stifle
Moderator: Admins & Moderators
- KingFatass
- Wizard
Onder activated ability wordt verstaan:
-tap abilities, of ablity waarvoor je een andere cost (mana, sacrificen enz) voor moet betalen.
bv. tap, do 1 damage. Dan kun je dat counteren.
Trigerred abiliteis is wat moeilijker:
- during your upkeep, do this
- comes into play ability
- leaves play ablity
- En als er when/ whenever (action) happens, do (action).
kan je dat ook counteren.
-tap abilities, of ablity waarvoor je een andere cost (mana, sacrificen enz) voor moet betalen.
bv. tap, do 1 damage. Dan kun je dat counteren.
Trigerred abiliteis is wat moeilijker:
- during your upkeep, do this
- comes into play ability
- leaves play ablity
- En als er when/ whenever (action) happens, do (action).
kan je dat ook counteren.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
- Kurt Cobain
- Expert
We nemen als voorbeelden Pernicious Deed en Phyrexian Arena
Ik laat Pernicious Deed afgaan voor 5 bv. Jij speelt Stifle. Mijn Deed is weg maar doet nix --> activated ability gecountered
Aan het begin van de drawfase mag je tegenstander 1 kaart pakken en verliest een leven. Jij speelt Stifle en tegenstander mag geen kaart pakken --> triggered abilty gecountered.
GForce
Ik laat Pernicious Deed afgaan voor 5 bv. Jij speelt Stifle. Mijn Deed is weg maar doet nix --> activated ability gecountered
Aan het begin van de drawfase mag je tegenstander 1 kaart pakken en verliest een leven. Jij speelt Stifle en tegenstander mag geen kaart pakken --> triggered abilty gecountered.
GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
- Kurt Cobain
- Expert