[multiplayer] Nightmare of the recurring kokusho

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

XdeckX
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 06, 2005 3:32 am

[multiplayer] Nightmare of the recurring kokusho

Bericht door XdeckX »

Hey,
Je kent het wel. Je ligt in bed en dan bedenk je ineens een deckje.
Omdat we hier voornamelijk multiplayer spelen is het dus een MP deckje.
Heb alleen geen idee of het zal gaan werken.

Decklist:
//creatures
3x Owl Familiar
3x Thought Courier
4x Kokusho, The Evening Star

// spells
4x Recurring Nightmare
1x Vampiric Tutor
1x Demonic Tutor
3x Brainstorm
3x Impulse
2x Isochron Scepter
2x Counterspell
4x Force Of Will
4x Arcane Denial
2x Metamorphose
2x Feldon's Cane

// mana
1x Sol Ring
1x Lotus Petal
2x Dark Ritual
2x Bad River
9x Swamp
9x Island


Sideboards nemen we hier vaak niet de moeite voor. en ik het dr nog niet echt over nagedacht ook.
het idee zal heel snel duidelijk zijn. 'combo' 2x kokusho (1x in GY) met recurring nightmare.
De rest is voornamelijk kaartpakkerij en zorgen dat je die 1e kokusho in de grave krijgt en zorgen dat je recurring nightmare niet gecounterd wordt.
feldons kane zit er alleen maar in mocht iemand de behoefte krijgen mn graveyard te blokkeren/plunderen of whatever.
metamorphose is voornamelijk bedoeld enchantments/artifacts te bouncen die bijvoorbeeld het winnen tegenhouden (of mn grave lamleggen) (denk dus aan platinum angel, worship, ground seal... dat soort dingen)
die bad rivers zitten er alleen maar in omdat ik geen echte B/U fetch heb (en ook niet echt zin heb om die drbij de ruilen zonder het idee te hebben dat dit gaat werken)

ik ben dus bijzonder benieuwd naar de reacties hier.
REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

welkom op dit forum XdeckX.

Zou keiga, the tide star niet ook een erg leuk creature zijn om te recurren in multiplayer?

Misschien zijn manlands als mishra's facory, blinkmoth nexus en spawning pool een plan. Ze kunnen zorgen voor een redelijke verdediging en eventueel kunnen ze aardig wat overleven, zodat je niet verlegen zit om een creature voor de nightmare.

Twisted abomination is waarschijnlijk best handig in je deck, zeker als je aan wat underground seas zou kunnen komen en het is best een behoorlijk recurring nightmare target. In dezelfde categorie kan scion of darkness ook leuk zijn.

Sickening dreams kan helpen om creatures af te maken en om creatures in je yard te krijgen eventueel.

Ik zou iig voor 4 dark ritual gaan, de metamophose vervangen door hoodwink en me afvragen of die counters wel zou veel uithalen in multiplayer. De feldon's cane zou ik gewoon dumpen, mocht dat specifieke probleem ontstaan is de cane niet echt de oplossing. Volrath's stronghold of necromancy zou misschien beter kunnen helpen, maar eigenlijk ben je gewoon screwed als iemand zoiets actief krijgt, cane of niet.

Veel succes met je deck,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
XdeckX
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 06, 2005 3:32 am

Bericht door XdeckX »

keiga is inderdaad wel geinig. evenals manland
ook twisted zou een goed idee kunnen zijn zelfs als recurring nightmare niet doorgaat. 5/3 regenerator kan best handig zijn.
scion zou leuk kunnen zijn maar ik ben dr zelf niet kapot van... geen idee waarom niet eigenlijk ;)

sickening dreams lijkt me iets minder goed. ik wil namelijk niet dat mn beestjes in de grave gaan als dat niet nodig is. ik moet eventueel toch een kokusho kunnen recurren (mogelijk dus met een owl ofzo)
nou ja ik heb de decklist even wat gewijzigd:

//creatures
4x Twisted Abomination
2x Shoreline Ranger
3x Owl Familiar
3x Thought Courier
2x Kokusho, The Evening Star
2x Keige, The Tide Star

// spells
4x Recurring Nightmare
1x Vampiric Tutor
1x Demonic Tutor
3x Brainstorm
3x Impulse
2x Isochron Scepter
4x Force Of Will
2x Arcane Denial
2x Hoodwink

// mana
1x Sol Ring
1x Lotus Petal
4x Dark Ritual
2x Bad River
6x Swamp
9x Island
1x Faerie Conclave
2x Spawning Pool
2x Mishra's Factory


ach ja het blijft een beetje aanmodderen nog he ;)
REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de dreams is met name voor board control en eventueel als manier om dingen in je yard te krijgen. Als je per se aan counters vast wil houden dan is misschien forbid een goeie andere optie in dezelfde richting.

Ik vind zelf de shoreline ranger niet echt goed, ik zou daar eerder extra kokusho's en/of keiga's spelen.

Vergeet ook niet creatures als bone shredder, nekrataal en duplicant.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
XdeckX
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 06, 2005 3:32 am

Bericht door XdeckX »

tja het board leeghouden kan op zich wel met dreams maar de vraag is of het nodig is, vooral kijkend naar de ability van kokusho (die is tijdens multiplayer insane goed) dus dat beetje damage van die beesten die kan ik dan wel hebben was mijn gedachte.

die counters hou ik dus vast gezien de 'meta' hier. er wordt door heel veel mensen blauw gespeeld (al dan niet echt control maar dan in ieder geval wel counters). ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik mn recurring nightmares verspeel. forbid is gezien de buyback en de cost daarvan ook een goede optie. het zal van het moment in het spel afhangen wat dan beter is denk ik; kaarten rapen of beesten in de grave.

duplicant is inderdaad wel een hele goeie optie. ook mooi materiaal om de recurren.

-2 ranger
+2 duplicant
REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou iig eigenlijk meteen, zeker nu je wat meer naar blauw toe gaat, 2 arcane denial vervangen door 2 forbid, aangezien je tegenstanders kaarten geven gewoon niet nuttig is. De buyback kan alleen maar nuttig zijn, en je kan 'm natuurlijk altijd gewoon niet doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
XdeckX
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 06, 2005 3:32 am

Bericht door XdeckX »

gezien het kaarten rapen met brainstorm en impulse ook al gaat (en die er toch totaal ook 6x inzittne) zou dat zeker een overweging zijn.

-2 arcane denial
+2 forbid
REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Geen idee hoe dat bij jullie is, maar hiero speelt nagenoeg ieder zwart deck wat graveyard-hate (aka Wretchie). Misschien dat een klein beetje removal een goed idee zou zijn voor het geval je ze niet kunt counteren?

Je deck kan wel iets meer dingen gebruiken om de fatties te ditchen, zoals compulsion etc. Als je dan ook nog eens meer beesten speelt om te saccen (dit kunnen dus ook Merfolk Looters en Thought Couriers zijn) dan krijg je je plan iets sneller voor elkaar.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
XdeckX
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 06, 2005 3:32 am

Bericht door XdeckX »

gravehate wordt hier nauwelijks tot niet gespeeld. dus ik verwacht daar geen rekening mee te hoeven houden (maar dit kan uiteraard tijdens het spelen anders worden afhankelijk van wat mn tegenstanders ineens voor enge dingen bedenken)

removal: mocht het dan toch hard nodig blijken te zijn kan ik dr altijd een dikzak voorplempen.
daarnaast is toch het plan dusdanig geworden dat ik er keigas in ga stoppen. storende beesten kunnen via die weg dus weer overgenomen worden.
en daarbij wil ik dus echt proberen vast te houden aan die 60 kaarten. vooral omdat ik het ergens wel van een soort combo moet hebben. als ik removal moet gaan invoegen zullen er dingen die me kunnen helpen bij het sneller pakken van de juiste kaart uit moeten. gezien de opzet en het idee erachter kies ik dan toch voor kaarten rapen en vertrouwen op eventueel counterwerk.

zou boomerang of eventueel capsize niet beter zijn dan hoodwink?
boomerang kan namelijk alles bouncen terwijl hoodwink zich beperkt tot atrifact, enchantment of land.
het zal een kwestie van mana zijn wat zich in de praktijk moet gaan uitwijzen.
REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Misschien is het handig dat je anders even aangeeft watvoor decks er wel gespeeld worden (schijnbaar veel decks met counters en geen zwarte decks).

Een fattie voor een Wretch schuiven heeft niet zo heel veel zin (Wretchie doet ook dingen zonder aan te vallen). Samurai of the Pale Curtain lijkt me ook lastig btw.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er stond mij bij dat hoodwink creatures ipv land bouncde, ja, dan zou ik voor capsize gaan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
XdeckX
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 06, 2005 3:32 am

Bericht door XdeckX »

dragonheart:
wat hier veel gespeeld wordt verschilt per keer eingelijk. dr zijn een aantal gasten die het voor mekaar krijgen (de kaarten hebben) om elke keer met iets anders vervelends aan te komen.
1 speelt eigenlijk altijd control (onafhankelijk van de kleur)
de ander speelt vanalles - van black suicide tot blauw/wit contol.

maar ik heb (even in mn geheugen graven) tot op heden niemand zien spelen met graveyard removal enzo. vandaar dat ik denk daar in eerste instantie niet zoveel te hoeven doen. maar het kan dus altijd voorkomen.

waar ik bijvoorbeeld banger voor ben is een jesters cap die hier dus wel regelmatig op tafel beland. die dingen zijn dus bijzonder storend voor een deck als dit.
REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:er stond mij bij dat hoodwink creatures ipv land bouncde, ja, dan zou ik voor capsize gaan.
Hoodwink bounct artifact, enchantment of land. Als je liever creatures bounct dan lands kun je ook nog aan Echoing Truth denken voor een kaart die geen twee blauw nodig heeft.
XdeckX
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 06, 2005 3:32 am

Bericht door XdeckX »

het is vooral belangrijk dat ik bijzonder vervelende dingen van bouncen zoals een worship, een platinum angel of een ground seal (mocht er dan toch nog iemand zijn die een grave op slot weet te gooien wat hier nog nooit gebeurd is). dus in dat opzicht zou hoodwink wel werken. maar dan vind ik persoonlijk boomerang en vooral capsize beter. ik heb tijdens wat mirrorpotjes op MWS nog een probleem gehad om 2 blauwe mana te krijgen. en daarbij maakt het bij worship/platinum angel niet uit als ie wat later in het spel gebounced wordt zolang mn grave maar open blijft en in via kokusho levens krijg.
daarbij zijn mensen met een worship op tafel hier vaak weer sitting duck. zoiemand met een grote target op zn hoofd.
REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Als je met Kokusho speelt is Worship geen punt, die werkt tegen damage niet tegen Life-Loss.

De Angel zou je ook met dat kleine beetje removal waar ik het eerder over had kunnen "disposen". Denk hier aan edicts of Devour in Shadow of zo (de lifeloss daarvan zou voor een deck met Kokusho ook geen punt moeten zijn, bovendien kun je hem ook nog eens op een scepter imprinten als je die al graag wil spelen).

Als je trouwens vaak gepakt wordt door enkele van die bijzonder vervelende kaarten kun je ook zelf die weg kiezen (Cap of Cranial Extraction). Maar gezien het feit dat je counters speelt kan ik me niet echt voorstellen dat dat een probleem is, toch?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie