Ultimate Disrupter Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Screwy
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: do apr 25, 2002 3:44 am
Locatie: Amsterdam

Ultimate Disrupter Deck

Bericht door Screwy »

Hey,
zoals jullie weten van de trade forum, ben ik al een tijd gestopt met magic en wil ik al mn kaarten wegdoen. Toch wil ik nog even weten wat jullie van mn eigen favoriete deck vinden. Ik heb m liefkozend de "Ultimate Disrupter Deck" genoemd en heb hiermee bijna geen partij verloren. Het is de bedoeling om je tegenstander helemaal te ontregelen en dan zelf rake klappen uitdelen totdat ie begint te huilen. 60 kaarten rood/blauw deck, dit is 'm:

RED (16)

4 x Shivan Dragon
4 x Pillage
4 x Stone Rain
2 x Pyrotechnics
2 x Lightning Bolt

BLUE (16)

4 x Mahamoti Djinn
4 x Counterspell
2 x Power Sink
2 x Force of Will
1 x Control Magic
1 x Prodigal Sorcerer
1 x Library of Lat-Nam
1 x Recall

ARTIFACTS (4)

4 x Soll Grail

LAND (24)

10 x mountains
10 x islands
2 x Mishra's Factory
1 x Thawing Glaciers
1 x Soldevi Excavations

Sja hoe t werkt...heel leuk om uit te leggen . Je begint met het land van je tegenstander te verpulveren met de Stone Rains en Pillages. Het liefst geconcentreerd op 1 kleur land, zodat hij de helft van zn spells niet kan gebruiken. Alles wat hij wel denkt te kunnen casten, counter je met Counterspells en Force of wills(zelfs als ie denkt dat hij veilig is als al je land getapt is, gne gne). Terwijl je hem lekker zit te teisteren, bouw je snel je eigen manasupply op met behulp van de Soll Grail en Thawing Glaciers later als t ff kan. Voor je het weet heb je genoeg om 1 van je Superbeesten op m los te laten. Met de 5 damage die een Mahamoti Djinn elke succesvolle attack kan dealen + de meer dan 5 van een Shivan Dragon, heb jenem binnen de kortste keren neer...+ ze kunnen zijn beesten makkelijk aan, dus niks te vrezen.
Voor de rest ben je eigenlijk op vanalles voorbereid. Een Pillage kan ook artifacts destroyen als je last hebt van ze. Pyrotechnics en Lightning Bolts zijn je gemene backup damage supplies voor als je ff dat irritante beestje wil mollen of nog gemener, de laatste 3 punten van je tegenstander wegbolten . De Prodigal Sorcerer is meester in het uitgeven van effectieve 1 punt zaps. Een Control Magic is altijd handig als je opponent een begerenswaardig beest heeft. Library of Lat-Nam en Recall kunnen iets doen als je met een kaartprobleem zit...en dan heb je weer al die counterspells die je van alles kunnen redden. kortom, een krachtig en vernietigend deck met veel leuke en handige kaarten. Ik heb er altijd met veel lol en een vette grijns op mn gezicht mee gespeeld.

Kheb er voor t laatst zo'n 5 jaar geleden mee gespeeld, dus ik ben benieuwd wat jullie er nu van vinden, ook omdat er zoveel andere kaarten zijn uitgekomen sindsdien.

(oh ennuh, als iemand me nog ff wil uitdagen om hiertegen te spelen, dan ben je welkom; ik woon in Amsterdam)

:P
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Het deck is, gezien de standaard van 5 jaar geleden, zeker goed. Het is ook weer ff denken, toen begon ik nl net ('96 Mirage) Helaas wordt de huidige standaard nog steeds gedomineerd door weenie en beatdown decks, supersnelle decks, die met 1 of 2 mana genoeg hebben om te winnen in beurt 4 of 5. Dan heb jij dus net 1 van je superbeesten liggen..

Ik zou hier wel eens tegen willen spelen, zij het dat A'dam een beetje ver fietsen is voor mij. Kom anders ook naar Ducosim (25 mei) kan je voor de latste keer in je Magic-carrière ingemaakt worden :D :D :D
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Screwy
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: do apr 25, 2002 3:44 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Screwy »

Hehe, ik ben blij dat ie niet meteen afgekraakt is :)

Wat je zegt over Ducosim...ik heb er net over gehoord ja en ik zit er al over na te denken om er heen te gaan. Mn hele verzameling gaat dan waarschijnlijk mee en ik zal dan zeker in zijn voor nog een paar potjes keiharde magic tegen jullie jongere generatie spelers :P Of ik dan nog een kans maak zien we wel...

(Toen mirage net uitkwam heb ik nog meegedaan aan een sealed-deck toernooi met goede hoop dat mirage leuke nieuwe kaarten met zich mee zou brengen... ik ben daarna meteen gekapt met magic :lol:)
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

als op ducosim de judgment boxen ook rond 100 euro zijn, kom ik ook, kunnen we ook ruilen
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

tegen jullie jongere generatie spelers
Dan wacht je nog een leuke verrassing :D Ik ben nl 'opgevoed' door die-hard Unlimited/Revised spelers, ik ben wel een jongere generatie speler, maar dan wel van de oude stempel.
Maar wij hadden wel hetzelfde: ik kocht in het begin aardig wat Mirage, maar dat was zo prut, dat ik na een paar maand bijna besloot om ermee te kappen, gelukkig werd het iets beter, maar pas met de Urza's Cyle ben ik "echt" gaan spelen. Destiny is nog steeds mijn favo set (daar ben ikook blijven hangen)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Petros
Adept
Berichten: 218
Lid geworden op: do mar 28, 2002 6:54 pm
Locatie: Zeist, in de buurt van Utrecht
Contacteer:

Bericht door Petros »

hehehe, ik verkoop boosterbox voor 100 euro maar allen bij mij goed natsabes vrienden arnedo en zo. :lol:
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

:cry: ik wil ook! en gelijk hebben jullie, het was echt triest in de mirage block, vision enz, verprutst ook door phasing, alhoewel, vampiric tutor was wel nice, hammer of bogardan ook
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Phasing wat was dat ook al weer oh ja je had ook nog flanking dat was als je creature aanvalde dat ie +1/+0 kreeg ofzo.


Hey ik wil ook wel een keer speel tegen hem met mijn braids_nest deck. Zet ik m in beurt 3 in een briads lock en dan gaan zn eigen landen naar de #$!%. En is side lekker sacred ground of karmic justice :D


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Screwy
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: do apr 25, 2002 3:44 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Screwy »

Eh...wat is een braids? :?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

2bb braids, cabal minion
during each players upkeep that player sac's a permanent
Home is were people can disapear without a question (of zoiets, doe het uit mijn hoofd)
2/2

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Screwy
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: do apr 25, 2002 3:44 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Screwy »

Erm...
Dus je wil me meehelpen je te verslaan door zelf nog meer van je permanents te mollen? :lol:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het idee is meer dat hij zorgt heel veel 1/1 tokens heeft die ie wel wil sac-en aan zijn braids, terwijl jij wel je landjes en andere permants gaat sac-en.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ja en daarom is Squirrel nest zo goed. Die kun je in in beurt 3 samen met Braids spelen.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

zou krosan restorer handig zijn om de nest landje te untappen? :wink:
Screwy
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: do apr 25, 2002 3:44 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Screwy »

Hmm, wat een goedkope manieren om te winnen tegenwoordig :roll:
Plaats reactie