Block Death Cloud

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Block Death Cloud

Bericht door Dragonheart »

4 Blinkmoth Nexus
1 Mountain
16 Swamp

4 Chittering Rats
4 Greater Harvester
4 Bottle Gnomes
4 Solemn Simulacrum

4 Echoing Decay
4 Barter in Blood
4 Death Cloud
4 Skullclamp
4 Talisman of Indulgance
3 Skeleton Shard

Dit is een deckje dat ik bij elkaar gegooid heb om block constructed mee te gaan spelen. Het is wellicht wat traag om tegen affinity of mono-rood een goede kans te maken. Tegen tooth and nail decks is het niet kansloos.

Heeft er iemand nog goede ideeen hoe ik dit deck nog ietsje vlotter kan maken zodat het tegen affinity tenminste nog een klein kansje maakt?

(Het rood in het deck is overigens voor het nog te maken sideboard en kan eventueel ook blauw worden voor march of the machines of zo)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

De skeleton shard is niet echt goed in je deck en zelfs de sclamp is niet echt optimaal. Misschien iets van terrors en consume spirit? Dat het wat meer een control versie word.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Skeleton shard voor de solemn is inderdaad wat traag, verder is inderdaad consume spirit een optie of extraplanar lens (niemand in de metagame speelt verder swamps...)
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Maar wel artifact removal, en de shard gaat wel goed samen met de clouds. Ik kan het eens proberen ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Is het dan geen beter idee iets meer rood te spelen voor wat artifact-removal?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

De greater harvester vind ik zo'n beetje een alles of niets kaart...is er geen consistentere kill te bedenken? (lens met consume spirit?)
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De harvester is niet de kill in het deck, dat is meestal de cloud. De harvester maakt het wel noodzakelijk voor je tegenstander om er iets tegen te doen. Dit in combinatie met een vrij fors lichaam (buiten blast range) maakt de harvester een uitstekend beestje in dit deck. Het is bovendien best ok om de clamp op een beest te leggen (mn solemn) en vervolgens in je volgende upkeep te saccen voor de harvester. Dit verklaart misschien meteen de aanwezigheid van de shards. Wat ik net beschreven heb is leuk, het steeds weer blijven doen is nog leuker ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Maar de harvester en de cloud gaan niet goed samen, dus ik zou de harvester droppen uit het deck. Die is meer op zijn plaats in een ratten deck.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Plaats reactie