jep, ik ben dus redelijk gelimiteerd in wat ik in mijn deck moet/mag stoppen, anyway, ik leg mezelf nog de extra restrictie op dat ik ook de landjes highlander wil houden, inclusief basic land wel te verstaan.Het is vast leuk als we allemaal een deck maken van 100 kaarten, 5 kleuren, en ow, laten we het ook nog eens highlander houden...
Denk er even over, wat zou jij spelen...
Ok, ik weet het ook niet, maar dit leek me wel wat:
// Lands
1 Badlands
1 Bayou
1 Plateau
1 Taiga
1 Tropical Island
1 Tundra
1 Savannah
1 Scrubland
1 Underground Sea
1 Volcanic Island
1 Bloodstained Mire
1 Flooded Strand
1 Krosan Verge
1 Polluted Delta
1 Windswept Heath
1 Wooded Foothills
1 Crosis's Catacombs
1 Darigaaz's Caldera
1 Dromar's Cavern
1 Rith's Grove
1 Treva's Ruins
1 Brushland
1 Llanowar Wastes
1 Underground River
1 Yavimaya Coast
1 Spawning Pool
1 Treetop Village
1 Faerie Conclave
1 City of Brass
1 Thran Quarry
1 Gemstone Mine
1 Yavimaya Hollow
1 Kor Haven
1 Volrath's Stronghold
1 Salt Marsh
1 Elfhame Palace
1 Temple of the False God
1 Library of Alexandria
// Creatures
1 Deranged Hermit
1 Forgotten Ancient
1 Genesis
1 Seedborn Muse
1 Silverglade Elemental
1 Spike Feeder
1 Spike Weaver
1 Thornscape Battlemage
1 Wall of Blossoms
1 Wood Elves
1 Woodripper
1 Bone Shredder
1 Nightscape Battlemage
1 Nightscape Master
1 Phyrexian Rager
1 Twisted Abomination
1 Eternal Dragon
1 Radiant's Dragoons
1 Shaman en-Kor
1 Soul Warden
1 Sunscape Battlemage
1 Sunscape Master
1 Teroh's Faithful
1 Man-o'-War
1 Stormscape Battlemage
1 Tradewind Rider
1 Whirlpool Drake
1 Whirlpool Rider
1 Whirlpool Warrior
1 Crater Hellion
1 Flametongue Kavu
1 Shivan Hellkite
1 Siege-Gang Commander
1 Thunderscape Battlemage
1 Cromat
1 Jungle Barrier
1 Duplicant
// Spells
1 Regrowth
1 Survival of the Fittest
1 Sylvan Library
1 Sylvan Scrying
1 Worldly Tutor
1 Demonic Tutor
1 Haunted Crossroads
1 Promise of Power
1 Recurring Nightmare
1 Syphon Mind
1 Vampiric Tutor
1 Enlightened Tutor
1 Rhystic Study
1 Soothsaying
1 Stroke of Genius
1 Sunken Hope
1 Dragon Roost
1 Citanul Flute
1 Crystal Shard
1 Erratic Portal
1 Legacy Weapon
1 Mind's Eye
1 Mox Diamond
1 Sol Ring
1 Soul Foundry
//Commentaar
Het belangrijkste idee achter het deck is dingen her gebruiken. Bij voorkeur via de sunken hope, maar erratic portal en broertje crystal shard doen het ook leuk, net zoals de beide masters en tradewind. Ook een beetje graveyard recursion is natuurlijk aanwezig.
Weet iemand kaarten die er echt in MOETEN (denk er aan elke kaart 1x, en op multiplayer gericht) of is iemand nieuwsgierig waarom ik een bepaalde kaart speel, post ff wat!
Ow, en geen wishes ajb.
mazzel
pi
p.s. twijfel gevallen naar mijn idee:
- de mana base: hij doet het redelijk naar mijn idee, maar ja, waarschijnlijk kan er nog wel wat aan getuned worden, de man-lands gebruik ik iig te weinig.
- Shaman en-Kor: is ie de moeite om te spelen? Ik vraag het me erg af, wat zijn leuke alternatieven?
- Promise of Power: zeker een zeer goeie kaart, maar 3 zwarte mana is wel errug veel!
- Legacy Weapon: kan iemand een handige manier verzinnen om na te gaan of ik 'm kan activeren? En nou voor 2x? Het kost mij voor 1x activeren meestal niet zo lang om te verzinnen hoe, maar als ik genoeg mana begin te hebben voor 2x wordt het een stuk moeilijker...
Een neiging die ik bij veel van deze decks zie is er een "oops, I win" -combo in te doen, waarbij een speler dus ineens een combo op start en de rest ongeveer meteen dood is, het beste wat ik hier in de buurt heb is waarschijnlijk seedborn muse op soul foundry en iets wat wel leuk is om te tappen, of om voor te tappen, de muse zit er nog maar net in, ik ben er nog niet uit of ik genoeg te onttappen heb, de creatures boeit het iig niet zo, de spells wel. Verder zie ik dat er best wel veel resets gespeeld worden, persoonlijk vind ik dat niet zo'n leuk idee, maar de crater helion is wel zeer goed gebleken in sommige potjes, die wil ik er zeker als reset inhouden, maar is meer nodig?