Type 1 multiplayer deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Birds of Paradise? Zorgt voor witte en zwarte mana en in geval van nood (zou niet weten wanneer maar toch) kun je hem nog terughalen ipv de wildebeasts. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

daar heb je een heel goed punt en ik heb de birds ook heel erg hard overwogen. Mijn opties waren birds, wood elves en de wall. De voordelen van de wall ten opzichte van de birds zijn met name dat ie vaker te activeren is, dat ie leuker is om te bouncen (merk op dat dit precies hetzelfde kost als bij een birds aangezien je meteen mana uit de wall kunt halen) en dat ie minder snel dood gaat, nadelen zijn dat de wall geen vliegers blockt en niet helpt met de witte of zwarte mana, ook ligt de birds een beurt eerder, maar dat is niet bijzonder vaak relevant. De wood elves is nog net iets leuker om te bouncen en zorgt wel voor de witte en zwarte mana, aan de andere kant is zijn cc erg hoog vergeleken met de andere 2 en gaat ie best wel snel dood.

Uiteindelijk heb ik besloten dat als de mana base het kan handelen de wall de beste optie is en ben ik begonnen met de wall te testen. Het is goed mogelijk dat ik uiteindelijk toch te vaak een mana screw heb en daarom een van de andere opties ga proberen, of dat ik misschien zelfs terug ga naar de eternal dragons.

Tot nu toe lijkt het inderdaad goed te gaan en ben ik blij met mijn wall. Het is wel mogelijk dat ik een 4e krosan verge toe ga voegen, of misschien zelfs wat windswept heath's.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:De voordelen van de wall ten opzichte van de birds zijn met name dat ie vaker te activeren is, ...
Gebruik je hem vaak in de beurt van je tegenstander dan?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

niet bijzonder vaak, maar voor een deed, verge, vigilante, stronghold, spike of enkele van de SB kaarten helpt het zeker. Het gebeurt me iig met enige regelmaat ja. En het is iets wat tegenstanders nog wel eens vergeten en waar je ze dan mee kan verassen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Wat vind je niet goed aan het deck? Ik bedoel, is er iets waar je je aan ergert als je ermee speelt?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

over het algemeen ben ik heel blij met het deck, maar waar ik met name van verlies zijn snelle decks (combo en aggro). Alles wat mijn mana base aan kan vallen kan ook heel vervelend zijn. Waar ik dus met name mogelijkheid voor verbetering zie is te dure dingen vervangen door goedkopere zodat het deck sneller wordt en beter bestand tegen het kwijtraken van landjes. De wijziging van de spikeweaver in mijn SB naar een spore frog is zo'n voorbeeld. Als ik wish voor zoiets is het meestal vroeg in het potje, ik heb dan gewoon niet de 7 mana in een beurt, of 5 mana verdeeld over 2. Maar de frog kan iig wel me 1 beurt langer in leven houden en ook hij houdt attackers bij me weg. Een ander voorbeeld is de eternal dragons vervangen door wall of roots. Hij kan als blocker dienst doen, leverd mana, en kan net die ene extra mana leveren in de andere beurt indien nodig.

Kortom, ik zoek met name kaarten die helpen tegen snellere decks en die efficienter werken dan de huidige.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar weer eens een update:

// Lands
4 [R] Bayou
4 [R] Scrubland
4 [R] Savannah
3 [JU] Krosan Verge
2 Forest (1)
1 Plains (1)
1 [AN] Library of Alexandria
1 [SH] Volrath's Stronghold
1 Swamp (1)

// Creatures
2 [EX] Spike Weaver
1 [JU] Genesis
3 [SH] Spike Feeder
4 [UL] Mother of Runes
4 [SH] Wall of Blossoms
2 [VI] Stampeding Wildebeests
3 [FD] Eternal Witness
3 [MI] Wall of Roots

// Spells
1 Demonic Tutor
1 [AP] Pernicious Deed
4 [JU] Living Wish
3 [R] Swords to Plowshares
4 [AP] Vindicate
1 [VI] Vampiric Tutor
3 [RAV] Putrefy

// Sideboard
SB: 1 [SH] Volrath's Stronghold
SB: 1 [EX] Spike Weaver
SB: 1 [VI] Stampeding Wildebeests
SB: 1 [FD] Eternal Witness
SB: 1 [LE] Nantuko Vigilante
SB: 1 [UD] Masticore
SB: 1 [ON] Kamahl, Fist of Krosa
SB: 1 [AQ] Strip Mine (1)
SB: 1 [DK] Tracker
SB: 1 [CHK] Nezumi Graverobber--Nighteyes the Desecrator
SB: 1 [CHK] Eight-and-a-Half-Tails
SB: 1 [EX] Plaguebearer
SB: 1 [SOK] Kagemaro, First to Suffer
SB: 1 [RAV] Golgari Guildmage
SB: 1 [GP] Orzhov Guildmage

Lichte update in het maindeck die me net iets meer removal geeft. Ik heb besloten dat ik tussen vindicates, putrefies en de deed wel genoeg removal moet hebben zitten om de vigilante te kunnen dumpen. De deed en wildebeest zijn er ook uit om ruimte te maken, vooral de deed zou ik graag terug doen, maar ik denk dat dat misschien wel vanwege een overdreven vrees voor tegenstanders is. De putrefies kunnen als instant de tegenstander een stuk meer verassen en zijn daarom denk ik beter. De laatste deed blijft wel aanwezig om naar te kunnen zoeken. De wildebeest was gewoon overkill, tussen 4 wishes en 2 kopietjes main moet ik hem toch echt meer dan snel genoeg te pakken kunnen krijgen. Putrefies zijn over mortifies gekozen ivm het voorkomen van regenerate en omdat artifacts naar mijn idee meestal wat sneller weg gehaald moeten worden dan enchantments. Het is verleidelijk om wat vindicates te vervangen door putrefies of mortifies, maar alles kunnen slopen is wel extreem goed.

In het sideboard ben ik terug gekomen op de conclusie dat ik spore frog meer nodig heb dan de weaver. In 1 op 1 potjes is dit wel waar, maar in multiplayer gaat de weaver gewoon echt een stuk meer doen. De rest van de SB wijzigingen is een beetje minder efficiente dingen dumpen en meer efficiente toevoegen.

Suggesties/commentaar?

mazzel

pi

p.s. kaarten in de decklist zijn gelinkt
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

gisteren een potje waarin ik me rustig afzijdig kon houden en waarbij ik wanneer iemand mij besloot aan te vallen genoeg dingen bij hun kon slopen om hun duidelijk te maken dat ze dat niet nog eens wouden doen. Op een gegeven moment had ik gewished voor orzhov guildmage en toen ging ik iemand in leven houden die problemen had door een pillory of the sleepless zodat deze persoon een andere kon beuken. Dit waardeerde die andere al niet zo heel erg. Toen ging ik nadat die andere allemaal embolden had gespeeld en een eigen beestje had opgeblazen het fog effect van spike weaver gebruiken zodat dat allemaal voor niks was. Pomdiedom...

Ik mag nog steeds mijn deck wel :D. Ik moet er alleen wat minder mee spelen en een deck bouwen dat iets meer in verhouding staat tot waar ik soms tegen speel (vandaar de all common upgrade).

mazzel

pi

p.s. suggesties waardeer ik nog steeds.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie