mijn eerste zelfbouw deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
irisb
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 5:37 pm
Locatie: utrecht
Contacteer:

mijn eerste zelfbouw deck

Bericht door irisb »

Ik ben nu 3 weken bekend met magic en vind het helemaal geweldig. heb al 3 decks gekocht en aangepast tot goed werkende decks.

nu heb ik een berg kaarten van iemand over genomen en daar zelf een deck uit gemaakt die bedoeld is voor 1 op 1 te spelen.

Ik hoor graag wat tips. Ik heb tegen 7 verschillende decks nu gespeelt en er 6 mee gewonnen.

dit is het deck: volledig rood 5th edition 60 kaarten

land
20x mountain

beestjes:
3x flame spirit
3x sabretooth tiger
3x hill giant
2x wall of fire
1x shivan dragon

sorcery:
1x earthquake
3x stone raine
2x pyrotechnics
2x disintergrate
4x fire ball

instant
4x incinerate
2x inferno
1x darven catapult
4x flare

enchantment
1x orisch oriflamme
2x enchant land: conquer

artifect
2x nevinyrrals disk


ik hoor graag tips en wat jullie van dit deck vinden.... onthoud het is mijn eerste poging

gr iris
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Voor een eerste poging zeer geslaagd. Ik zou er misschien wat meer land uit doen en de conquers eruit halen. Zorg ook dat je niet teveel dure spells in deck stopt, maar rekening houdt met met je 'curve'.

Daarmee bedoel ik, het meerendeel van je kaarten kost minder dan 4 en een paar dure spells die echt goed zijn. Zo heb je genoeg voor in het begin van het spel en tegen de tijd dat je een dure pakt, heb je daarvoor genoeg mana.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat KF net zegt, helemaal mee eens.

Probeer op de meer efficiente kaarten te mikken, de incinerates bv zijn een stuk efficienter dan de rest van je burn, hetzelfde voor de creatures, tegen serieuse deck krijg je meestal de tijd niet voor spells als inferno, het duurt gewoon te lang voor je die kunt spelen, dus kan er beter iets op die plek zitten dat je wel spelen kunt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie