Verbeteringen?

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Yodaboy
Wizard
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Hey,

Ik vind dat het forum goed genoeg is en niet hard aan verbetering toe is. Mss nog een stuk of 20 actieve gebruikers ofzo. :)

Wel vind ik dat er inderdaad iets aan die Trading Corner gedaan moet worden. Wat mij het beste lijkt is dat iedereen gewoon een pagina krijgt waar hij/zij de kaarten neerzet die hij wil ruilen (die hij/zij heeft dus), dit kan een apart subforum worden met onderwerpen enzo, maar het lijkt mij het beste als dit gewoon onder het 'profiel' komt. En dan nog een apart onderwerp waarin je kunt zeggen wat je op dat moment nodig hebt. Voor haves verwijs je dan door naar je Profiel en er wordt gewoon gemaild/gereageerd op het onderwerp/gepm'd als je de kaarten hebt gezocht worden (en iets hebt gezien bij de haves van die persoon). Uppen mag hier laten we zeggen...eens in de 2 dagen, aangezien het meestal niet lang duurt eer je een bepaalde kaart hebt. Er komt dan echter wel een limiet voor het aantal dagen dat de post mag bestaan. 2 weken lijkt mij een goed ultimatum. Dan wordt er een slotje opgegooid en er wordt dan vanuit gegaan dat de persoon de kaarten nu wel heeft of al weer wat anders zoekt.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd want volgens mij gaat dit wel werken en is het niet heel erg moeilijk om te maken. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:
pi schreef:Oy,

mijn grote probleem met de regels als die nu zijn is dat ze zo heel anders zijn dan op de meeste andere fora. Ik ben bang dat we daar mensen mee afschrikken. Om de 2 maanden een up mogen doen is nog veel erger en dat gaat echt niemand snappen die hier voor het eerst komt.
Dit forum moet het volgens mij niet hebben van de Trading Corner maar meer van de gezelligheid ofzoiets. Valt nu een beetje tegen maar toen er wat meer gepost werd was het best wel gezellig. Ik zie niet waarom we op andere fora moeten lijken...
Om meer mensen te trekken voornamelijk. Regels waarvan mensen niet snappen waarom je ze zou hanteren schrikken mensen af.
David schreef:
pi schreef: snip

Denk trouwens ook eens aan mensen die wat vaker hun haves en wants updaten dan jij, misschien heb jij slechts eens in de 2 maanden wat nieuws te melden, er zijn zeker mensen die net zo veel nieuws te melden hebben in een week.
Wil je uppen omdat je iets nieuws te melden hebt of omdat je je haves/wants bovenaan wilt hebben? Volgens mij lopen die twee dingen door elkaar. Het is duidelijk dat niet iedereen zijn haves/wants bovenaan kan hebben en daarvoor maakt het dus niet echt uit of iedereen eens in de week of eens in de maand upt. Voor het melden van iets nieuws was mijn idee dus om een nieuw forum te maken waar je zonder beperkingen je nieuwe dingen kunt melden.
Ik up omdat ik nieuwe dingen heb en meld dan ook vaak wat ik nieuw heb, wat anderen doen weet ik niet. Het voordeel van een ander forum dat precies hetzelfde doet behalve dat je er verwijst naar de plek waar je haves en wants staan zie ik niet. Ik zie dat als iets wat je dan over 2 fora verdeeld wat je in 1 had kunnen doen.
David schreef:
pi schreef: p.s. aangezien je zelf aangeeft dat het niet op te lossen is dat er altijd mensen in het voordeel zijn met het op een bepaalde manier sorteren van de haves en wants lijkt me dat de discussie daarover afgelopen is.
Dan heb je duidelijk mijn punt nog niet begrepen.
Echt wel, maar nam aan dat ik op deze manier een duidelijkere reactie zou krijgen, gelukt lijkt me zo.
David schreef: Een aanname die ik doe is dat we niet willen hebben dat er 'te vaak' zinloos geupt wordt. Zeg het als dat een foute aanname is.
Nog een aanname: mensen staan liever bovenaan dan onderaan met hun haves/wants.
Het is dus niet slim om de mensen die het meest doen wat we niet willen (zinloos uppen), het meest te belonen door hun lijst bovenaan te zetten.
Dit los je op door een andere (ook niet eerlijke) manier van sorteren te gebruiken.

Wat criteria die niet zo heel oneerlijk zijn:
* aantal keer bekeken (over de afgelopen tijd?), is helaas te faken.
* aantal posts van de eigenaar (over de afgelopen tijd), werkt helaas zinloze/off-topic posts in de hand maar maakt het forum misschien wel weer wat gezelliger.
Bij beide criteria staan mijn haves/wants bovenaan, slijmbal ;).

Ik heb het niet over zinloos uppen, het gaat mij er om dat mensen er wel een reden voor hebben als het ff kan en de meeste mensen hier hebben dat denk ik ook als ze dat doen, maar dat je het op elke manier kan doen die je wil zonder al te veel beperkingen en zonder dat het al te veel werk is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yodaboy
Wizard
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Bedankt voor het lezen van mijn idee :? ( :P )
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die heb ik eerst gelezen, maar hij scheelt niet zo heel veel van de ideeen van David, vandaar.

2 dagen vind ik trouwens wat kort.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie