T2 Underworld Wheel and Deal

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

T2 Underworld Wheel and Deal

Bericht door collectocrat »

De combo gaat om UD, Puzzlebox en Wheel and Deal. Wanneer er een UD en Puzzle box liggen en ik speel een Wheel and Deal dan is dit automatisch 16 schade voor de tegenstander. Maar met bijvoorbeeld twee puzzleboxen kom je ook een heel eind.

In mijn beurt of hun upkeep laat ik ze zeven kaarten pakken (das 7 schade, in zijn beurt pakt de tegenstander een kaart, das 1 schade en door de puzzlebox pakt hij 8 nieuwe kaarten en dat is 8 schade)

Ik gebruik met dit deck Teferi's puzzlebox tevens als kaartdraw voor mezelf. Ik trek elke keer weer nieuwe kaarten waardoor ik meer kans heb de combo kaarten te trekken. Dit werkt verbazingwekkend goed (al zeg ik het zelf).

Ook zitten er in dit deck 3 Parallel Thoughts, deze hebben een zeer specifieke functie. Ik gebruik ze als een soort tutor en zijn op verschillende manieren inzetbaar, namelijk:
1. Ik kan 7 landen uit het deck filteren waardoor ik meer kans heb goede kaarten te trekken. (dit komt echter niet eens zo vaak voor)
2. Ik kan de combo kaarten tutoren
3. Ik kan bijvoorbeeld tegen gobbo's alle creature removal tutoren

Het main deck is nu anti creature ingesteld, en het sideboard (dat ik nog niet heb) tegen control. Natuurlijk kan dit ook andersom, afhankelijk van de metagame.

DECKLIST:

Creature Removal:
3x Necrataal
4x Infest
4x Terror
2x Consume spirit
2x Barter in Blood

Combo:
4x Underworld Dreams
4x Teferi's Puzzlebox
4x Wheel And Deal

Overig:
3x Parallel Thoughts
2x Promise Of Power
4x Chrome Mox
4x Talisman Of Dominance

Land:
4x Polluted Delta
5x Island
11x Swamp

Mischien dat de manabase nog wat aangepast moet worden, ik heb soms het idee dat ik iets te weinig land speel.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Met Parallel Thoughts moet je heel erg uitkijken als je hem als tutor gebruikt. Als ie gesloopt wordt ben je je winconditie kwijt.
En ik zou inderdaad wat meer land spelen.

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ik weet dat er een gevaar in zit. Het hangt ook een beetje van de situatie af. Tegen creature decks zonder mass destruction kan je wel een gokje wagen. Tegen Control decks kan je beter landjes filteren, om zo minder risico te lopen.

Ja alleen met wat meer land is het even de vraag wat er uit moet.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat het probleem met dit deck voornamelijk de vraag is hoe te winnen zonder underworld dreams. Tuurlijk, het is mogelijk, maar moeilijk. Je hebt ook erg weinig om de dreams mee te beschermen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Klopt ik ben er ook nog niet helemaal over uit maar mischien dat Last Words wel goed zal zijn. Verder denk ik er aan om ipv Necrataal Persecute er in te stoppen. Binnenkort is er weer een klein toernooitje en dan zal ik met dit deck gaan spelen (moet ik alleen nog 2 chrome moxen regelen)
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Plaats reactie