T2 MBC

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, die zijn er wel, die decks waarvoor je na het sideboarden liefst een bepaalde kaart asap trekt. In dat geval zou de plunge zeker wel nuttig zijn.

Die lifegain optie van de Plunge werkt helaas net iets te langzaam en levert net iets te weinig op. Ik moet eerst al zeker 3 beesten hebben om het echt nuttig te maken en dat duurt even voordat ik die heb (zo heel veel beesten zitten niet in het deck). Nexi opofferen voor leven is ook in een dergelijk geval geen echt goede optie.

Een andere kaart die wellicht wat aandacht verdient is Lose Hope.

Lose Hope is geen geweldige removal, maar veel decks gebruiken beesten met een toughness van 1. Bovendien heb ik nagenoeg geen kaarten met een casting cost van 1 en ook de scry kan af en toe handig zijn. Dit moet ik dus eens uitproberen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Gespeeld heb ik hiermee:
19 Swamp
1 Shizo
4 Nexi
3 Mox

4 Shortfang
4 Solemn
3 Kokusho

4 Distress
4 Decay
2 Rend Flesh
3 Arena
4 Barter
2 Consume
3 Cloud

SB
3 Horobi
3 Extraction
2 NoSB
4 Barrier
3 Stone

4-2 (Loss: Ponza, UGR Joiner/Staff, Win: Affinity, RGwu Legends, T&N, BU Rats)

- Consume Spirit is zelden echt nuttig
- Night of Soul's Betrayal is weliswaar nuttig, maar levert te weinig op in verhouding met zijn nadelen
- Meer instant removal is noodzakelijk
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kwam je veel spirits tegen? Anders zijn meer rend flesh een goeie optie, verder zal ik later eens nadenken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Extra Rend Flesh is inderdaad een goed plan. De enige spirits die ik gezien heb zijn Kokusho en Keiga.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Na een beetje testen, heb ik me voorlopig neergelegd bij de volgende samenstelling:

19 Swamp
1 Shizo, Death's Storehouse
4 Blinkmoth Nexus
3 Chrome Mox

4 Nezumi Shortfang
4 Solemn Simulacrum
4 Kokusho, the Evening Star

4 Echoing Decay
4 Distress
4 Rend Flesh
3 Phyrexian Arena
3 Barter in Blood
3 Death Cloud

SB
3 Horobi, Death's Wail
1 Barter in Blood
4 Cranial Extraction
4 Relic Barrier
3 Oblivion Stone

Verantwoording van de veranderingen:
- Meer removal, waardoor de Graverobbers een beetje meer in de weg zitten (ze waren toch alleen geweldig tegen UG en dat wordt hier niet meer zo veel gespeeld). Een deel van die removal is instant-speed waarmee voldaan wordt aan bovengenoemde wens.
- Relic Barrier side om de match tegen Ravager niet als autoloss te hoeven zien.
- Weg met consume spirit en NoSB die in veel te veel gevallen ontzettend zuigen. Als compensatie (en omdat ie gewoon goed is) een extra Kokusho main.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Tenslotte wil ik graag het sideboard een beetje aanpassen. De volgende kaarten zal ik in ieder geval side spelen:

3 Horobi, Death's Wail -> Affinity, soms decks die Extraction siden
3 Cranial Extraction -> T&N, decks met weinig wincondities, decks die Karma siden
4 Relic Barrier -> Affinity
2 Oblivion Stone -> Honden.dec, White Weenie, Shackles

Dan blijven er 3 plaatsen over, waar voorheen een 4de Barter, een 4de Extraction en een 3de Stone zat.

Op dit moment gaat mijn gedachte uit naar 3 Persecutes omdat monocolored decks hier meer populair zijn geworden. Een andere optie zouden de 3 Graverobbers zijn, die ik meestal gebruik om of Witness lam te leggen of als extra wincondition tegen controldecks.

Heeft er iemand een beter idee?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zijn die monocolored decks zo traag dat persecute werken kan?

Ik zou op het eerste gezicht denk ik gaan voor de graverobber.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je opmerking is to the point... ik heb een aantal potjes getest met beide. Dit kwam eruit:

- De persecutes zijn de zoveelste kaart met een cc van 4. In de meeste matchups waar je ze nodig hebt, heb je de andere ook nodig (Mono rood, mirror, T&N).

- De enige matchup waar ze echt nuttig zijn, is mono-blauw en daar moet je dan nog hopen dat ie niet gecountered wordt. In essentie is persecute daar gelijk aan Cranial Extraction.

- De graverobbers zijn echt goed tegen UG. Nu is dit toch al niet zo'n slecht matchup.

- De graverobbers kunnen wel nuttig zijn tegen decks die persecute en/of extraction siden. Het is dan een extra winconditie die gespeeld kan worden voordat genoemde kaarten tegen je gebruikt worden.

Hoewel ik niet kan zeggen dat de Graverobbers duidelijk beter zijn dan de Persecutes, komen ze met een licht voordeel uit de test. Voor nu: Graverobbers.

Het sideboard wordt daarmee:

3 Nezumi Graverobber
3 Horobi, Death's Wail
3 Cranial Extraction
4 Relic Barrier
2 Oblivion Stone

Hiermee ga ik weer eens een rondje testen. Ik zal jullie later wel weer vervelen met de resultaten.

@Pi
Bedankt voor de feedback!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is 4 kokusho niet wat veel, trekken je moxen en nexi niet heel veel artifact removal aan? Misschien kan guardian idol helpen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Artifact removal / Guardian Idol:
Ja, dat trekken ze. Maar de idol zou dat ook doen. Voordeel van de moxen is dat je ze meteen kunt gebruiken (en shortfang in je eerste beurt is erg ok tegen blauwe decks). Wat de nexi betreft, die zijn met name gevoelig voor instant removal. Over het algemeen ga ik gewoon bijzonder voorzichting om met mn Nexi. Ik ben zelf niet zo kapot van die idol. Het enige voordeel dat ie heeft is dat je wat sneller naar die o zo belangrijke 4 mana gaat. Dat heb ik hier dus opgelost door het versterken van de 2 en 3 slots (en daarbij heb ik dus een beetje gesnoeid in de "4-opties").

Kokusho:
4 lijkt veel. Ik heb een vijftal redenen om er toch zoveel te spelen. De eerste is dat je iets kunt gebruiken om wat life te gainen. Consume is daar in mijn ogen te traag voor. De tweede is dat er een aantal decks zijn die zo wat verloren hebben als je er eentje in het spel krijgt. De derde is dat tegen zwarte decks met Kokusho, dit de ideale manier is om deze zonder al te veel hoofdpijn te verwijderen. De vierde is dat wanneer je er graag eens 2 trekt dan kun je er beter 4 spelen dan 3. De vijfde is dat ie een draak is en draken zijn cool!

Uiteraard moet er traditiegetrouw een andere naam komen voor deze constructie. Om te beginnen is het deck niet helemaal control meer, maar meer richting Aggro-Control (dacht ik). Omdat MBAC helemaal nergens op lijkt...

Zelf zat ik te denken de titel van een Korn liedje te gebruiken (van de Follow the Leader CD):
- Dead Bodies Everywhere

Uiteraard zijn andere voorstellen welkom (en kan er eventueel later weer gestemd worden).

mvg
Paul
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als we toch in de muziek sfeer een naam zoeken: Scott Bown - Blow Ya to Pieces.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dat klinkt meer als een rood deck.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

En dan de kandidaten uit BoK:

Yukora, the Prisoner

Genju of the Fens
Horobi's Whisper
Eradicate
Sickening Shoal

Toch nog aardig wat opties, waarvan tot nu toe eigenlijk alleen de Genju een beetje tegenvalt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Dragonheart schreef:En dan de kandidaten uit BoK:

Yukora, the Prisoner

Genju of the Fens
Horobi's Whisper
Eradicate
Sickening Shoal

Toch nog aardig wat opties, waarvan tot nu toe eigenlijk alleen de Genju een beetje tegenvalt.
Speel je nu ook Yukora? Als ie trample had wassie wel aardig. Zo op het eerste gezicht vind ik hem een beetje tegenvallen, of werkt ie wel goed?

Ik zou Eradicate wel spelen en Horobi’s Whisper niet, hoewel de Splice wel leuk is denk ik dat Eradicate effectiever is.

De Genju is volgens mij veel te slecht, wil je hem effectief maken ben je volledig outtapped en dat lijkt mij niet de bedoeling. Sickening Shoal is wel een leuke kaart, ik zou hem zeker spelen.

Heb je al een versie met BOK erbij? :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, ik heb al een versie met BoK uitgeprobeerd.

Daarin speel ik dan eindelijk ook Guardian Idol, met name aangezien het aantal 4 kostende spells wat hoger wordt.

De Genju is inderdaad minder, hoewel het uittappen mede dankzij de shoals niet meer zo'n punt is. Waarschijnlijk speel ik er 2 wanneer ik ook Night of Soul's Betrayal speel.

Yukora valt niet tegen. Hoewel ie geen trample heeft, is ie groot, efficient en best lastig weg te krijgen (zwarte spirit). Samen met de removal, komt Yukora of door of molt nog meer, hetgeen ook niet zo'n punt is. Tot nu toe lijkt het erop dat Yukora zuigt tegen blauw en erg goed is tegen rood.

Wat Eradicate betreft heb je gelijk wat de effectiviteit betreft. De Whisper heeft wel 1 belangrijk voordeel, instant. En daarbij ook nog eens eentje die mogelijk kaartvoordeel geeft (splice) en bovendien te spelen is wanneer je uitgetapped ligt (Shoal + Splice Whisper).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie