T2 MBC

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

En dan nu de hoogst experimentele en nog nagenoeg ongeteste BoK post-Ravager lijst:

4 Blinkmoth Nexus
1 Shizo, Death's Storehouse
18 Swamp

3 Chrome Mox
4 Guardian Idol

3 Solemn Simulacrum
3 Yukora, the Prisoner
4 Kokusho, the Evening Star

4 Distress
3 Cranial Extraction
3 Horobi's Whisper
4 Sickening Shoal
3 Death Cloud
3 Phyrexian Arena

SB
4 Nezumi Shortfang
3 Terror
1 Cranial Extraction
2 Persecute
3 Oblivion Stone
2 Boseiju, Who Shelters All
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat voor creatures worden er gespeeld waar je wel 2 kaarten voor over hebt? (de shoal)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Om te beginnen (in mijn ogen de belangrijkste 2) Arc-Slogger en Slith Firewalker. Beide kunnen in combinatie met een beetje land destructie aardig "nasty" zijn (en als je al manascrewed bent is het ditchen van Kokusho voor een Shoal niet zo'n punt).

Ten tweede is het mijn verwachting dat er veel Genjus of the Spire gespeeld gaan worden (en dan met name wanneer je helemaal uitgetapd bent). Alleen al de dreiging van removal waarvoor je geen mana nodig hebt is erg ok.

Ten slotte is daar nog zo'n vaag combo deck dat draait om Viridian Joiner, Screaming Fury en Staff of Domination. Ook hiervoor is instant speed removal welkom (en de alternative casting cost zeker ook, als de Joiner niet verdwijnt, heb je namelijk verloren).

Het gebruik van de Shoal is minder pijnlijk in een aantal gevallen, aangezien je kaarten speelt die je liever toch niet meer dan 1 keer ziet (Yukora, Arena). Het feit dat je zonder mana een Whisper kunt splicen is ook heel aardig (Announce Shoal, splice Whisper, ditch Whisper voor Shoal). De Arenas kunnen ook wat van het "kaartnadeel" compenseren. Last but not least bestaat er natuurlijk de mogelijkheid een shoal te spelen zonder alt. cc. Dit is natuurlijk minder gunstig, maar dat wordt gecompenseerd door de mogelijkheid die alternatieve manier wel te gebruiken.

In mijn ogen gewoon een flexibel stukje instant removal.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

flexibel zeker, maar ik vraag me af hoe vaak je nou absoluut snel een creature moet slopen als je tapped out bent. Het lijkt mij dat je bv rend flesh net zo goed zou kunnen gebruiken voor al die problemen die je noemt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

In principe ja, alleen zou ik dan nu niet meer voor de Rend Flesh kiezen, maar voor de Horobi's Whisper (hoewel zwart meer gespeeld zal gaan worden, de meeste relevante zwarte beesten muv Shortfang zijn ook spirits).

Met een mox kan de LD wanneer je tegenstander eerst gaat wel eens verhinderen dat je de Rend tijdig kunt spelen. In dat geval kan de Shoal de toch al uncasteble kaarten gebruiken om toch een beest te slopen (tijdens een korte testserie wist ik dankzij 2 shoals terug te komen van een situatie waarin achtereenvolgens een Slith en een Slogger op tafel kwamen terwijl ik 0 landen had).

De shoal is ook nog eens beter voor het verwijderen van diverse Genju's (alle spirits) en heel af en toe verwijdert ie je eigen Ko voor een extra 5...

Bovendien is het niet altijd noodzakelijk een kaart weg te gooien. De shoal kan ook heel goed 1 toughness beesten verwijderen voor 3 mana (niet ideaal, maar als je niet ge-LD-d wordt dan is die mana er vaak wel).

Al met al: niet vaak. Maar de dreiging dat het kan gebeuren kan een terughoudende speelstijl uitlokken (bij je tegenstander). Waarschijnlijk hoef ik niet uit te leggen waarom het desastreus kan zijn om tegen dit deck terughoudend te spelen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Na een kort rondje testen de volgende conclusies:

- Met Yukora ipv Shortfang wordt de matchup tegen rode decks beter, tegen blauwe decks slechter

- Solemn heeft waarschijnlijk zijn beste tijd gehad, er zijn nuttigere dingen te doen met 4 mana

- Cranial Extraction main is goed, maar misschien is 2 wel voldoende

- Sickening Shoal is da bomb

- Er moet meer (mass-)removal in, Barter in Blood/Hideous Laughter

- Misschien is het een goed idee om Night of Soul's Betrayal te spelen

Binnenkort zal ik een aangepaste decklijst neerploppen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

4 Blinkmoth Nexus
1 Shizo, Death's Storehouse
18 Swamp

3 Chrome Mox
4 Guardian Idol

3 Nezumi Shortfang
3 Yukora, the Prisoner
4 Kokusho, the Evening Star

4 Distress
2 Cranial Extraction
3 Horobi's Whisper
3 Barter in Blood
3 Sickening Shoal
2 Death Cloud
3 Phyrexian Arena

SB
3 Terror
2 Cranial Extraction
3 Persecute
2 Night of Soul's Betrayal
3 Oblivion Stone
2 Boseiju, Who Shelters All

De veranderingen:
-3 Solemn +3 Shortfang (Main)
Er zit al erg veel met een cc van 4 in het deck. Jens is goed, maar helaas meestal niet het eerste dat je wil spelen. Shortfang is duidelijk slechter in aggro matches, maar daarvoor de superster tegen blauwe decks.
-1 Extraction -1 Shoal -1 Cloud +3 Barter (Main)
Zoals in de vorige post al te lezen was, er moet meer removal in. Barter krijgt hier het streepje voor omdat er (maximaal) 2 beesten sterven bij de tegenstander, ongeacht hun afmeting of abilities.
+ 2 Night of Soul's Betrayal (Side)
Deze ben ik momenteel (opnieuw) aan het testen. Wellicht goed te gebruiken tegen rode genju's e.d.

Oh je speelt Tooth&Nail...whahahahaha
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Helaas moet ik toegeven dat deze lijst op zijn minst suboptimaal is. Er wordt gewerkt aan een betere lijst, die in de nabije toekomst aan dit topic toegevoegd wordt.

De belangrijkste punten:
- Guardian Idol zuigt en niet zo'n beetje
- Shortfang kan waarschijnlijk niet in het maindeck blijven
- Dit mede omdat Night of Soul's Betrayal naar het maindeck zal verhuizen

Helaas houdt die NoSB verhuizing in dat het hele deck herzien moet worden. Dit zal (inclusief testen) even op zich laten wachten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

4 Blinkmoth Nexus
1 Shizo, Death's Storehouse
18 Swamp

3 Chrome Mox

4 Solemn Simulacrum
4 Kagemaro, First to Suffer

4 Phyrexian Arena
2 Promise of Power
4 Distress
2 Persecute
4 Terror
3 Barter in Blood
4 Consume Spirit
3 Oblivion Stone
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

geen sb?

Is de arena betrouwbaar en snel genoeg? Zijn er veel verdwaalde disenchant achtige effecten die de arena vaak raken en zou night's whisper niet liever voor je curve zijn?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nog geen SB aangezien dit een andere benadering is, waar ik uiteraard nog niet helemaal gelukkig mee ben. Ik twijfel nog erg tussen deze versie en een versie met NoSB en Matrix main.

De Arena is in mijn ogen een must. Je trekt de kaarten pas een beurt en later en daarna, maar daarvoor is het mogelijk er meerdere bij te krijgen. Het feit dat het een enchantment is, maakt dat "verdwaalde" disenchant effecten een risico zijn. Dit risico is echter vrij beperkt. Zoals je in de decklist ziet is er niet erg veel in de 3cc regio. Het aantal opties van 2cc is groter.

Night's Whisper is een goede kaart voor decks die meteen de kaarten willen of die het verlies aan levens door de Arena niet kunnen compenseren. De consumes en de Cocopuffs zorgen er hier voor dat je wat levens terug kunt pakken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie