zwart-wit Cleric deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gast

zwart-wit Cleric deck

Bericht door Gast »

heejz,
ik speel het spel al een jaartje nu en ik ben bezig om een beetje decks zelfstandig te bouwen nu. nadeel is dat ik gewoon veel kaarten en mogelijkheden nog niet ken. Daarom post ik mijn deck hier, om te kijken wat er evt. verbeterd aan kan worden. het zijn 60 kaarten. Ik zou graag ook 60 kaarten overhouden in dit Deckals dat mogelijk is. alvast bedankt..

mijn deck:
lands: (20)
9x Plains
9x Swamp
2x Starlit Sanctum

sorcery's: (6)
4x Profane Prayers
1x Syphon Mind
1x Syphon Soul

enchantments: (5)
4x Castle
1x Soul Link

creatures: (29)
4x Vile Deacon
4x Daunting Defender
3x Aven Redeemer
2x Hallowed Healer
2x Cabal Archon
2x Akroma's Devoted
2x Fallen Cleric
2x Battlefield Medic
2x Blood Celebrant
2x Edgewalker
2x Benevolent Bodyguard
1x Dedicated Martur
1x Ancestor's Prophet
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

paar puntjes:

- registreer bij voorkeur op het forum
- voor welk formaat is je deck bedoeld? (t1, 1.5, extended, type 2, block, iets anders? En daarbij 1:1 potjes of multiplayer (en mogelijk welke variant daar van))
- probeer te beschrijven wat je wilt doen met je deck: ik zie nu in je deck een aantal kaarten die duidelijk op mutiplayer gericht zijn, een aantal die in multiplayer niet zo veel boeien, ook heb ik het idee dat je het liefst zo snel mogelijk je tegenstander dood beukt, maar castles spreken dat weer tegen, probeer te defineren wat je wil.

Iig succes met je deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
barleduc
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo nov 26, 2003 4:42 pm
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door barleduc »

ok, bij deze gedaan.... sorry :oops: :D

maar wat voor soort deck het is? of het !1, 1.5 oid is weet ik niet.

het is bedoeld voor Multiplayer, meestal spelen we met 5 of 6 dezelfde spelers die echt allerlei uiteenlopende decks hebben, varierend van een Sliver-deck tot een Equip-deck. Ook die wisselen continu van speelwijze en decks. we spelen meestal geen variaties op multiplayer, gewoon ieder voor zich.
Wat ik met dit deck wil: Het is bedoeld om de eerste rondes zo lang mogelijk geen schade te pakken en daarom zit er veel prevent in. Daar zijn ook die Castles en Starlit Sanctum voor, das een beetje life-gaining voor als het mis mocht gaan. Dan wil ik later aanvallen met die Vile Deacon's omdat die later in het spel veel schade kan doen.
In het deck wil ik nog iets van een Master Apothecary (voor de prevention) en wellicht een Cover of Darkness (voor de fear op cleric's), maar het nadeel is dat mijn tegenstanders momenteel met artifact-decks spelen, dus dan heb ik er ook niet zoveel aan denk ik.
Wél probeer ik altijd (ik ben een vrij aanvallende speler) in de eerste rondes al schade aan mensen te doen met gewoon goedkope 1/1 beestjes, maar dit deck is toch gebaseerd om aan het eind pas toe te
slaan.

Ik hoop dat het nu een stuk duidelijker is geworden, en ik zie graag commentaar tegemoet :D
Beauty is in the eye of the beholder... look fast!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Misschien is het een idee om de volgende combo in je deck te verwerken:

Daru Spiritualist
Lightning Greaves
Willekeurige andere Cleric
Starlit Sanctum

Oneindig levens is best leuk om te hebben in multiplayer en ik denk dat de kaarten zowiezo best allemaal bruikbaar zijn in je deck, ook zonder de combo.

Rotlung Reanimator kon ook wel eens een heel behoorlijke kaart in je deck zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
barleduc
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo nov 26, 2003 4:42 pm
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door barleduc »

ik snap die combo nog niet helemaal hoor...

want dan heb je een simpele 1/1 Cleric, dan Equip je die met die Lightning Greaves en dan wordt het een 1/3 door die Daru Spiritualist, maar als ik hem dan sacrifice met die Starlit Sanctum, heb ik toch maar 3 levens erbij, en toch niet oneindig?
Beauty is in the eye of the beholder... look fast!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je hebt 2 clerics, dus verplaats je de greaves naar de ander, krijgt die ook +0/+2, dan verplaats je 'm terug naar de eerste, krijgt die weer +0/+2, weer naar de tweede, naar de eerste, tweede, eerste, tweede, enz. En elke keer krijgen ze weer opnieuw +0/+2 er bij, want elke keer zijn ze weer de target van een spell or ability. Als wat je dus nodig hebt voor een oneindige toughness zijn de spiritualist, een andere cleric en de greaves, en dan de sanctum er bij voor de levens, of een diamond valley als je dat liever hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
barleduc
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo nov 26, 2003 4:42 pm
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door barleduc »

tx for the tips, die ga ik wel gebruiken denk ik...

nog ideeën om er misschien iets van aanvallende kracht in te stoppen?
Beauty is in the eye of the beholder... look fast!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

En als je nog wat extra rares aan het deck wil toevoegen:

- Rotlung Reanimator (tja.... cleric deck he...)

- Oversold Cemetery + Bane of the Living (mooie recurring boardsweeper voor multiplayer)

- evt. Supplicant+Scion of Visara

Als je nog naar witte Rares kijkt:

-De apothecary is leuk, maar 3 wit is vaak lastig (edgewalker en evt. eternal dragon kunnen dit wel iets makkelijker maken).

- Weathered Wayfearer

voor protection kun je natuurlijk ook Beloved Chaplain gebruiken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

even over die combo bij spiritualist staat untill end of turn..... dus je hebt geen oneindig toughness
en hij kandan niet door spells worden getargetted
Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

QreZiX schreef:even over die combo bij spiritualist staat untill end of turn..... dus je hebt geen oneindig toughness
en hij kandan niet door spells worden getargetted
Je hebt Starlit Sanctum, de Daru Spiritualist en (bijvoorbeeld) een Master Healer liggen. Je speelt dan de Lightning Greaves op de Daru Spiritualist (die is nu 1/3), vervolgens equip je de Greaves naar de Master Healer (nu 1/6) en daarna equip je weer de Greaves naar de Daru Spiritualist (nu dus 1/5), dit doe je oneindig en hebt dus voor één beurt een Cleric van 1/*. Die kun je vervolgens opofferen voor de Starlit Sanctum.

Om antwoord te geven op jouw vraag: Je hebt dus wél voor één beurt oneindige toughness en mocht je de combo gebruiken voor de Sanctum dan heb je verder niks aan de Lightning Greaves want die echant dan geen creature meer (die heb je namelijk net gesact). Offer je je clericje niet op dan heb je dus (voor één beurt) een 1/* Cleric die niet getarget kan worden. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de bovenstaande uitleg heeft een klein foutje: de greaves is geen enchantment, maar een equipement, hij enchant dus niet, maar hij equiped, en een wat groter foutje: je cleric is alleen untargetable met de greaves er op, en die ben je steeds heen en weer aan het gooien, dus daar kan best iemand met een terror of een burn spell (voor thougness + 2 damage of meer) op reageren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

maar ie word toch target van een ability de cleric dus triggered de dary spiritualist toch ..of niet?
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

ik moet echt een keer een regelboek kopen :lol:
Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

tegen beide: jep

@ragnarok: daarom moet het een burn spell zijn die 2 meer damage doet dan de toughness.

@QreZiX: daar staat niet alles in trouwens, oefenen met meer ervaren spelers, of het opzoeken in het volledig overzicht van de regels die je vind via de site van wizards is misschein een beter plan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
barleduc
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo nov 26, 2003 4:42 pm
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door barleduc »

daarom ben ik ook blij dat ik dit nu door heb door deze kleine discussie hier.
snap ik ut ook gelijk...
Beauty is in the eye of the beholder... look fast!
Plaats reactie