Comon Only

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Comon Only

Bericht door Yodaboy »

Ik heb momenteel 2 Common Only decks en wilde graag even weten of ze toernooiwaardig zijn (mocht ik ergens een common only toernooi weten te vinden :S). Hieronder de eerste:

Code: Selecteer alles

Creatures: 24
4 Wild Dogs
3 Ghazban Ogre
3 Pouncing Jaguar
3 Mtenda Lion
3 Rogue Elephant
3 Skyshroud Ridgeback
4 Llanowar Elves
2 Elvish Herder

Spells: 3
3 Naturalize

Creature Upgrades: 11
4 Rancor
4 Giant Growth
3 Briar Shield

Mana: 21
3 Land Grant
1 Lotus Petal
17 Forest

De werking is simpel, zo snel mogelijk iemand doodbeuken met kleine maar effectieve beestjes.
Hieronde de tweede:

Code: Selecteer alles

Creatures: 20
4 Pit Scorpion
4 Marsh Viper
4 Sabertooth Cobra
4 Seeker of Skybreak
4 Quirion Elves

Spells: 20
4 Hermetic Study
4 Psionic Gift
4 Sigil of Sleep
4 Mana Leak
4 Vitalize

Land: 20
3 Hickory Woodlot
3 Saprazzan Skerry
1 Seafloor Debris
1 Timberland Ruins
5 Forest 
4 Island
3 Swamp

Doel is om de tegenstander zo veel mogelijk poisoncounters te laten krijgen. Dit doe je door Hermetic Study en Psionic Gift. Met de Seeker en met Vitalize laat je al jouw beesten untappen om nog een keer poisoncounters uit te kunnen delen. Dit gaat best snel.
Deze decks heb ik nu en vooral de eerste is vrij effectief en werkt fantastisch. Alleen zou het wat uithalen op toernooien? Wat kwam jij allemaal tegen toen je dat toernooi won Pi?

Groeten
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik won niet, werd tweede. De eerste speelde een deck dat voornamelijk rond horseshoe crab + quichsilver dagger draaide, eventueel met hermetic study en veel walls. Verder heb ik veel suicide black gezien.

Ik denk dat deck 1 met gemak minder landjes spelen kan en dat ie wel wat aan een rooie splash kan hebben (beetje afhankelijk van de ban regels, waar ik speelde was veel van het rooie burn gebanned, maar da's niet altijd zo). Ik denk zowiezo dat deck 1 meer kans maakt, deck 1 is een stukkie sneller en all common draait toch wel erg op snelheid. Als je voor zoiets als deck 2 wil gaan dan zou ik eerder kijken naar de hierboven genoemde combo met de crab.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie