Tri-color leveler deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
T-arrow.nl
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 15, 2004 11:54 am

Tri-color leveler deck

Bericht door T-arrow.nl »

wat vinden jullie er van?

- Artifacts -
1x Feldon’s Cane
1x Mana Vault
2x Sensei’s Divining Top
1x Sol Ring
1x Soldevi Digger
4x Leveler

- Green -
2x Brawn
1x Genesis
3x Words of Wilding
2x Dwell on the Past
2x Living Wish
1x Regrowth

- Red -
2x Goblin Welder
2x Obstinate Familiar
2x Words of War
4x Book Burning
1x Burning Wish

- Black -
2x Endless Whispers
2x Buried Alive
1x Demonic Tutor
2x Exhume

- Land -
5x Forest
4x Great Furnace
1x Mountain
1x Swamp
3x Tree of Tales
2x Urborg Volcano
4x Vault of Whispers
1x Yavimaya Hollow

het is dus de bedoeling dat ik met mn leveler ga aanvallen en schoppen ..
Magic ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

welkom op het forum.

Misschien kun je wat meer uitleggen over waarom je bepaalde kaarten speelt? Waarom zoveel kaarten slechts 1 of enkele keren? Waar ga je voor wishen? Etc.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
T-arrow.nl
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 15, 2004 11:54 am

Bericht door T-arrow.nl »

ok pi hier dus de bedoeling / uitleg

het is de bedoeling om de leveler zo snel mogelijk op tafel te krijgen en daarmee iemand te gaan schoppen.


Waarom leveler?:
ik ben iemand die graag kaarten gebruikt die niet veel mensen gebruiken en daar een deck omheen te bouwen.


Waarom zo veel variate?:
omdat ik niet met de zelfde dingen in me hand wil blijven zitten als me leveler gespeelt is.


Wat doe ik met?:
- Brawn
Leveler trample geven
- Genesis
In me grafbak gooien (met buried alive) om leveler terug te halen
- Living Wish
Als mn library removed is een Brawn, Obstinate Familiar of leveler terug te halen.
- Book Burning
De bovenste 6 kaarten van MIJN library in mn graveyard gooien,
- Burning Wish
Living Wish terug halen.
- Endless Whispers
Mocht me leveler dood gaan en deze ligt er krijgt mn tegenstander hem
- Buried alive
Meetsal Genesis, Leveler en welder in de graveyard gooien
- Artifact land
Werkt lekker met een welder


Hoe speelt het?:
aantal keren gespeelt: 14
aantal keren gewonnen: 9
aantal keren verloren: 5 (duh)


Geschikt voor:
1-vs-1: snel die leveler op tafel en een kaartdraw stopper (beurt 3 a 4)
multiplayer (langzaam bouwen)
Magic ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zou het niet handig zijn om tenminste wat te hebben om voor te wishen als je nog niet een leveler hebt gespeeld?

Ik denk dat als leveler gespeeld is je deck al doet wat het moet doen, het punt met kaarten slechts 1 of enkele kere spelen is hoe goed maken die kaarten het mogelijk om je doel te halen, namelijk de leveler in het spel krijgen en houden zonder dood te gaan. Ik zou denken dat als je kaarten meer 4x speelt je een meer consistent deck krijgt, waardoor je rekening meer kunt houden met wat je zou kunnen gaan pakken. Daarnaast is het beter om slechtere kaarten uit je deck te halen om ze te vervangen door betere kaarten die je nog niet 4x speelt.

Ik zou overwegen om ook eens naar volrath's stronghold te kijken. Met een willekeurig creature die je makkelijk dood maakt (bv blood pet of een willekeurige landcycler voor acceleratie, mogg fanatic om dingen af te schieten of child of thorns om je leveler te laten groeien, er zijn natuurlijk zat andere mogelijkheden). Ik zou met name op zoek gaan naar dingen die van zichzelf ook goed werken als het je niet lukt om je leveler snel te vinden, bv creatures die graag terug komen met hulp van genesis of je andere methoden. Spikes zijn bv ook erg cool en kunnen ook helpen je leveler nog wat harder te laten beuken indien nodig.

Met de nieuwe dredge kaarten zou ik sterk overwegen om een daarvan te spelen ipv de book burnings. Shambling shell lijkt mij de beste optie omdat hij samen met volrath's stronghold eventueel kan voorkomen dat je gedeckt wordt. Darblast, life from the loam en grave-shell scarab zijn ook niet slecht. Rood lijkt me zowiezo de zwakste kleur voor je deck.

Bedenk trouwens ook dat willekeurige "beacons of..." zichzelf ook terug schudden in je library, hetgeen erg handig kan zijn na een leveler. Zowel de groene als de rooie zijn makkelijk elke beurt te spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie