T2 MBC

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

T2 MBC

Bericht door Dragonheart »

Ja ja, daar is ie dan weer ;)

19 Swamp
1 Shizo, Death's Storehouse
4 Blinkmoth Nexus
3 Chrome Mox

3 Nezumi Graverobber
4 Nezumi Shortfang
4 Solemn Simulacrum
3 Kokusho, the Evening Star

3 Echoing Decay
4 Distress
3 Rend Flesh
3 Phyrexian Arena
3 Barter in Blood
3 Death Cloud

SB
3 Horobi, Death's Wail
1 Kokusho, the Evening Star
1 Echoing Decay
1 Rend Flesh
1 Barter in Blood
4 Cranial Extraction
1 Death Cloud
3 Oblivion Stone
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Is de Graverobber niet een beetje langzaam?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat hangt er een beetje vanaf waar je hem voor wil gebruiken. Als je hoopt dat zijn reanimatie-eigenschap nuttig zal zijn, dan kom je waarschijnlijk een beetje bedrogen uit. Wel kan ie soms al vrij vroeg een 4/2ertje zijn en wat imo het belangrijkst is, de graverobber kan ervoor zorgen dat Public Enemy No. 1 (Eternal Witness) niet meer is dan een 2/1 voor 1GG.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ach so, dan moet je er dus juist voor zorgen dat ie niet 4/2 wordt :).
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, maar dat is niet zo heel moeilijk geloof ik ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Uiteraard ben ik nog steeds bezig deze decklist te verbeteren.

Om te beginnen de matchups:

Slecht:
Ravager

Matig:
WW
Ponza

Goed:
Grofweg de rest

Dan de kaarten die in toekomst nog wel eens een weg naar dit deck kunnen vinden:

1) Night of Soul's Betrayal
2) Sensei's Divining Top
3) Guardian Idol
4) Grim Reminder

ad 1. Voor verder uitleg over het hoe en waarom van deze kaart kun je op het forum van KVDeckmasters kijken (serious decks -> MBC). Een belangrijk nadeel in mijn ogen is dat je behalve je tegenstander ook jezelf wat aan banden legt (geen Nezumi, geen Nexi).
ad 2. Ik vraag me af in hoeverre deze kaart echt nuttig is in dit deck. Ik heb namelijk alleen de Solemns om eventuele crap van de top te verwijderen.
ad 3. Zit in de meeste builds van MBC voor dat beetje extra acceleratie (veel 4cc spells). Zelf vond ik hem een beetje zwak omdat je een beurt moet wachten voordat je er wat aan hebt en omdat artifact removal natuurlijk goed tegen idols werkt. Het kan echter zijn dat het deck zonder de idols niet voldoende accelereert.
ad 4. Dit is een erg sterke sideboard kaart in de mirror. Omdat BG decks veel kaarten delen in het ook daar geen slecht sideboard. De vraag zal zijn of het echt nodig is om de plaatsen vrij te houden voor deze kaart in het sideboard.

Als het kan, graag wat tips, adviezen of opbouwende kritiek.

mvg
Paul
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Niemand? :( Het lijkt wel weer eens dood hier op het forum...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien dat het helpt om niet voor de uitleg naar KVdeckmasters te verwijzen? Dat ontmoedigt mij iig genoeg om me er niet meer tegenaan te bemoeien.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is maar hoe je het bekijkt, er staat daar een ontzettend lange draad over Night of Soul's Betrayal. Ik kan in zo'n geval het hele verhaal herkauwen, of verwijzen naar de plek waar het staat.

Daar komt nog eens bij dat de NOSB de kaart is waarvan ik het minst overtuigd ben en daarom kan ik er weinig nuttigs over zeggen (in tegenstelling tot een aantal mensen daar die dat duidelijk anders zien).

Het is ook zeker niet mijn gewoonte om naar andere forums te verwijzen, hoewel ik dat al eens eerder heb gedaan.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom geen night's whisper?

Waarom SB je de extractions en stones? (voor welke matchup zijn die)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Phyrexian Arena:
Ik vond het een beetje veel van het goede om de Whisper en de Arena te spelen. De meeste mensen kiezen ook tussen of 4 Whispers of 3 Arena's. Ik heb het eerst met de 4 Whispers geprobeerd aangezien ik van mening was dat je door de Arena nog wel eens het potje kon verliezen (meer verlies van levens). Bij het testen bleek toen dat de Arena het stiekem beter doet. Waarom ik denk dat dat zo is: Er is weinig tot geen enchanment removal aanwezig in de meeste decks. De Arena blijft liggen na een Cloud en dat is wel een aardige bijkomstigheid (ook erg goed wanneer jij niet degene bent die de Cloud speelt). De meeste andere decks zijn ook relatief traag (De belangrijkste uitzondering hierop is uiteraard Ravager, maar daar is de Whisper zeker ook niet super).

Cranial Extraction:
Gebruik ik met name tegen decks die afhankelijk zijn van enkele (duurdere) wincondities. Dit zijn vooral Tooth&Nail (Tooth&Nail), UG Witness (Rude Awakening), BG Cloud (Kokusho), UW Control (Pristine Angel) en MBC (Kokusho). Af en toe gebruik ik hem ook om hopelijk wat probleemkaarten preventief te ruimen. Dit zijn met name de volgende kaarten: Karma, Vedalken Shackles en Eternl Witness.

Oblivion Stone:
Deze is eigenlijk alleen aanwezig als antwoord op alles waar ik anders geen antwoord op heb (spreek als enchantments). Voor allerlei random rogue decks en natuurlijk White Weenie. Omdat ik weinig tot geen Ravager verwachte (het deck is samengesteld voor T2 in Nijmegen), had ik de Relic Barriers verwijderd. De Stone is wel een stuk duurder, maar kan in uitzonderlijke gevallen ook samen met Horobi wat targetting practice doen. Bovendien is het nog een antwoord voor wanneer het niet lukt om met de Extraction preventief Karma of Shackles te ruimen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb het idee dat een beurt eerder die 2 kaarten te hebben ipv er een redelijke tijd op te moeten wachten misschien wel behoorlijk kan helpen, daarnaast is de ene mana goedkoper nooit erg.

Speelt tooth niet express ondertussen een heel gevarieerde set creatures die ook nog eens castbaar zijn? Doen de andere decks dit ook niet? Ik vraag me iig af of de extraction wel snel genoeg is.

Bij de stone heb ik eigenlijk ook het idee dat ie waarschijnlijk te traag is.

Zijn een aantal plunges into darkness misschien een idee? Je hebt redelijk wat creatures, waarvan een aantal best graag dood gaan, ze maken het makkelijker om je antwoorden te vinden indien nodig en ze konden vooral wel eens helpen tegen snelle decks als ravager omdat die heel goed zijn in precies 20 damage doen, maar het een stuk lastiger krijgen als je opeens meer levens blijkt te hebben dan dat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Die plunges, dat is misschien wel een goed idee, dat zal ik zeker eens proberen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Plunge:

Werkt niet optimaal. Ik denk dat er toch een beetje te weinig beesten in mijn deck zitten voor de plunge. Bovendien is de plunge een suboptimale zoekkaart vanwege de lifeloss (in combinatie met Cloud en Arena). Wat ik bovendien al weer haast vergeten was en nu weer pijnlijk duidelijk werd; wanneer je tegenstander een Mindslaver speelt terwijl je de Plunge nog op handen hebt (of toevallig) trekt... zuigt een beetje...

Ik heb gedacht aan "iets dat tutored", maar helaas is Plunge net iets te zwak daarvoor in dit deck en is Diabolic Tutor als zoveelste 4cc kaart gewoon te duur.

Sensei's Divining Top:
Bij het testen bleek dat deze kaart nuttig tot zeer nuttig kan zijn. Dit geldt zeker in combinatie met een Arena. Helaas bleek tevens dat er zeker sprake kan zijn van een teveel aan Tops. Daarom denk ik dat 2 voldoende moet zijn en die zitten vanaf nu in het deck.

De decklist wordt dan zoiets:

19 Swamp
4 Blinkmoth Nexus
3 Chrome Mox

4 Nezumi Shortfang
4 Solemn Simulacrum
4 Kokusho, the Evening Star

4 Echoing Decay
4 Distress
2 Rend Flesh
3 Phyrexian Arena
4 Barter in Blood
3 Death Cloud
2 Sensei's Divining Top

SB
3 Nezumi Graverobber
3 Horobi, Death's Wail
2 Rend Flesh
4 Cranial Extraction
3 Oblivion Stone

Mutaties:

-1 Shizo, Death's Storehouse
-1 Death Cloud (SB)
+2 Sensei's Divining Top

De Shizo is zelden tot nooit nuttig en daarmee alleen een extra risico. Bovendien lijkt het erop dat 26 manasources voldoende is ipv 27. De 4de Cloud zit je na boarden helaas vaker in de weg dan dat hij nuttig is. De enige reden voor behoud is voor die gevallen waarin je de 3 Arena's eruit haalt, zodat je toch snel genoeg een Cloud vindt. Vond ik niet voldoende -> Weg ermee!

Verder zijn de Graverobbers naar het sideboard verhuisd om meer ruimte te maken voor removal en een extra Kokusho.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zag de plunge meer als een sideboard kaart tegen snelle decks, daar gebruik je zijn zoek functie niet echt omdat je toch al de kaart hebt die je hebben wil, terwijl zijn tweede ability redleijk makkelijk je een zooi levens kan geven. Eventueel kun je 'm ook in boarden tegen een deck waar je 1 specifieke andere kaart hebben moet om je kansen daarop te vergroten, maar ik weet niet of er veel decks zijn waarvoor je zoiets hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie