Sideboarden in casual potjes, en hoe dan met de wishes?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Oeioeioei
(Mijn SB is puur voor de wishes, ik speel casual, geen tournooien, sideboarden is voor mietjes )
Hoe casual is het om met een sideboard te spelen (dankzij je wishes) en je tegenstanders dan mietjes te noemen als ze willen sideboarden...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mietje!

De normale casual manier om met de wishes te spelen is voor je hele verzameling kunnen wishen, ik beperk me tot 15 kaarten omdat het anders wat oneerlijk is en ik toch geen zin heb om de rest mee te slepen. Het is handig om deze 15 kaarten sideboard te noemen, maar als jij liever hebt dat ik het wish-stapel noem, mij ook best hoor.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ow, ik side ook nooit in casual, maar als ik een wish deck speel (die hebben ook allemaal een 15 kaarten wishboard) dan kan ik er wel inkomen als iemand anders wil siden.

En als iemand maindeck compost speelt (zonder noemenswaardige combo) dan wil ik mijn slays inboarden ;) (yeah right...)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ten eerste splits ik deze discussie even af van het onderwerp, aangezien ie off-topic is, maar verder wel intressant.

Ik vind het maar moeilijk, ik kan er in komen dat je in zo'n geval siden toe staat, maar aan de andere kant kan dan iemand gewoon met een sb aan komen lopen dat werkt tegen enkelt de mensen die ie normaal ziet. En daar zit jij dan met je wish sb dat gebouwd is om alles wat je maar tegen zou kunnen het lastiger te maken. Staat het siden toe staan dan nog in verhouding met het wishes spelen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik speel (casual) eigenlijk nooit "best of x" en gebruik daarom geen sideboard. Ik doe gewoon een potje en daarna eventueel nog een maar misschien wel met een ander deck of andere tegenstander(s). Sideboard is dan een beetje overbodig.
Als iemand wishes speelt vind ik eigenlijk alles best hoewel ik lenen wel iets te flauw vind.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind zelf met een wish-sideboard van een paar honderd kaarten aan komen lopen als je tegen iemand speelt die niet eens een paar honderd kaarten heeft niet echt eerlijk of zo. Natuurlijk is dat extreem, en waarschijnlijk pak ik dan gewoon ook een simpeler deck, maar, als de boel wel iets dichter bij mekaar ligt dan vind ik het alnog oneerlijk als de grote van mijn collectie zorgt dat ik makkelijker kan winnen.

Natuurlijk kun je zeggen dat je dat voordeel toch wel hebt met een grotere collectie, maar dan is mijn deck tenminste gelimiteerd tot 60+15 kaarten en anders tot 60 + veel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie