Mirroburn

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Mirroburn

Bericht door grimreaper »

4 War Elemental
4 Slith Firewalker
4 Seething Song
4 Solemn Simulacrum
4 Fiery Gambit
4 Electrostatic Bolt
4 Shrapnel Blast
3 Goblin Charbelcher
4 Pyrite Spellbomb
4 Liar's Pendulum
3 Krark's Thumb
18 Mountain

keuzes lijken me duidelijk tog?
Afbeelding
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

nee niet echt. leg je keuzes eens uit. waarom zou je dit spelen als goblins 1000000bter is. Is dit een multiplayer deck?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind het ook totaal niet duidelijk, vooral niet wat die krak's thumb er in doet...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

o dan gaan we het tog uitleggen

ten eerste veel goede goblins ontbreken in MIRRODIN

ten tweede tis en multi en single player


4 War Elemental groeit lekker mee
4 Slith Firewalker lekker snel
4 Seething Song mana acceleratie altijd mooi meegenomen
4 Solemn Simulacrum standaard al goed en shrapnel blast voer
4 Fiery Gambit daar ging dit deck mij eerlijk gezegd om
4 Electrostatic Bolt burn kaartje
4 Shrapnel Blast nou ja voor wat ie doet
3 Goblin Charbelcher die is zo goed
4 Pyrite Spellbomb goede burn of evt card draw + shrapnel blast voer
4 Liar's Pendulum card drawer ik kan goed liegen :twisted:
3 Krark's Thumb voer Fiery Gambit en shrapnel blast voer
18 Mountain geen furnace zou alleen voor shrapnel blast kunnen maar dat weegt net niet op om hem te gebruiken zeker niet sinds ook Goblin Charbelcher in dit deck zat
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

oftewijl je speelt de thumb slechts voor 1 kaart??? (aangezien je voor hem in de plaats elke willekeurige andere artifact kan spelen voor de blast)

de pendulum is leuk, maar hoe vaak heb je er werkelijk ene kaart mee gepakt? Tegen slimme opponents is het simpelweg 50% kans, die hebben gewoon zoiets van, ok, doen wel kop of munt, kop is ja, munt nee, of zo. Beter dan 50% haal je alleen tegen opponents die denken in te kunnen schatten of je ze loopt te fokken of niet, maar da's niet handig.

hoe veel geluk heb je tot nu toe gehad met de gambit? Uit gaand van geen thumb heb je 50% kans op ability1, 25% op ability1+ability2 en slechts 12.5% kans op ability1+ability2+ability3. In de andere gevallen doet ie steeds helemaal niks... Met de thumb wordt dat als ik me niet vergis 75/56.25/42.1875 wel iets beter, maar nog steeds best risicovol.

slith: gaat ie niet te makkelijk dood door geblocked te worden, of gewoon door dood geburned te worden?

in de war elemental heb ik ook niet zo veel vertrouwen, amar reageer eerst hier maar op.

Je had er niet bij gezegd dat het alleen voor mirrodin was... Verwacht dan ook niet datmensen daar van uit gaan, ik dacht bv ook dat het om type 2 zou gaan. In multiplayer lijkt dit deck me iig niet echt goed, tenzij iemand bang is voor wraak van jou kant, maar volgens mij ga je dan zelf ook dood omdat de rest dan de kans schoon ziet om jou dan af te maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

idd thumb zit er alleen in voor gambit die verder ook los werkt en thumb ook voor shrapnel kan lijkt me dat genoeg mogelijkheden

ja die pendulum weet ik ook nog niet echt zeker heb nog niet echt de gelegen heid gehad te testen maar goed welke card drawers heb je eigenlijk nog meer beschikbaar

tsja gambit hé maar ja daar wou ik me deck eigenlijk zo'n beetje om laten draaien en met playtesten tog bijna altijd wel minimaal de eerste optie gehaald de tweede vaak ook zeker met thumbs zonder minder en derde pas een paar keer maar dan is het ook gelijk raak :twisted:

slith is vooral in het begin goed en tegen decks met weinig creatures zeker maar ja moet natuurlijk nog wel sideboard maken en dan komt daar zeker enige vervanging voor

het leuke van de war elemental is dat je hem kan spelen dan met instant burn gelijk al oppompen groeit al snel en is vaak een goede finisher

idd had erbij moeten zeggen dat het mirrordin was leek me wel duidelijk zeker met mirro in de titel maar ja

EDIT: hijg... hijg... o ja bedankt voor het meedenken hijg...
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je realiseerd je dat als je na 1x een flip winnen met de gambit dat je als je dan de gok neemt om voor de tweede optie te gaan je als je de flip dan verliest ook de eerste flip kwijt bent en het ding dan dus helemaal niets doet he.

Volgens mij heb je te weinig burn voor de elemental.

Thumb lijkt me lang niet genoeg mogelijkheden hebben.

Slith lijkt me op zijn zachts gezegd risicovol om op te rekenen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

haha lol maak je een deck om een kaart zonder hem aandachtig genoeg te lezen :D :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

niet zo handig...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie