Overtaker

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gast

Overtaker

Bericht door Gast »

Lees de kaart goed!! Mag ik een Creature die NIET getapped is overnemen. Op Nedermagic zeggen ze dat het WEL mag.
Gast

Re: Overtaker

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:Lees de kaart goed!! Mag ik een Creature die NIET getapped is overnemen. Op Nedermagic zeggen ze dat het WEL mag.
Lees maar eens op deze link wat er allemaal over verteld is : http://www.nedermagic.nl/discussion_sho ... ?id=130248
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

mij lijkt dit niet echt de gepaste manier van vragen maar goed.

Dat untappen gebeurt alleen als het kan anders doet ie gewoon zoveel als hij kan. Dit werkt niet als iets wat target niet meer ge-target kan worden want illegal targets daarvan word de kaart ge-countered. Maar daar is hier geen sprake van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Re: Overtaker

Bericht door David »

Anonymous schreef:Lees de kaart goed!!
Zet dan ook even de cardtext erbij. Dat is wel zo beleefd.

Overtaker
{1}{U}
Creature -- Spellshaper
1/1
{3}{U}, {T}, Discard a card from your hand: Untap target creature and gain control of it until end of turn. That creature gains haste until end of turn.

Er staat niet "target tapped creature" dus je kunt prima een creature targetten dat niet getapt is.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

OMG ROFLMAO!!!! HAAHAHAHHAHAHAH dank je "gast", ik heb in tijden niet zo gelachen!!!!! Ik zou bijna een nedermagic member worden, alleen al om mijn dagelijkse portie lach binnen te krijgen HAHAHAHAHAH


Wat betreft je vraag, er staat alleen Untap target creature op, zodat je ook nog wat met het beest kan doen. Het maakt dus verder niet uit of het beest tapped of untapped is.


HAHAHAHHAHAHAHAHAHAH die DEE JAY is echt de UBERn00b HAHAHAHA
Eerst een vraag stellen, dan 100000 het goede antwoord ontkennen HAHAHAHHAH
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in de eerste plaats is dit inderdaad niet de manier van vragen stellen, normaal vertel je wat je graag zou willen weten en leg je uit wat het probleem is. Linken naar een andere site is niet zo erg, maar zorg dan tenminste gelezen te hebben wat daar is gezegd, want daar staat toch echt al de hele uitleg die je zoekt. Oftewel, het is niet noodzakelijk dat ie getapped is, ongetapte creatures kun je net zo goed untappen als getapte creatures.

Verder ben ik het met KF eens.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gast

Bericht door Gast »

ben blij dat er zo gelachen is maar om een heel verhaal wat ook op een andere site staat nog een keer te typen is a wast of time.

Verder begrijp ik die Dee Jay best wel, zeker als de tekst niet helemaal duidelijk is als je niet alle regels kent en het zijn er nogal wat.

En dan kan je het beter navragen.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

klopt daar is niets mis mee, MAAR....als je antwoord krijgt van iemand die het 7 jaar speeld en daarnaast ook nog tournooien speelt en het DAN nog 10000 gaat ontkennen dat je wel in je tegensatders beurt kan aanvallen.

Ja sorry maar dan ga ik krom.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik bedoelde niet dta je de boele helemaal moest overtikken (kopieren was zowiezo handiger geweest dan), maar een korte samenvatting van wat mensen zeggen was handig geweest, en een uitleg van wat je nou precies weten wil. We willen hier best helpen, maar hoe je het brengt maakt erg uit voor hoeveel reacties en wat voor reacties je krijgt.

Verder is het handig om te registreren.

Als laatste, ik snap ook wel dat kaarten soms niet duidelijk zijn, zeker bij vage dingen als dat je geuntapte creatures ook kunt untappen en zo, vragen daarover stellen is ook zeker niet gek, we zijn allemaal ooit net begonnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie