Pentavial...!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Pentavial...!

Bericht door Grolsch G. »

Vandaag zou er een T2 tournooi zijn, helaas ging het niet door ivm te weinig deelnemers. Mijn (grotendeels zelf bedachte, ja er zullen vast veel mensen zijn die deze ideetjes ook hadden) rogue-deck:
  • Name Qty
    Great Furnace 4
    Vault of Whispers 4
    Mountain (4) 8
    Darksteel Citadel 4
    Glimmervoid 2

    AEther Vial 4
    Ur-Golem's Eye 2
    Fireball 2
    Shrapnel Blast 4
    Mana Echoes 2

    Pentavus 3
    Coretapper 3
    Cathodion 4
    Krark-Clan Stoker 3
    Dross Scorpion 3
    Atog 2
    Disciple of the Vault 4
    Megatog 2

    SIDEBOARD:
    Arcbound Crusher 2 tegen affinity, zou ook main kunnen

    Pyrite Spellbomb 2 tegen gobbo/elves/disciple
    Electrostatic Bolt 2 tegen gobbo/elves/affinity

    Brightstone Ritual 2 tegen gobbo's extra mana is altijd leuk
    Shatter 2 tegen aff/clamp/
    Flamebreak 1 tegen gobbo/elves/aff/etc....
    Echoing Ruin 2 tegen aff (ook voor de artifact landjes)/twiddle (niet echt rule of law is denk ik een beter antwoord)
    Confusion in the Ranks 1 tegen bidding! en met pentavus is het leuk om wat beesten/artifacts te jatten
    (jij mag de volgorde waarin de abilities worden gespeeld bepalen...)

    Pyroclasm 1 tegen gobbo/elves/disciple


Lands: 22, Spells: 14, Crt: 24 60 15



Aether vial is cool een paar redenen waarom:

Het is mogelijk in beurt 3 acht mana tot je beschikking te hebben:
t1: (artifact) land, aether vial
t2: counter op vial, (artifact) land, coretapper, (eind van de beurt van tegenstander:) sac coretapper->2 counters extra op vial, tap vial: krark-clan stoker
t3: (artifact) land, tap vial: cathodion, tap stoker en sac cathodion.....

2 rode mana + 3 kleurloos + mana van je 3 landjes....

en dan pentavus, megatog, fireball of zo.....

of als er (wel of niet dankzij de coretapper) 4 counters op vial liggen en je hebt een coretapper... tap vial voor dross scorpion, sac de coretapper voor 2 counters, untap de vial (via scorpion), leg megatog neer...
En dat allemaal zonder mana.... :)

Daarnaast kunnen je beesten niet gecounterd (wel gestiffled!) worden hetgeen ook wel eens leuk is!

Verder zitten er in het deck grapjes als Pentavus+mana echoes of Pentavus, dross scorpion (met vial in 1 beurt neer te leggen en zelfs mana overhouden) en ur-golem's eye. Tap eye, maak pentavite-> sac pentavite-> untap eye etc.... (met een discipel of the vault is dit oneindig veel damage... met een arcbound crusher een oneindig groot trample beest)
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Waar werd dit type 2 tournooi gehouden?

Op zivh is het deck leuk bedacht, maar de beschrijving van 'hoe het deck werkt', zo werk het in realiteit niet. Je pakt nooit die hand die je beschrijft.

Vergeet ook niet het volgende: De tegenstander speelt ook kaarten! Decks als affinity en goblins zijn gewoon te snel voor dit deck en tegen control decks heb je totaal niets.

Probeer hier anders een multiplayer deck van te maken en probeer eerst eens een netdeck, dan kun je zien waarom bepaale kaarten wel of niet goed zijn.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Het tournooi werd in Moenen & Mariken (=spellenwinkel in Nijmegen) gehouden.

Ik heb zelf een affinity deck en ik speel vaak tegen goblins/elves/land destruction/MbC dus ik ken de netdecks wel een beetje.

Ook op mws heb ik dit deck uitgeprobeerd. En inderdaad het werkt (zeker voor het sideboarden) een beetje te traag tegen dingen als goblin-bidding. Wat betreft het sideboard heb ik daar rekening mee proberen te houden...

Dat die hand niet heel-realistisch is snap ik, maar het zit ook niet vast op die hand... Het is niet zeer onwaarschijnlijk dat ik in de 1e of 2e beurt een aether vial trek en ook niet om een coretapper te trekken...

dat betekent dat je al heel snel een 'extra' 3 of 4 mana kostend beest neer kunt leggen. daarnaast zijn de atog en de disciple ook niet duur qua mana cost...

stel je trekt in beurt 1 een vial en in beurt 3 een coretapper, dan is het nog steeds een 4-beest wat je kunt neerleggen (wellicht moet daarom de crusher main). Of in beurt 4 de megatog.

TIPS zijn zeker welkom.... het is ook echt een uitprobeersel...
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Helaas is de opkomst op het T2-toernooi meestal bijster slecht :(....

Om te beginnen, geloof ik dat het een beetje afhangt van je doel watvoor deck je speelt. Als je graag wil winnen is dit misschien niet de beste keus. Als je graag een zelf bedacht deck werkend wil krijgen, dan ben je op de goede weg.

Veel tips heb ik hier helaas niet aangezien die meestal toch totaal genegeerd worden ;)

Anyway:
In T2 krijg je te maken met in ieder geval 2 behoorlijk rappe decks; Goblin Bidding en Ravager Affinity. Ik denk dat in beide gevallen 4 maindeck pyrite spellbombs geen overbodige luxe zijn.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Ik zal maar gewoon eerlijk zijn. Het deck is gewoon heel slecht. Het is te langzaam en gebruikt gewoon teveel slechte kaarten.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zo KF, wat ben je weer lief...

Is dit combineren met power conduit misschein een idee?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

@ King Fatass:
Goh, kerel, wat ontzettend nuttig.... Ik weet toevallig dat Grolsch G. pas net bezig is met Magic...hij doet tenminste de moeite een eigen creatie in elkaar te draaien (i.pv. een of ander lam netdeck te imiteren) en daarvan probeert hij iets te maken wat beter werkt, waarvoor hij dus constructief commentaar nodig heeft. Die ontzettend kinderachtige posts van jou gaan echt helemaal nergens over...als je echt niks te melden hebt, hou dan alsjeblieft je mond, want hier heeft echt he-le-maal niemand iets aan.

@ Grolsch G.
Natuurlijk zijn je combo's als je eenmaal op tafel liggen prachtig, maar hou er rekening mee dat je daar wel erg afhankelijk van bent (idee: speel Thirst for Knowledge, Fabricate, wat dan ook om die Pentavus te zoeken). Misschien is mana-acceleratie in de vorm van talismannetjes beter dan Aether Vial. Het grote nadeel van de vial is dat je nooit precies weet hoeveel counters erop moeten liggen...dat is namelijk erg afhankelijk van wat je in je hand hebt.
Probeer het deck dan meer te bouwen rond een Disciple, Shrapnel Blast, Pentavus, Scorpion, Atog-thema (denk ook aan Ravagers $$$ ;) ) en laat kaarten als mana echoes weg, die zijn maar in een enkel geval echt handig, en dan nog niet eens altijd.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

hoe grappig en sterk het ook lijkt, je krijgt die kaarten toch nooit bij elkaar in je beginhand

gaat toch niet werken

ik had zelf bedacht:

1) land, aether vial
2) land, aether vial+1, lightning greaves
3) land, aether vial+1, tap vial, coretapper, greaves je coretapper (3 counters op vial), sac coretapper (5 counters op vial), whispers of cloaks
4) land, tap vial, speel greater harvester, equip, attack

mja, dat je dit allemaal in je beginhand trekt is niet waarschijnlijk
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

@ bastial fury

ik had al constructief commentar gegeven een par post er boven en ik had deze week nog niet geflamed. Sorry.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Ha allemaal (dus ook KingFatass)

Ik heb helemaal geen problemen met KingFatass' commentaar. Ik ben een Achterhoeker en die houden wel van eerlijkheid en rechtoe rechtan. :P

Anyway, het deck draait om pentavus en Aether vial vandaar ook: Pentavial... :lol:

Ik vindt het idee van een coretapper met greaves wel een heel ok idee, daar ga ik mee aan de slag. Inderdaad er zitten veel 'slechte' kaarten tussen en de beginhand zoals ik hem beschrijf krijg je niet (vaak). Daar staat tegenover dat er wel meer mogelijkheden zijn dan die ene beginhand. Zoals ik beschreef zijn er 2 mogelijkheden (verschillende kaarten) voor oneindig mana.

Zelf zit ik erover te denken om de cathodions eruit te halen, die doen me te vaak pijn als ze buiten mijn beurt gesloopt worden, en ik nog geen pentavus heb liggen, waar ik de mana in kan stoppen. Wellicht is het een idee om er Vulshok War Boar's in te stoppen. 1) omdat ie gewoon goed is en ik altijd wel een artifact heb om ervoor te saccen. 2) omdat ik met een dross scorpion (waar ik ook steeds minder van overtuigd ben) de aethervial / coretapper kan untappen, wat ook nog al eens handig is.

Tenslotte, als ik een pentavus en oneindig mana heb is het wel vrijwel altijd een kill... Dus wellicht de moeite waard.
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Goed hier de nieuwe versie...: (over de War Boars en de Chimeric eggs ben ik nog niet zeker.)
  • Name Qty
    Great Furnace 4
    Vault of Whispers 4
    Mountain (4) 8
    Darksteel Citadel 4
    Glimmervoid 2

    AEther Vial 4
    Ur-Golem's Eye 2
    Fireball 2
    Shrapnel Blast 4
    Mana Echoes 2
    Barbed Lightning 2
    Flamebreak 1
    Pyrite Spellbomb 2
    Chimeric Egg 2

    Pentavus 3
    Coretapper 4
    Atog 2
    Disciple of the Vault 4
    Megatog 2
    Arcbound Crusher 2
    Vulshok War Boar

    SIDEBOARD:
    Electrostatic Bolt 3 tegen gobbo/elves/affinity
    Brightstone Ritual 2 tegen gobbo's extra mana is altijd leuk
    Shatter 2 tegen aff/clamp/
    Echoing Ruin 2 tegen aff (ook voor de artifact landjes)/twiddle (niet echt rule of law is denk ik een beter antwoord)
    Confusion in the Ranks 1 tegen bidding! en met pentavus is het leuk om wat beesten/artifacts te jatten
    (jij mag de volgorde waarin de abilities worden gespeeld bepalen...)

    Pyroclasm 1 tegen gobbo/elves/disciple
Stabilizer 2
Rule of Law 2

Wellicht gaat er nog een extra Megatog en een extra Crusher in.

Ik heb om eens wat te testen, met de oude versie tegen Gob-bidding gespeeld. Na sb (degene met de gobbo's gebruikte zijn sb vanwege het testen ff niet) maakt mijn deck een kans tegen gobbo's (geen grote, maar zeker niet heel veel minder dan andere deckjes.)
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nog even wat deconstructief commentaar, de ritual en confusion in the ranks zijn slechte sideboardkaarten tegen goblins. Die kun je beter vervangen door extra removal en wellicht een paar Scrabling Claws.

Houd er ook rekening mee dat na het sideboarden wat terrors kunnen opduiken als je met atogs/megatogs speelt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

En een laatste (aanzienlijk verbeterde) versie:
De naam is ook veranderd van Pentavial naar Pentarcvial omdat de arc-slogger zo goed zijn best doet ;).

Name Qty
Great Furnace 4
Vault of Whispers 4
Mountain 8
Darksteel Citadel 4
Glimmervoid 2
Swamp 2

AEther Vial 4
Shrapnel Blast 4
Pyrite Spellbomb 4
Shatter 3
Talisman of Indulgence 4

Pentavus 3
Coretapper 4
Disciple of the Vault 4
Megatog 3
Arc-Slogger 3

side:
1 shatter
4 electrostatic bolt
4 barbed lightning
2 fireball
3 arcbound crusher
1 pyroclasm
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Plaats reactie