Discard

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Kingseltje
Advanced

Discard

Bericht door Kingseltje »

Nog een vraagje, sorry hoor :)

Stel ik zit in mijn draw phase, en mijn opponent activate een Necrogen Spellbomb (B, sac. target player discards a card from his or her hand) en ik trek een instant card. Gaat die discard dan direct in, of mag ik die instant, mits ik de cost kan betalen, dan nog spelen? En als er een Megrim (whenever an opponent discards a card, Megrim deals 2 damage to him or her) into play ligt?

Example:
Ik heb drie kaarten in mijn hand, en zit in mijn draw step en trek een kaart (totaal 4 kaarten). Mijn opponent activate die Necrogen Spellbomb, mag ik dan nog instants spelen? En stel als ik dat doe, dan resolved die discard ability natuurlijk na mijn instant? En dan discard ik een andere kaart uit mijn handen en krijg ik alsnog 2 damage van die Megrim? Volgens mij heeft dit te maken met priority shit, maar hoe dat precies werkt weet ik dus niet... :cry:

Ook nogmaals alvast bedankt! :D
The knife I've created has cut me in 2, I'm not alone, I just never knew
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Ja dit heeft met de stack te maken.

Jij pakt een kaart en je tegenstander zegt, aan het einde van je draw phase activeer ik mijn spellbomb. Jij krijgt nu priority, omdat je tegenstander een effect op de stack heeft gelegd. Jij kan nu reageren met instants en effecten.

STel je doet dit:

- Tegenstander activeerd spellbomb. (passed priority)
- Jij regeerd door een terror te spelen. (passed priority)

Als allebei de spelers geen effecten meer hebben, resolved de stack.

Terror resolved en destroyed een creature, daarna resolved de spellbomb en discard jij een kaart (als je nog kaarten in je hand hebt) en neemt 2 damage van de megrim.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
the king bee
Master

Bericht door the king bee »

hoi,

als de tegenstander blackmail speelt en hij kiest een instant mag ik die instant dan nog spelen?

peter
The only thing that matters is how you see yourself.
/-\rne
Master
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

nope

als hij een blackmail speelt, en zijn abbilitye komt op de stack mag jij nog instants spelen (hij heeft dus nog niet naar jou kaarten geken) op het moment dat de stack geleegt word, en hij dus jou kaarten tezien krijgt, kun je geen instans meer spelen, pas als het effect van blackmail is afgelopen (3 kaarten laten zien, 1 uitkiezen, en die discarten) kun je weer een instant spelen. volgens mij werkt het zo..
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Klopt, je kunt alleen iets spelen als je priority hebt. En niemand heeft priority terwijl een spell/ability resolvt.
the king bee
Master

Bericht door the king bee »

ook helder.

bedankt
The only thing that matters is how you see yourself.
Plaats reactie