T1 Non-Powered Kobold-Tendrils

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

T1 Non-Powered Kobold-Tendrils

Bericht door Yodaboy »

Hieronder het decK:

Lands: 12
3 Gemstone Mine
3 City of Brass
3 Swamp
3 Forest

Creatures: 22
3 Veteran Explorer
4 Crimson Kobolds
4 Crookshank Kobolds
4 Kobolds of Kher keep
4 Tinder Wall
3 Elvish Spirit Guide

Spells: 26
2 Tendrils of Agony
1 Demonic Tutor
1 Demonic consultation
3 Restless Dreams
1 Fastbond
3 Cabal ritual
4 Dark Ritual
3 Carnival of Souls
1 Lotus Petal
4 Skullclamp
1 Vampiric Tutor
1 Yawgmoth's Will
1 Fecundity

Sideboard heb ik nog niet omdat ik eerst mainboard een beetje op orde wil hebben voor ik me daarop ga storten. Waarschijnlijk speel ik toch aleen casual en ga ik dus helemaal geen sb gebruiken, maarja.

Uitleg: Bedoeling is om skullclamp samen met carnival of the souls in het spel te krijgen (carnival niet per se nodig maar wel handig). Vervolgens speel je een kobold of ander beest die je dan clampt om 2 kaarten te mogen pakken. Dit blijf je doen totdat je een spell of 11 hebt gespeeld en je een dodelijke tendrils kunt spelen.

Deck gaat zonder counters tegen beurt 3-4 af. Met wat geluk beurt 2 al en met pech gewoon helemaal niet (als je naar 5 bent gemulligand en nog geen skullclamp of tutor in je hand hebt).

Tips zijn van harte welkom, dus leef je uit!

(als iemand nog Fastbond, Vampiric Tutor of Yawgmoth's Will heeft moet ie het even laten weten. Ik vind echte kaarten mooier dan uitgeprinte. :P)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Coolste sinds ever!!! Heb je dit zelf gemaakt??

Maar is auriok champion niet bter dan carnival?? Alhoewl het id dat cadrnival goed in een deck kan zijn...
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

KingFatass schreef:Coolste sinds ever!!! Heb je dit zelf gemaakt??
Toen ik een keer in een andere post op het forum vroeg naar beurt 1 kills zei Pi dat hij een keer een turn 1 kill had gemaakt met een deckje dat om skullclamp en kobolds draaide. Ik heb hem daar een maand geleden ofzo eens over gemessaged en hij heeft me een flink zooitje tips gegeven. Toen heb ik samen met die tips en een aantal decklists van themanadrain dit in elkaar gedraaid. Wel zelf gemaakt dus, niet zelf verzonnen. :)

KingFatass schreef:Maar is auriok champion niet bter dan carnival?? Alhoewl het id dat cadrnival goed in een deck kan zijn...
Je bedoelt Auriok Steelshaper denk ik. Daar heb ik over zitten denken, ook omdat je dan ook Steelshapers Gifts kunt gaan spelen. Heb het ook uitgeprobeerd maar volgens mij is het beter zo. Je hebt namelijk niet per se een CotS of een Steelshaper nodig om te blijven clampen. Dat lukt je toch wel door de Rituals, Spirit GUides, Tinder Walls en je landen. Bovendien verkleint wit de kans op een turn 1 of 2 kill aangezien je met een Ritual geen Steelshaper kan casten. :lol:

En het is natuurlijk al helemaal leuk om een deck te hebben met Carnival of the Souls. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

hmmz, tis idd een keigaaf deck ;).

Lijkt me ook heel leuk om mee/tegen te spelen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou iig zoveel mogelijk mijn kleurtjes beperken en geen wit toevoegen, verder mis ik heel erg channel en een 4e spirit guide. De explorers vind ik niet echt veilig in type 1.

Ik verzin later wel eens meer, misschien kun je mijn eerdere suggesties ff copy/pasten?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Channel is eigenlijk wel handig he? Ik heb er helemaal niet meer aan gedacht. Gaat er zeker in. 4e Spirit Guide is niet echt nodig volgens mij. Vaak werkt alles gewoon soepel en als het dat niet doet brengt een 4e Guide daar weinig verandering in :P.

Explorers zijn idd niet veilig maar wel echt super als er niks mee gebeurt. Die gok wil ik dan wel nemen. :)
De Eerdere Suggesties van PI, hij schreef: - je hebt search nodig, want je moet je skullclamp hebben: demonic/vampiric tutor, demonic consultation, spoils of the vault...
- in dezelfde categorie kan serum powder werken.
- priest of gix is crappy omdat je niet vaak zoveel mana over hebt en omdat je flink gescrewed bent als die gecountered wordt
- no rest for the wicked is lang niet zo goed als restless dreams of dat ene storm terughaal ding (naam ontschiet me even)
- kaarten als mana vault, mana crypt, chrome mox en mox diamond zijn best wel belangrijk voor je acceleratie.
- tinder wall en elvish spirit guide zijn best wel goed, zo ook channel en fastbond
- cloud of fearies (bij voorkeur met landjes die meer dan 1 mana leveren), mind's desire, frantic search en dergelijke zijn best goed in blauw, en vergeet ook de draw-7's niet
- wheel of fortune is leuk
Wat voor search kan ik er nog meer in doen? Want dat is eigenlijk een van de belangrijktste dingen! Ik heb nu dus de 2 Tutors en 1 Consultation. Wat/welke nog meer?

Wheel of Fortune is leuk maar heb ik vaak te weinig mana voor. Maar zou eventueel wel kunnen, nooit echt geprobeerd. En Serum Powder is nou een kaart die IK crappy vind (:P :wink: ), hij werkt namelijk echt niet!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Je noemde zelf Steelshaper's Gift al. Ook kun je Trinket Mage gebruiken. Maar ze passen helaas niet echt in je deck qua kleur.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je van risky houdt: spoils of the vault.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

David schreef:Je noemde zelf Steelshaper's Gift al. Ook kun je Trinket Mage gebruiken. Maar ze passen helaas niet echt in je deck qua kleur.
Dat bedoel ik. Er zijn toch wel meer zoek-kaartjes? .....toch? :roll:
Pi schreef:Als je van risky houdt: spoils of the vault.
Risky is altijd leuk maar spoils vind ik gewoon iets te risky. :wink:
Maar toch bedankt! Jij ook trouwens David. :)

Ik denk dat er gewoon een Wheel of Fortune bij gaat en dat het dan wel zo'n beetje klaar is. Maar de vraag is dan, wat moet eruit? Ik denk zelf Restless Dreams. Is de jury het daarmee eens? :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mijn ervaring met spoils was best goed, zeker in combo met serum powder. Je clamp wil je echt heel snel hebben.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Ik heb het nu een paar keer geprobeerd.

Ok, je hebt de Skullclamp veel sneller maar het gaat wel ten koste van veel kaarten en levens. Als het lekker loopt doe ik mezelf zonder Spoils al zo'n 10 of meer damage. Met spoils er nog bij weet ik niet of ik dat overleef. :P

Voorlopig dus de enige veranderingen:
- 1 Restless Dreams
- 1 Fecundity

+ 1 Wheel of Fortune
+ 1 Channel
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mijn uiteindelijke conclusie met betrekking tot het deck was ook dat het te inconsistent was, maar misschien dat de nieuwe plunge into darkness helpen kan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Tuurlijk is het zo inconsistent als wat. :P :lol:

Hier even wat analyses: :P
10% werkt het deck geweldig en gaat het beurt 3, soms zelfs 2 af.
50% werkt je deck gewoon lekker en gaat het beurt 4, als het tegenzit 5 af.
5% kom je net 1 koboldje of mana te kort en dat zorgt er dan net voor dat je een beurt of 2 moet wachten. (beurt - 5 á 6)

De overige 35% werkt het deck gewoon NIET. Er gebeurd gewoon helemaal niks. Je kunt OF je skullclamp niet vinden, OF je hebt mana te kort, OF je hebt de verkeerde kleur mana of het is gewoon alles samen. Dan is inconsistent nog vrij zacht uitgedrukt eigenlijk. :wink:

Maar ik laat het voorlopig toch maar zo (met die veranderingen van hierboven). Als ik na weetikhoeveel potjes er genoeg van heb verander ik het vanzelf wel. In ieder geval bedankt voor al jullie tips en adviezen! :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Ok, ik heb het deck nu al een maandje of 2 op een Vampiric Tutor na compleet en het blijft lekker/leuk spelen. Mijn volgende vraag is, toernooiwaardig? Zo nee, kan het dat uberhaupt worden. Zo ja, echt waar? en wat moet er in het sideboard...?

Hieronder mijn huidige decklist:
Lands: 12
3 Gemstone Mine
3 City of Brass
3 Swamp
3 Forest

Creatures: 22
3 Veteran Explorer
4 Crimson Kobolds
4 Crookshank Kobolds
4 Kobolds of Kher keep
4 Tinder Wall
3 Elvish Spirit Guide

Spells: 26
2 Tendrils of Agony
1 Demonic Tutor
1 Demonic consultation
2 Restless Dreams
1 Fastbond
3 Cabal ritual
4 Dark Ritual
3 Carnival of Souls
1 Lotus Petal
4 Skullclamp (eentje foil 8) )
1 Vampiric Tutor (lekker proxy'en :P)
1 Yawgmoth's Will
1 Wheel of Fortune
1 Channel

Ik ben nu trouwens aan het zoeken naar Glimpse of Nature, zodra ik er daar een zooitje van heb ga ik kijken of dat mss "een goede" is. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Toernooiwaardig denk ik niet, tis toch vooral een fun deck...Dit deck is zooo cool 8)
Plaats reactie