Casual Dimir deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Casual Dimir deckje

Bericht door The Quizmaster »

Ik ben nu bezig met een Dimir deckje, gewoon casual dus totaal geen toernooi ambities ermee (metagame boeit dus niet echt). Is verder wel T2 legaal.

//Land 20

4 Watery Grave
3 Dimir Aqueduct
2 Duskmantle, House of Shadow
6 Island
6 Swamp

//Creatures
4 Dimir Infiltrator
4 Moroii
3 Circu, Dimir Lobotomist
3 Dimir Cutpurse
2 Dimir Guildmage

//Spells
2 Clutch of the Undercity
2 Traumatize
4 Dimir Signet
2 Brainspoil
2 Douse in Gloom
4 Last Gasp
4 Twincast
4 Glimpse the Unthinkable

Doel lijkt me duidelijk: de ander door zijn deck heen draaien.
Dit werkt voornamelijk met de Traumatizes en Glimpses, evt gekopieerd met Twincast.

Brainspoil kan beesten uit de weg ruimen en Transmuten naar Traumatize.

Beesten: Circu om de ander te limiteren in zijn mogelijkheden, de Cutpurses voor cardadvantage. Moroii en de Infiltrators om andere beesten weg te houden en de ander dood te stampen, mochten de millers niet snel genoeg komen. De Infiltrators kunnen ook Transmuten naar Glimpses en Twincast (en Last Gasp indien nodig).

Iemand nog suggesties, dingen die ik over het hoofd zie?

De Guildmages vraag ik me nu het nut nog wat van af.. zijn nu eigenlijk leuke beestjes voor 2 mana, niet veel meer. Misschien countermagic toevoegen? Meer removal?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien underground rivers? 20 land lijkt me niet heel ruim voor een control deck.

Brainspoil en douse in gloom lijken me nogal slecht als removal, ik zou inderdaad wat meer overwegen. of counter magic.

Misschien kun je vedalken entrancers overwegen ipv de moroii? Ik denk zowiezo dat een keuze maken tussen millen of beuken een beter plan is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Casual Dimir deckje

Bericht door The Quizmaster »

Update:

//Land 23

4 Watery Grave
3 Dimir Aqueduct
2 Duskmantle, House of Shadow
8 Island
7 Swamp

//Creatures 9
4 Dimir Infiltrator
2 Circu, Dimir Lobotomist
2 Dimir Cutpurse
1 Vedalken Entrancer :oops: Moet van de week maar eens wat blauw gaan draften....

//Spells 28
2 Traumatize
4 Dimir Signet
4 Mana Leak
4 Dark Banishing
2 Eradicate
4 Last Gasp
4 Twincast
4 Glimpse the Unthinkable

Het is momenteel nog wat behelpen, heb net weer eens zo goed als m'n complete verzameling verkocht namelijk...
Eradicate en Dark Banishing toegevoegd als removal, Mana Leak als counter. Proberen meer Entrancers te krijgen. Underground Rivers eens zien hoe snel/goedkoop ik er aan kan komen...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het lijkt me ergens lekker om het wat meer op millen te gooien. Dat is dan weliswaar vervelend als het mill-plan niet werkt, maar wanneer het wel werkt, werkt het ook echt goed.

Hiermee wil ik zeggen:
Removal en niet mill kaarten eruit en dan zaken als genoemde Entrancer, Lurking Informant, Belltower Sphinx, Millstone etc. evt. Induce Paranoia ed voor iets meer controle.

Als het casual is dan wil je toch zeker wel afwijken van de T2 lijst?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Wil er op zich wel van af wijken, maar de uitdaging is natuurlijk groter om het wat moderner te houden. Daarnaast speel ik de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar tegen 'beginners', dus speel dan het liefst wat met kaarten die zij ook kennen..

Jouw voorstel lijkt me ook wel wat.. alhoewel het natuurlijk wel iets riskanter is, zeker met de wat agressievere decks van nu (boros, selesnya..)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is begrijpelijk, je wil graag een deck maken dat zo veel mogelijk mogelijkheden biedt. Daar is niks mis mee alleen kun je in een dergelijk geval beter een zwart blauw deck met counters maken.

Dit deck heeft een duidelijk thema. Om het thema te laten slagen, is het niet onbelangrijk je zoveel mogelijk op het gekozen thema te focussen. So what als je een aantal potten verliest, casual moet leuk blijven en dat bereik je eerder door een grotere verscheidenheid in decks lijkt me.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien psychic drain als finsisher, of om je een beetje in leven te houden?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie