pi schreef:Waarom heb ik meer aan de jitte? De jitte is alleen goed als je creatures makkelijk door komen, bv doordat je snel bent of als ze evasion hebben.
Je creatures hoeven niet door te komen met de jitte. Je krijgt ook counters als je creatures combat damage dealen aan creatures, het hoeft niet aan een player te zijn.
hmm, my bad, dat maakt idd wel ietsje uit. Dat maakt de kaart inderdaad wel een stukje intressanter.
De graverobber lijkt mij geen goed idee omdat morph's simpelweg in play leggen niet zo nuttig is. Ze moeten terug naar mijn hand om opnieuw gespeeld te kunnen worden als morph. Ik ben het wel eens dat creature based recursie goed kan zijn voor dit deck. De enige opties die ik me zo snel kan herrinneren hiervoor zijn undertaker, eternal witness, genesis of gravedigger, die toch niet echt ideaal in een deck als dit zijn.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
De graverobber/nighteyes kan beesten uit de grave van je oppo jatten = goede samenhang met zaken die beesten mollen
Wat dat probleem met de Morphs betreft... de Ninja's doen het ook maar 1 keer en in een zeer benarde situatie kun je eigen beesten gebruiken om de morphs naar kingdom come te jagen.
Toegegeven, de synergie met Bane is slecht, maar dat geldt voor al je beesten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
2 ninja's kunnen het samen meerdere keren doen (de ninjitsu abaility kan meerdere creatures bouncen bij meerdere activaties, bounce de andere ninja en je kan het herhalen).
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
makkelijker: ja, beter: ik denk het niet, het bouncen is soms nodig, maar lang niet altijd. De snatcher is de rest van de tijd veel nuttiger dan de portal. Ik speel al niet veel creatures, dus op elk punt waar ik een extra creature kan proppen heb ik er graag een.
Overigens over dat ik slechts 23 (24 stiekum) creatures zou spelen, vergeet de man-lands niet.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Is de remove abilty van the Skullsnatcher erg nuttig of is een extra 2/1-tje gewoon wel prettig?
De equipments zijn trouwens wel minder geschikt voor de manlands aangezien ze er aan het eind van de beurt af vallen.
de ability kan soms nuttig zijn, maar het extra creature weegt wel wat zwaarder voor mij dan dat.
mazzel
pi
p.s. ben eens aan het kijken hoe het gaat als ik wat extra groen toe voeg voor sakura-tribe elder en treetop village. Het resultaat is wat meer critters en wat minder swords. Ik ben nog niet overtuigd van het nut van de jitte boven een random sword.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Oh Oh, het "Kerel die nog nooit met een Jitte gespeeld heeft" alarm gaat af...
Wat moet je nog meer zeggen over de Jitte, zoals Grolsch G. tegen een tegenstander pleegt te zeggen "lees de kaart, hij doet alles wat jij niet wil dat hij doet" (en als je het aardig vraagt haalt ie ook nog je pantoffels en de krant).
Een Graverobber is toch ook een "random" 2/1 dorc... die als handig bij-effect wat graveyards leeg robbed en je eigen beesten steeds weer terug kan halen... (dit zijn bij voorkeur "irrelevante zaken" als Sakura-Tribe Elder en bv. Viridian Zealot).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Dragonheart schreef:Oh Oh, het "Kerel die nog nooit met een Jitte gespeeld heeft" alarm gaat af...
Kan ik niet ontkennen.
Dragonheart schreef:Wat moet je nog meer zeggen over de Jitte, zoals Grolsch G. tegen een tegenstander pleegt te zeggen "lees de kaart, hij doet alles wat jij niet wil dat hij doet" (en als je het aardig vraagt haalt ie ook nog je pantoffels en de krant).
LOL
Maar hetzelfde zou gezegd kunnen worden over de swords, zeker in een multiplayer situatie waar er toch vaak wel iemand is waartegen je door kan komen. Nou moet ik toegeven dat er zeker situaties zijn waarin de jitte voordelen kan hebben.
Dragonheart schreef:Een Graverobber is toch ook een "random" 2/1 dorc... die als handig bij-effect wat graveyards leeg robbed en je eigen beesten steeds weer terug kan halen... (dit zijn bij voorkeur "irrelevante zaken" als Sakura-Tribe Elder en bv. Viridian Zealot).
Het morphs naar hand halen effect maakt 'm wel wat beter dan een random 2/1 dork. Aan de andere kant kan ie helpen je eigen a-bomb en eventueel wirewood guardian terug naar je hand te halen en dingen uit je tegenstanders yard halen die jij wel leuk vindt/jou irriteren. Ik kan niet ontkennen dat dat leuk is. Hoe zit het btw met 2 robbers die in het spel zijn, de ene wel geflipt en de ander niet, heb je dan last van de legend rule en kan ie flippen bij een activatie op een lege yard, of moet er een target zijn?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Er moet een target zijn. De ongeflipte versie kan gewoon naast de geflipte liggen (Graverobber samen met Nighteyes). Je kunt dan zelfs nog de Graverobber blijven gebruiken zolang je niet de laatste kaart verwijdert.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.