Storm & Manabrand

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Me

Storm & Manabrand

Bericht door Me »

Heej allemaal,

Ik heb net wat scourge boosters gekocht en daar zaten kaarten in met het effect "storm". Weet iemand wat dat vermogen precies doet? Wat bedoelen ze met "copy it for each spell played before it this turn"? Ik heb nergens een duidelijke uitleg kunnen vinden.
Ik heb ook Upwelling en die kaart stopt manabrand. "Mana pools don't empty at the end of phases or turns. (This effect stops mana burn)".
Maar wat is nu precies een manabrand? Ik dacht dat je een manabrand had als je je landen tapt zonder een doel. Dus wat heb je aan deze kaart?

Veel dank,

Patrick
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Re: Storm & Manabrand

Bericht door s.r. »

hoi,

Het storm effect doet dus eigenlijk de kaart kopieren voor elke spell eerder gespeeld; als je bijvoorbeeld 3 creatures (of andere spells, dus alles behalve lands) in je beurt hebt gespeelt; en jij hebt bijvoorbeeld de kaart Astral Steel dan mag je dus een creature +1/+2 geven; maar omdat je eerder 3 creatures (dus spells) hebt gespeeld mag je de +1/+2 bonus wat astral steel geeft kopieren en dus nog eens 3 keer +1/+2 geven, voor die kopieen mag je dan ook nieuwe 'targets' kiezen waar je de copies op doet.

Een manaburn (manabrand) krijg je inderdaad als je meer mana hebt dan je kunt gebruiken; met landjes heeft dat idd meestal niet veel nut, als je gewoon de mana van de landjes opmaakt, maar als je bijvoorbeeld een dark ritual speelt (add 3 mana to your mana pool), en je gebruikt maar 2 mana van die wat je hebt gemaakt zou je dus mana burn hebben, maar door de upwelling heb je geen burn.

ik hoop dat je het nu een beetje begijpt :D :D :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

welkom op het forum, het zou leuk zijn als je ook even zou registreren.

Anyway, Storm wil zeggen dat voor elke spell die al gespeeld is die beurt er een extra kopietje van deze kaart op de stack gaat. Bv: je tegenstander speelt een shock, jij een healing salve, dan gaat hij aanvallen met een zooitje creatures en jij speelt wing shards. Op dit moment gaan er in totaal 3 wing shards op de stack, namelijk de ene orginele, en de twee kopietjes, ivm de shock en salve.

Mana burn is precies iets anders dan het landjes voor niets tappen. Als jij een landje tapt voor mana, dan komt die mana uit het landje en gaat het in een soort portomonee zitten, je mana pool. Hier bllijft het in zitten totdat jij het gebruikt om er iets mee te betalen, of tot aan het eind van een phase. In dit tweede geval wordt alle mana uit je mana pool gehaald en verlies je 1 leven voor elke mana die hierbij er uitgehaald wordt, dit heet mana burn. Als je een upwelling hebt liggen dan hoeven mensen dit niet meer te doen en kun je dus mana in je mana pool opslaan tot over een beurt of 5, of zo. Zo kun je bv 5 beurten lang je 5 landjes tappen voor mana, en er verder niks mee doen. Aan het eind heb je dan 25 mana in je pool, hiervan cast je dan een fireball voor 24 (kost XR, doet X damage). Merk wel op dat als iemand je upwelling sloopt je wel weer mana burn kunt krijgen en als jij dus dan niet de mana kunt gebruiken je best veel levens kunt gaan verliezen aan de mana die je opgespaard hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie