T1 Non-Powered Kobold-Tendrils

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

<<Th£ J°Ke®™>> schreef:Toernooiwaardig denk ik niet, tis toch vooral een fun deck...Dit deck is zooo cool 8)
Ja da's waar. Maar Tendrils is nooit zo leuk om gezellig een keer een op een avondje te spelen. Mensen vinden het al gauw irritant of ik heb er na 2 potjes geen zin meer in. Maar als er nou iets op het spel staat.... :wink:

(Tendrils is toen Scourge uitkwam toch best een tijdje heel hip/goed geweest? Waar is het heen? :? )
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Tendrils was te zwak, de combo kon te makkelijk tegen gehouden worden, tendrills is trouwens een #$!% deck maar om mee te spelen is het fantastisch, je moet je hersens veel laten kraken in het begin...veel nadenken dus.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Luitzen schreef:Tendrils was te zwak, de combo kon te makkelijk tegen gehouden worden,.
Da's waar. Maar ieder deck zonder counters rol je gewoon op (Goblins).
Luitzen schreef:Tendrils is trouwens een #$!% deck maar om mee te spelen is het fantastisch, je moet je hersens veel laten kraken in het begin...veel nadenken dus.
Klopt ook, in het begin maakt het zelfs verschil of je Dark Ritual of Cabal ritual speelt. :P Maar daarom is het ook zo leuk. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou niet verwachten een tournooiwaardig budget deck te kunnen bouwen. Niet voor type 1 in ieder geval. Daarnaast denk ik dat het wel mogelijk is om iets dergelijks te doen en het daar de echte serieuse decks moeilijk mee te maken.

(merk op dat ik tournooiwaardig defineer als de mogelijkheid hebben om het geheel te winnen)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:ik zou niet verwachten een tournooiwaardig budget deck te kunnen bouwen. Niet voor type 1 in ieder geval. Daarnaast denk ik dat het wel mogelijk is om iets dergelijks te doen en het daar de echte serieuse decks moeilijk mee te maken.
Ik bedoel eigenlijk: Als ik ooit nog eens een paar centjes in een ouwe sok vind en drie dagen later ineens 7 Timetwisters en 3 Moxen van elke kleur in mijn bezit zijn, is het deck dan dusdanig te upgraden dat het iets uithaalt tegen een full-powered fish (ik noem maar wat) deck? Of zal het gewoon nooit wat worden...? :roll: Kortom: Is een ultieme build ultiem genoeg? :)
pi schreef:(merk op dat ik tournooiwaardig defineer als de mogelijkheid hebben om het geheel te winnen)
Dan defineren wij op dezelfde wijze. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat clamp, en in zekere zin ook glimpse of nature het in zich hebben om een heel behoorlijk combo deck te vormen. Ik denk wel dat de creatures misschien nog niet aanwezig zijn om deze kaarten volledig te misbruiken. Kobolds zijn zelf niet echt ideaal, aangezien ze niet echt helpen met winnen, maar wel veel plek in nemen binnen je deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Dus eigenlijk gewoon een dikke nee. :D
Wat wel opvalt is dat de kaarten die de combo vormen T2 zijn. Het is jammer dat Clamp gebanned is anders zou er volgens mij best iets te verzinnen zijn. Mss dat in de toekomst inderdaad nog een leuke aanvulling komt. :)

(dan maar weer verder zoeken naar een leuk en origineel toernooiwinnend deck. Veeleisend? Neeehhh....:))
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je al eens genesis chamber en/of plunge into darkness geprobeerd?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

genesis chambler is te sloom...
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Aangezien iedereen oude topics naar boven aan 't halen is om updates te geven, zal ik dat ook maar eens doen. :) Deck ziet er nu zo uit:

Lands: 10
4 Gemstone Mine
4 City of Brass
1 Tarnished Citadel (iemand nog een ander idee?)
1 Tolarian Academy (snap niet dat ik die vorige keer ben vergeten)

Creatures: 24
4 Crimson Kobolds
4 Crookshank Kobolds
4 Kobolds of Kher keep
4 Tinder Wall
4 Myr Moonvessel (ipv van Veteran Explorer, geen basic lands meer)
4 Elvish Spirit Guide (4e toegevoegd)

Spells: 26
2 Tendrils of Agony
1 Demonic Tutor
2 Cabal ritual
4 Dark Ritual
2 Carnival of Souls (eentje eraf omdat er meer ander mana-spul bij is gekomen)
1 Lotus Petal
1 Vampiric Tutor
1 Yawgmoth's Will
1 Channel
1 Sol Ring (te goed om weg te laten)
4 Skullclamp
1 Wheel of Fortune
1 Lion's Eye Diamond
1 Crop Rotation (Acadamy toevoegen is automatisch deze toevoegen)
1 Enlightened Tutor (vervanging voor de Consultation)
1 Skeletal Scrying (altijd handig als je net een beestje tekort komt)
1 Mana Vault (als alles goed gaat gebruik je hem toch maar 1 keer)

Mana Crypt moet er eigenlijk ook bij, maar net zoals de vorige keer Acadamy, Sol Ring en de Tutors boven mijn prijsklasse waren, is Crypt dat nu. :) (volgend jaar weer niet natuurlijk ;)).


Wederom weer tips en adviezen gevraagd. :D


Ps: Genesis Chamber is gewoon niet nodig en daarom al snel te langzaam....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mana crypt valt idd het meest op als afwezig, maar de mana vault mag daarbij ook niet missen. Heb je verder over kaarten als culling the weak en diabolic intent gedacht? En glimpse of nature? Hoe werkt de diamond voor je? Is tolarian academy echt beter dan gaea's craddle? Heb je nooit moeite om de channel te casten?

Ik zou iig de citadel vervangen met forbidden orchard en misschien ene paar van de cities/mines ook? Eventueel kan undiscovered paradise ook werken.

Veel succes en hou ons op de hoogte,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Als ik een door de krassen en vlekken bijna onherkenbare Mana Crypt tegenkom koop/ruil ik hem meteen, maar nu vind ik het gewoon net iets teveel gevraagd...

Mana Vault - Zit er in hoor. :D
Culling the Weak - Veel mensen spelen hem maar ik weet het niet, je hebt vaak je beestjes gewoon nodig en als je eenmaal op gang komt/aan het komen bent is Cabal Ritual net zo goed. Maar ik zal eens kijken. :)

Diabolic Intent - Weet niet of ik nog een tutor wil toevoegen, en als ik er een toevoeg, is Mystical dan niet beter?
Glimpse of Nature - Heb ik er een tijdje in gehad (had ze toch over nadat ik ze uit mijn geweldige T2 deck had gegooid :P;)) maar ze zijn niet echt nodig vind ik...

LeD - Had jij me hier de vorige keer niet op gewezeN? Ik vind het echt een geweldige kaart! Snap nu pas waarom hij restricted is! :D
Acadamy/Cradle - Ik weet het niet, heb nooit echt aan Cradle gedacht maar nu je het zegt. Allebei is misschien ook een idee of is dat teveel van het goede?

Citadel - Ik wilde er nog een multicolor landje bij doen en wist zo snel niet welke. Orchard is idd gewoon beter. Zelf dacht ik eerst ook aan Ancient Tomb maar ik had toch echt gekleurde mana nodig dus die viel af...
Undiscovered Paradise - Kan inderdaad ook goed werken denk ik! Maar als ik nog land toevoeg/verwissel is het toch eerder Orchard dan deze...:)


Heel erg bedankt voor alle tips! Heb er zeker wat aan! :D
Zodra ik wat meer tijd heb zal ik ook jou "geupdate" decks eens goed bekijken en tips gaan geven. ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het probleem met mystical, en ook enlightened tutor is dat ze niet in je hoofdkleuren zitten. Je komt een heel stuk makkelijker aan zwarte mana dan blauwe of witte. Daarom vraag ik je ook of je geen moeite hebt met channel casten, culling the weak kan iets vergelijkbaars doen en is eventueel wel 4x te spelen. Mijn grootste probleem met het deck was consistent de juiste kleuren hebben. Ik wou altijd graag cloud of fearies toevoegen, met name om academy/craddle te kunnen untappen, maar de blauwe mana was eigenlijk nooit aanwezig. Eventueel zijn de intent en culling ook bruikbaar om creatures aan te saccen die niet meteen dood gaan door je clamp, zoals eventueel je spirit guides.

Ik zelf ben erg fan van glimpse in een deck als dit, op zijn minst om de clamps mee aan te vullen., Ik had altijd moeite om de clamp te vinden en glimps helpt.

Ik zou ook alternatieven/aanvullingen voor will overwegen, restless dreams bv.

Ik was vooral nieuwsgierig naar hoe goed de diamond voor je werkt, aangezien ik er voorr en nadelen aan kan zien zitten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Enlightened gebruik 80% alleen beurt 1 om mijn clamp op te zoeken (de rest van de tijd verschilt het van een overbodige kaart tot een Carnival of Souls zoekmachine), mystical zou hetzelfde moeten gaan werken (met een lichte omweg). Enlightened casten is eik' nooit een probleem, altijd wel een Gemstone, CoB of Citadel (;P) liggen die de mana op kan bregen.

Channel is iets moeilijker maar nog steeds geen probleem. Er is altijd wel een klein vliegend elfje waar een groene mana uitgeperst kan worden, samen met wederom een van de landjes gaat dat vaak vrij makkelijk. Ik zou hem er zeker nooit uit halen...

Cloud of Fearies en Frantic Search heb ik over nagedacht maar Cradle/Acadamy untappen is in mijn ogen het enige wat ze doen en niet echt nodig.

Over Intent en Culling valt zeker na te denken. Alleen mijn probleem is altijd, wat eruit? Vorige keer koos ik voor Restless dreams eruit, nu moet ie er weer in? Ik vond het toen de minste kaart van het deck en bijna nooit bruikbaar...

Aan Diamond die ik geen nadelen (:D). Op het goede moment is het een geweldige kaart, op het mindere moment is het 1 mana meer voor Acadamy en op zijn slechts is het een dode kaart, maar daar valt mee te leven. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

op een hoeveelste beurt kill mik je eigenlijk?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie