T2 Black or White

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Daar ben ik inderdaad in het vliegtuig ook op gewezen. Helaas is dat loopen nog niet zo simpel. Dat zou namelijk inhouden dat je lang niet kunt aanvallen, aangezien je bij de 2de Yosei degene zonder summoning sickness weer molt. Dat zou veel beter werken met een sac-outlet. Dat is een beetje een probleem.

Voor mijn gevoel is het beter vast te houden aan de Engel. Ze molt toch dingen waar je anders niet vanaf komt en je mag er meerdere van in het spel hebben.

Maar goed... dat moet ik nog even testen (hopelijk met wat hulp van de Nederlandse pro's die hier ook verblijven).

Wat de hoeveelheid Genju's betreft: 2 is echt meer dan genoeg aangezien je er eigenlijk nooit meer dan 1 wil hebben (zeker niet met "maar" 10 plains). Die Genju werkt overigens geniaal goed in nagenoeg alle matchups. Lifegain en aanzetten tot overextenden in de aggro matchup en een goedkope moeilijk te controleren treat in de controlmatchups (ok, hij doet niks tegen combo).


Uiteraard heb ik ook liggen nadenken over een betere naam voor het deck. Op dit moment voel ik wel wat voor de naam "Peacekeeper".
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

was er niet een western of zo waar een of andere schietheld zijn pistool "the peacemaker" had gedoopt of zo? Anders zou ie er moeten zijn :).

Anyway, ik denk dat je voor de genju's gelijk hebt.

Lang niet aan kunnen vallen is wel mogelijk een probleem, maar in dat geval hou je wel veel van zijn permanents tapped. Aan de andere kant, yosei beukt al een beurt eerder, is voor je tegenstander vervelender dood te maken dan de angel en is ook gewoon makkelijker te casten.

Een sac-outlet is wel een hele verbetering natuurlijk, dus ik heb eens zitten kijken. Deze leken me het meest potentieel hebben.

miren, the moaning well
plagued rusalka
woebringer demon

De miren lijkt me het makkelijkst om toe te voegen. Ik weet alleen niet of er ook matchups zijn waar je echt zo veel om leven zit te springen dat hij ook echt de moeite waard is. De rusalka is denk ik te zwak, maar ik zit niet goed in type 2, mogelijk zijn er een paar X/1 of X/2 creatures die ie goed kan afhouden in het begin van het potje? De demon actief houden is waarschijnlijk te lastig om het echt als optie te overwegen.

Je hebt mij waarschijnlijk niet nodig om je er op te wijzen dat iets kiezen wat ook algemeen nuttig is de voorkeur heeft.

Succes,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Correct, helaas is het verstandig Miren maar 1x te spelen en dan trek je hem te weinig. Zelf zou ik dan eerder aan Dimir Houseguard denken (tutor + sac-outlet).

Yosei zijn mensen ook eerder klaar voor aangezien het een algemeen geaccepteerd beukbeest is. De Angel heeft een casting-cost die eigenlijk niks in standard te zoeken heeft tenzij het een reanimatietarget is.

Het grote voordeel van de Angel is dat het een comes into play ability betreft ipv een leaves play ability. Het laatste is te haten, het eerste niet (of je moet al echt idiote dingen tegen je krijgen zoals dubbel Priviliged Position).

De draak gaat hoe dan ook mee, mogelijk zelfs main, anders side. Uiteraard zal ik dat laten weten voordat ik begin met spelen.

De Demon is in een deck met weinig beesten niet zo'n hele goede... De Rusalka doet te weinig in wederom een deck met weinig beesten...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de houseguard had ik eigenlijk een beetje afgeschreven omdat hij voor een creature nogal slecht is maar als tutor doet ie inderdaad wel redelijk werk.

De rusalka maakt het wel mogelijk om je 1-drop te ruilen tegen best veel dingen die pas later gespeeld kunnen worden, en dat voor maar 1 mana extra. Het andere creatures er aan kunnen saccen leek me verder niet zo relevant, behalve dan wanneer je yosei kwijt wil.

Dat iets meer algemeen geaccepteerd is maakt het toch niet noodzakelijk beter of slechter?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

//mana
4 Godless Shrine
4 Orzhov Basilica
2 Caves of Koilos
1 Shizo, Death's Storehouse
6 Swamp
6 Plains

4 Orzhov Signet

//creatures
4 Kagemaro, First to Suffer
4 Angel of Despair

2 Genju of the Fields

//removal
4 Mortify
3 Faith's Fetters
4 Wrath of God

//disruption
4 Castigate
2 Cranial Extraction

//cardadvantage
4 Phyrexian Arena
2 Debtor's Knell

SB
4 Nezumi Shortfang
2 Nekrataal
3 Yosei, the Morning Star
4 Last Gasp
2 Cranial Extraction
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat is je mening over de suggesties van Dave Meddish voor B/W decks?
http://www.starcitygames.com/php/news/a ... 11459.html

Met name het tweede deck doet denken aan het jouwe.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hij heeft een klein beetje gelijk.

WoG eruit halen is een slecht idee.

De Ghost-Council hoort niet in het control deck

Met Arena is Kagemaro zeker wel goed. 4 is misschien wel wat veel.

Debtor's Knell is een behoorlijke "ik win" kaart tegen diverse decks.


Achteraf zijn een paar dingen aan mijn deck niet goed.

Yosei had main gemoeten.
Minder Kagemaro's.
Cranial waarschijnlijk side.
Pithing Needle Side.
Terashi's Grasp side.

En natuurlijk maak je dan nog steeds geen enkele kans tegen het Ebony Owl Kotsuke deck.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Uiteraard ben ik hard bezig geweest het deck verder te tunen. Dit is het voorlopige resultaat:

//mana
4 Godless Shrine
4 Orzhov Basilica
2 Caves of Koilos
1 Shizo, Death's Storehouse
6 Swamp
6 Plains

4 Orzhov Signet

//creatures
3 Dimir House Guard
2 Kagemaro, First to Suffer
3 Kokusho, the Evening Star

//enchantments
2 Genju of the Fields
4 Phyrexian Arena
2 Debtor's Knell

//removal
4 Mortify
3 Faith's Fetters
4 Wrath of God

//disruption
4 Castigate
1 Cranial Extraction
1 Persecute

SB
4 Nezumi Shortfang
4 Descendant of Kiyomaro
2 Last Gasp
3 Terashi's Grasp
1 Bottled Cloister
1 Jester's Cap

Wat ik graag nog ergens in het deck verwerk:
2 Angel of Despair
Deze gaan vermoedelijk in het sideboard ipv de Gasp of de 4de Shortfang en de 4de Descendant.

De veranderingen:
DHG Toolbox -> Dit lost het Cranial probleem op. Virtueel speel ik er 4, maar ze zitten niet in de weg bij aggro matchups aangezien ik dan virtueel 1 Cranial en 7 WoGs speel. Tevens is het mogelijk kaarten die een zeer specifieke toepassing hebben 1x te spelen (Cloister voor BW Aggro en Cap voor Heartbeat Combo).
Kokusho -> Ik wilde wat draken main. Kokusho gaat hier boven Yosei. Met de laatste kun je weliswaar een lock krijgen, maar helaas heeft dit deck niet echt de mogelijkheid daar goed misbruik van te maken. Daarom geef ik de voorkeur aan de draak die het potje voor je wint.
Terashi's Grasp -> vooral tegen Owling Mine en Eminent Domain. Hierdoor worden die matchups speelbaar (nog steeds niet goed te winnen).
Descendant -> Tegen aggro en Wildfire. Lifegain en een /5 achterkant.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is de knell echt zo belangrijk? Je speelt niet echt veel creatures en zo.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

omg omg omg omg

Je weet dat je ook de beesten van je tegenstander mag pakken he?

Knell + Removal = Good Times
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik geloof dat ik niet zo wakker was, idd, ok, dat snap ik beter ja, al zou ik hem toch liever met meeer eigen goeie beesten spelen :D.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie