padvinders spel

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

padvinders spel

Bericht door pi »

Oy mensen,

voor komend weekend moet ik een spel verzinnen. Dit is vergelijkbaar met het VOC gebeuren dat ik hier wel eens eerder heb vermeld.

Ik dacht aan het volgende:

Algemene uitleg:

Je bent een troep padvinders en je bent aanbelandt bij een doolhof. Wat je als eerste gaat doen is nu een Hopman of Akela aanwijzen. Deze persoon zal de rest van het spel aanspreekpunt zijn voor de spelleiding. Afijn, we hadden dus een mooi doolhof. Het is de bedoeling om van het rooie vlak naar het gele vlak te komen. Je hebt als het goed is bij het begin van het spel 3 kaartjes gekregen. Aan de hand van wat deze kaartjes doen beweeg je door het doolhof (zie uitleg verderop). Telkens wanneer er een spel gewonnen wordt door jou groep mag je 2 kaartjes inzetten, hiervoor krijg je dan later 2 nieuwe terug. Bij sommige spellen waar een duidelijke 2e plek aan te wijzen is zet deze 2e ook 1 kaartje in.

Normale kaartjes uitleg:

De "^", "v", "<" of ">" geven aan in welke richting je beweegt als je dit kaartje in zet. "1", "2", "3" of "X" geven aan hoeveel vakjes je in deze richting beweegt. Bij X wordt gedobbeld met een vierzijdige dobbelsteen. Bijvoorbeeld: je speelt "Normaal ~ > 3", je beweegt 3 vakjes naar rechts. Mocht je een muur raken dan ga je in tegenovergestelde richting verder. Bijvoorbeeld: je speelt weer "Normaal ~ > 3". Alleen staat er nu een muur voor je neus aan de rechterkant, dan beweeg je de 3 vakjes de andere kant op. Je resultaat is hier dus 3 vakjes naar links bewegen.

Speciale kaartjes uitleg:

Geheime doorgang
Je vindt een gat in een van de muren waar je voor staat, ga hier doorheen. Dit is dus 1 vakje opschuiven in een willekeurige richting als er maar een muur tussen zit. Dit werkt niet op muren van het eind gebied. (Dit zijn de muren met gele stippen.)

Rennen
Zet deze kaart in samen met een normaal kaartje. De afstand die je aflegt wordt verdubbelt.

Kruipen
Deze kaart kan altijd gespeeld worden. Een ander team legt deze keer slechts de halve afstand af (rond af naar beneden).

Valsspelen
Zet deze kaart in samen met een andere kaart, je krijgt 1 kaart extra terug.

Andere Richting
Zet deze kaart in samen met een normaal kaartje. Je mag zelf bepalen in welke richting je gaat.

Andere Afstand
Zet deze kaart in samen met een normaal kaartje. Je mag zelf bepalen welke afstand je af legt ("1", "2", "3" of "X").

Hierbij worden 2 van elk normaal kaartje gebruikt (32 totaal dus) en 3 van elk speciaal kaartje (18 totaal) gecombineerd 50 kaarten.

Het doolhof waarop ze hun weg af moeten leggen is de volgende:

Afbeelding

Voor de spelletjes heb ik momenteel het volgende:

Spel ideeen:

- wie komt het hoogst in een boom -> teams mogen zelf hun boom binnen een bepaald gebied kiezen

- bouw een touw van kleding -> langste wint

- pad-vinden (zoek een kikker zeg maar)

- touw puzzel (soort handigheids spelletje)

- vlot maken (1 iemand bovenop, rest beweegt er onder)
- brug maken (1 beweegt over rest, achterste gaat steeds door naar voren) -> eventueel over tonnen heen?

- doolhof op papier

- koekjes eten (en dan fluiten)

- knoop in je zakdoek (andere partij maakt los)

- boom bouwen -> tegen de buitenwand/container?

- kennisvragen over padvinders/scouting

- groepsleider dingen: (dit doet alleen de groepsleider namens zijn team)
* juffen (met nog 2 mensen over bij elke juf die persoon 2x na mekaar)
* armpje drukken
* rock/paper/scissors
* kaartje blazen (elk teamlid mag 1x gevraagd worden om ook mee te doen)

- escorteer 1 voor 1 teamleden van een ander team over de weg, dus van A naar B, deze mogen tegenwerken, maar 1 voor 1 en niet als geheel team, beste tijd wint

- red een kat uit de boom (soort boomklimmen)

- stelt lopen (wedstrijdje tussen X en Y en weer terug, snelste tijd, groepsleider wijst aan wie het moet doen, dan pas uitleg wat het spel is?)

- ton lopen zie stelt lopen

- ton toren bouwen: wie komt het hoogst

- paal draaien: begin bij inham graveld, ren naar vlaggenmast, draai om vlaggenmast, 20x?, ren naar inham grasveld (1 per team, vantevoren aanwijzen, meer duurt erg lang als veel teams moeten)

Mijn vraag: weten jullie nog vragen/kleine spelletjes die gebruikt kunnen worden in dit spel en zien jullie manieren waarop dit spel fout kan gaan? Ik doel dan met name op dingen als te weinig vragen, te lange tijd duren (streven is max 2 uur) etc.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

:( Dis me maar :(.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Heb niet alles helemaal gelezen maar het lijkt nogal ingewikkeld voor een spel van 2 uur. Maar zoiets is altijd lastig in te schatten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de spelletjes zelf leggen we er niet meteen bij uit, dat zijn gewoon simpele dingen die niet lang hoeven duren. Misschien is heel ingewikkeld doen over hoe over het bord verplaatsen overdreven, maar ik wou dat deel ook ietsje met pad vinden te maken laten hebben.

Waarom dis ik je Luitzen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

pi schreef:Oy,

de spelletjes zelf leggen we er niet meteen bij uit, dat zijn gewoon simpele dingen die niet lang hoeven duren. Misschien is heel ingewikkeld doen over hoe over het bord verplaatsen overdreven, maar ik wou dat deel ook ietsje met pad vinden te maken laten hebben.

Waarom dis ik je Luitzen?

mazzel

pi
Door mijn geweldige spelletjes er niet bij te zetten :cry: .
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jouw geweldige spelletjes waren meer bruikbaar bij andere dingen. Overigens zitten er wle wat dingen bij die gebaseerd zijn op info van jou en Jesse.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie