzelfde voor de verzamelingen. Wie vangt al dat extra geld? Of is het de bedoeling dat al het geld op gaat aan de kaarten, in dat geval, wie vangt de kaarten die over zijn als de credits op zijn? En zelfs als dat eerlijk te regelen zou zijn, wie let er op dat degene die de boel gekocht heeft niet de prijzen kunstmatig op drijft en dergelijke?

Ik zie hiermee echt een hoop mis gaan, maar het idee is leuk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Heb je het gelezen?
Al het geld gaat op en alle kaarten worden verdeeld. Misschien dat er een paar commons overblijven maar dat kan geen probleem zijn.

David
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Het probleem is dat de helft van de kaarten unwanted blijft en de andere helft door andere mensen is gewonne. Zo blijven een hoop mensen vast zitten op crap rares.

Nee geef mij maar gewoon mijn eigen boosters.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb het blijkbaar verkeerd opgeschreven want wat jullie zeggen heeft niets te maken met wat ik bedoel.

David
Gast

Bericht door Gast »

Oy,

de site is nog steeds down, dus daar kan ik niet checken, maar als ik jou post las had ik het idee dat mijn reactie niet zo gek was. Ik denk dat je altijd iets overhoudt, geld, credits, kaarten, precies uit komen lijkt me extreem moeilijk. Het gaat namelijk gebeuren dta mensen geen credits meer uit willen geven aan de kaarten die over zijn, terwijl ze niet zo veel willen uitgeven aan de coole kaarten als waar die normaal voor gaan. Resultaat is dat er ergens wat over gaat blijven volgens mij.

mazzel

pi
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Op de site staat niets meer dan ik heb gepost.
Er gaat geen geld overblijven want voor al het geld wordt magic gekocht.
Er gaan geen credits overblijven want aan het eind heb je niets meer aan credits, je kunt ze dus maar beter uitgeven.
Kaarten kunnen alleen overblijven als niemand ze 1 credit waard vind. In dat geval kunnen ze ook nog gegroepeerd worden zodat je bijvoorbeeld een playset krijgt voor een credit ipv maar 1 kaart. Het lijkt me so wie so handig om commons meteen te groeper in playsets of misschien wel in sets van alle commons uit de serie.

Je moet het niet vergelijken met losse kaarten kopen maar meer zien als een manier om de boosters te verdelen. Als je boosters koopt heb je ook niet altijd wat je wil maar op deze manier kun je nog invloed uitoefenen op wat je krijgt.
Net als bij draft, na een tijdje is er niets interessants meer maar kies je toch nog de kaart die je het liefst wil. De rede dat je hem wil is bij draft alleen een andere.

Alles gaat uiteindelijk kloppen vanwege vraag en aanbod, zolang jullie dat niet geloven heb ik het niet goed uitgelegd...

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het gaat uiteindelijk niet kloppen omdat er mensen gaan zijn die zien wat er nog over is en daar geen credits aan gaan willen besteden. Bedenk wel dat je verzendkosten ook nog hebt als je een kaart wil he. Voor kaarten van 5 cent heb ik echt geen 39 cent aan portokosten over...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

ah, een misverstand.
Alles wordt pas verzonden als het bieden afgelopen is. Ik zat eigenlijk te denken om het (eerst) alleen met vrieden te doen (in dezelfde stad) en de kaarten aan het eind uit te delen, dus zonder verzending.
Maar als je wel aan verzenden doet betaal je dus maar 1 keer verzendkosten.
Het bied gebeuren moet wel na 1 of 2 weken afgelopen zijn en dan krijgt iedereen zijn kaarten.

Maakt dat het misschien wat duidelijker?

David
Plaats reactie