indestructible

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Lhurgoyf
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:59 pm

indestructible

Bericht door Lhurgoyf »

yo.. ik heb een paar kaarten waar op staat dat ze indestructible zijn en dan ("destroy" effects and lethal damage don''t destroy it) maar ik snap et niet helemaal .. kenne ze nou kapot of niet
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Ze kunnen het spel verlaten door

* Naar een hand of library teruggestuurd te worden (door bijvoorbeeld boomerang)
* Van de game removed te worden (swords to plowshares)
* Voldoende -/- Counters te krijgen

Ze gaan niet stuk aan

* Destroy Effects (wrath of god, akroma's vengeance, terror etc)
* Combat Damage
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, ze kunnen kapot, maar niet door je standaard destoy effect, zoal die van een terror of wrath of god, daarnaat gaan ze ook niet kapot door de damage dier er op zit, zoals van een lightning bolt of een earthquake.

Andere manieren van slopen werken dus wel (swords to plowshares, diabolic edict, etc.).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Eigenlijk werkt alle behalve destroyen. Lethal damage wordt door het spel namelijk omgezet in destroyen.

Naast de dingen die al genoemd zijn is ook de Legend Rule iets waardoor ze kapot kunnen. En ze kunnen natuurlijk gecounterd worden.
Kingseltje
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:19 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Kingseltje »

De Legend rule is verandert met de komst van Champions of Kamigawa, dus dat zal ook wel niet werken :wink: Maar je kunt natuurlijk afdwingen om hem te sac. dat is ook geen destroy effect. :) Dus bijvoorbeeld een wing shards als dat de enige creature is waarmee die aanvalt, of een innocent blood als dat z'n enige creature is :) Waar een wil is, is een magic card! :D
The knife I've created has cut me in 2, I'm not alone, I just never knew
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

dat het verandert is maakt niet uit, het weghalen van legends blijft een state-based effect, geen destroy effect
Afbeelding
Kingseltje
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:19 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Kingseltje »

Ja maar het creature type Legend bestaat niet meer, dat is nu verandert naar een Legendary Creature, en dat kun je niet veranderen. Zoals je een Artifact niet kunt veranderen naar een Enchantment ofzo :) Als nu 2 dezelfde Legendary creature's into play liggen, gaan ze allebei stuk :)
The knife I've created has cut me in 2, I'm not alone, I just never knew
Kingseltje
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:19 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Kingseltje »

Dit staat in het papiertje die je krijgt als je een Tournament package koopt van Champions of Kamigawa:

The "Legend Rule" Gets a Face-Lift

The
Champions of Kamigawa expansion introduces changes to the rules for legendary permanents. These changes affect cards in the new set as well as all older Legends and legendary cards.

The first change is that the creature type Legend no longer exists. Every creature that was printed with the Legend creature type is now simply Legendary, which is a supertype like basic. That means, if an effect asks you to choose a creature type, you can't choose Legend.

The second change affects what is commonly referred to as the "legend rule." Now, if multiple legendary permanents with the same name are in play,
all of them are put into their owners' graveyards. It no longer matters which one came into play first. For example, if your opponent plays Eight-and-a-Half-Tails when you have an Eight-and-a-Half Tails of your own in play, both of them go to the graveyard--not just your opponent's.

Zo, dat je het maar ff weet :D
The knife I've created has cut me in 2, I'm not alone, I just never knew
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Daar hield ik al rekening mee op het moment dat ik mijn vorige post deed ;). Je kunt trouwens wel een artifact in een enchantment veranderen met behulp van Soul Sculptor.

Soul Sculptor
{2}{W}
Creature -- Townsfolk
1/1
{1}{W}, {T}: Target creature becomes an enchantment and loses all abilities until a player plays a creature spell.
Kingseltje
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:19 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Kingseltje »

Laat me raden, die kaart komt uit het Urza's Saga block, met al die sleeping creatures :wink:
The knife I've created has cut me in 2, I'm not alone, I just never knew
Gast

Bericht door Gast »

:D lol die sleeping dingen zijn lomp maar wel goed trouwens maar ik vind de indistrukteble abiletie niet zo supper leuk een beetje te bruit met een darksteel colosses das niet leuk meer als je dan niet met sword to plowe shars speeltt word het nog best moeilijk
Gebruikersavatar
Baron Sengir
Advanced
Berichten: 46
Lid geworden op: ma nov 17, 2003 1:10 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Baron Sengir »

Anonymous schreef::D lol die sleeping dingen zijn lomp maar wel goed trouwens maar ik vind de indistrukteble abiletie niet zo supper leuk een beetje te bruit met een darksteel colosses das niet leuk meer als je dan niet met sword to plowe shars speeltt word het nog best moeilijk
Paar oplossingen voor de Colossus:

Wing Shards
Pacifism
Arrest
Boomerang op een Stick
Time Stop (CHK)
Cage of Hands (CHK)
Mutilate (ok, moet je wel 11 swamps hebben...)
Decree of Annihilation
Apocalypse
Reciprocate (CHK) (Moet je wel meer dan 11 leven hebben)
"Beast. Defiler. The source of all my pain." --Ishan's Shade
Plaats reactie