Land Ravage

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gast

Land Ravage

Bericht door Gast »

Hey,
(Ik ben degene met dat selesnya commen deck, de Belg)

Is er gauw weer een toernooi, maar deze keer een veel grotere wedstrijd. De deelnemers moeten een type 1 deck bouwen, NIET standerd. M.a.w, al de duurste kaarten zullen daar opdagen...De banned en restricted regels moeten natuurlijk gerespecteerd worden. Ik had zin om eens met zo'n wedstrijd mee te doen..maar ik heb niet de mogelijkheid om zo'n dure decks aan te schaffen...Dual landjes, birds of Paradise,..deze zijn niet weggelegd voor mij. Ik gaf het haast op om een degelijk budget deck te bouwen, tot ik op het internet een land destruction deck zag van Luke Smith. Dit was een 'pro-deck' dat haast volledig budget was. Alleen de dual lands waren duur. Nu wil ik naar die wedstrijd gaan, met een land destruction deck, gelijkaardig met dat van Luke Smith.

Dit is zijn deck:

Main Deck
60 cards
Sideboard

-LAND-(24)
4 Steam Vents
4 Shivan Reef
7 Mountain
9 Island


-CREATURES-(3)
3 Magnivore


-OTER SPELLS-(33)
4 Stone Rain
4 Demolish
4 Eye of Nowhere
3 Pyroclasm
3 Wildfire
1 Genju of the Spires
3 Mana Leak
3 Tidings
4 Sleight of Hand
4 Compulsive Research


-SIDEBOARD-(15)
2 Boseiju, Who Shelters All
1 Pyroclasm
1 Mana Leak
3 Volcanic Hammer
3 Threads of Disloyalty
4 Remand
1 Meloku the Clouded Mirror

Het eerste wat ik wil veranderen, zijn de dual lands. Ik denk dat ik kies voor 11 Islands en 11 Mountains. Dit zorgt voor een magere 22 land, die ik dan ook deels vernietig (wildfire). Maar ik denk dat het goed is om 3 of 4 Izzet Signet toe te voegen. Ik vernietig ook mijn land (wildfire) maar bouw alles vlug op dankzij de signets. Ik heb dit reeds getest, en het werkt. Nu de dual landjes eruit zijn, denk ik eraan Blood Moon op het sideboard te plaatsen. Ik vernietig massa's land, en het resterende land wordt mountain. Ik denk er ook aan de Mana leaks te laten vallen, en te vervangen door meer landvernietiging kaarten, ik koos voor Molten Rain. Ik wil in dit deck alleen sorcery's, op het land en de magnivores na. Ik steek ook 1 extra magnivore in het deck. Ik wil er zeker 1 in het spel hebben, en ook als deze wordt neergehaald, wil ik voldoende kans hebben er nog 1 te trekken. Ik laat ook de Tidings vallen en vervang ze door Ideas Unbound. Ideas Unbound speel ik vlugger in het spel, wat nodig is. Het discarden is helemaal niet erg (soms zelfs een voordeel) omdat de sorcery's in mijn graveyard zo erg vlug worden bijgevuld. Dit maakt mijn magnivore gauw een 9/9 monster. Ik vervang Demolish door Pillage, hoewel ik mana problemen verwacht. Ik zal dit testen. De signets kunnen deze problemen eventueel beperken. Ik laat de Genju vallen, omdat ik deze niet echt nuttig kan gebruiken.
Na enkele keren spelen bleek dit toch zo. Ook Meloku the Clouded Mirror (sideboard) kan ik niet nuttig gebruiken, en ik laat deze vallen. Remand is een Instant, en ik wil sorcery's, dus weg ermee. Hetzelfde voor Threads of Disloyalty. Flashfires komt op het sideboard, ze zijn de doodsteek voor vele decks met plains (en ik moet het sideboard toch opvullen met iets). Er zit ook een Volcanic Hammer extra in. Ik zal dit nu enkele keren testen, en vervolgens opnieuw aanpassen. Nu wordt het vele keren testen, om vervolgens eventueel nog zaken te veranderen.
Dit is het voorlopige deck:

Main Deck
60 cards
Sideboard

-LAND-(22)
11 Mountian
11 Island


-CREATURES-(4)
4 Magnivore


-OTER SPELLS-(34)
4 Stone Rain
4 Pillage
4 Eye of Nowhere
3 Pyroclasm
3 Wildfires
3 Molten Rain
3 Ideas Unbound
3 Sleight of Hand
4 Compulsive Research
3 Izzet Signets


-SIDEBOARD-(15)
1 Pyroclasm
2 Boseiju, Who Shelters All
4 Volcanic Hammer
4 Blood moon
4 Flashfires

Pfff, wat een lange post. Hopelijk krijg ik wat advies.
Cya. :wink:
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

ps: Ik ben degene die deze bovenste post heb getypt.Ik ben de belg.
Ik was vergeten in te loggen.

cya

EDIT: Sleight of The hand is reeds vervangen door Careful Study. Ik ken niet veel oude kaarten dus denk ik dat ik veel zo'n goeie kaarten over het hoofd heb gezien.

EDIT: Vanaf nu maakt ook 1 Strip Mine deel uit van m'n deck. Ik kende deze kaart niet maar hij is extreem goed. Ik laat 1 Molten Rain vallen, voor dit nieuwe landje. Hij is wel restricted.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

afhankelijk van hoe rijk je tegenstanders zijn ben ik bang dat je deck ergens tussen super slecht en middelmatig valt. Als je tegen echt tegen serieuse type 1 decks speelt dan maak je gewoon geen kans. Ten eerste spelen die meestal wel 5+ artifact mana sources die je een stuk minder makkelijk kunt raken, ten tweede spelen ze een hoop disruption die al lang gespeelt is voordat jij dingen gaat doen, ten derde hebben die decks in beurt 2/3 al een board lock zonder al te veel moeite en ten vierde is het veels te makkelijk om 4 creatures dood te krijgen.

Mijn advies zou vooral zijn dat je eerst uit wil zoeken wat voor dingen je kunt verwachten. Als je niet kunt vertellen wat stax, slaver, grimlong of TPS voor deck is dan ben je denk ik niet goed genoeg voorbereid. Wanneer je dat weet dan kun je denk ik beter voorspellen wat je kunt verwachten en heb je misschien een beter idee wat je deck aan moet kunnen. Op dat moment besluit je denk ik zelf dat je deck te langzaam is :(.

Aan de andere kant, als je minder goeie decks en meer random decks verwacht dan is je deck waarschijnlijk een iets betere keuze, al denk ik niet dta het echt een goeie keuze zal worden.

Succes in ieder geval!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Ik ken reeds enkele mensen die meedoen, en het merendeel zal toch wel casual zijn. Sommigen spelen met zware decks, maar ik weet al dat ik geen 'black lotus' of gelijkaardige kaarten mag verwachten. Dit komt omdat het maar een om een beperkte speelgroep gaat. Dit toernooi is niet officieel of zo. Ik maak haast geen kans om te winnen (dankzij enkele super zware decks) maar ik denk wil te kunnen eindigen in zowat het midden want ongeveer 3/5 speelt met minder zware deck.

In elk geval, terug over mijn deck.
Ik heb het deck reeds enkele keren getest, en ik heb 2 problemen:

1)De mana. Sommige kaarten 2 rode mana, andere 2 blauwe mana..dat is niet echt goed...Daarom vraag ik me af of iemand nog land vernietiging kaarten kent die slecht 1 rode mana kosten. Ik denk eraan Pillage toch door Demolisch te vervangen (tenzijn een iemand een beter optie). Molten Rain ook 2 rode mana. Ik moet dit kunnen vervangen door een gelijkaardige kaart als Stone Rain. Ik hoop dat dit bestaat en dat iemand zo'n kaart kent.
Ideas Unbound kost 2 blauwe mana, dus vervang ik deze door Careful Study. Sleight of the hands blijft dus toch in het deck. Voor Eye Of Nowhere weet ik nog geen vervanger. Eventueel Unsummon, maar dit is alleen voor creatures :( ...

2) Soms is het deck te traag (zoals Pi vermoedde). Iemand een idee om het deck wat sneller te maken. Hoewel, vaak komt dit door de mana problemen, dus als deze opgelost zijn gaat mijn deck eventueel wat sneller.

Op het sideboard laat ik ook 1 Flashfire vallen, en vervang deze door Uyo, Silent Prophet.

Hopelijk krijg ik wat tips.
Cya!

ps: Zou een Mystical Tutor hier nuttig zijn?
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Oké, voorlopig heb ik dit:

-Lands-(23)--
11 x Mountain
10 x Island
1 x Oboro, Palace in the Clouds
1 x Strip Mine

-Creatures-(4)--
4 x Magnivore

-Other spells-(33)--
4 x Demolish
4 x Stone Rain
4 x Careful Study
4 x Compulsive Research
4 x Sleight Of Hand
4 x Izzet Signet
3 x Mana Leak
3 x Pyroclasm
3 x Wildfire

-Sideboard-(15)--
1 x Uyo, Silent Prophet
1 x Pyroclasm
2 x Boseiju, Who Shelters All
2 x Genju of the Spires
3 x Sowing Salt
3 x Blood Moon
3 x Flashfires
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je deck schreeuwt om wasteland.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Zoals ik al zei, veel oude kaarten ken ik niet.
Wasteland moet er dan ook in! Jammer dat hij zo duur is, en ik hem waarschijnlijk slechts 1 maal zal kunnen aanschaffen...Ik laat 1 Izzet Signet vallen voor Wasteland.
Ik vervang ook 'Sleight of The Hand' door 'Brainstorm'.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hey,

Om te beginnen mag je al mijn opmerkingen met een korreltje zout nemen, ik ga niet de moeite nemen me in jouw situatie in te denken.

Je deck is een omgebouwd type II deck. Dit is al een zeer slechte uitgangspositie. Als je met een deck wil spelen dat toch niet volledig kansloos is, dan zijn de meest goedkope opties:
- Mono groen Stompy (matig deck)
- Mono rood Goblins (redelijk deck)
- Zwart Blauw evt. Rood Psychatog (matig deck)
- Groen Blauw Madness (redelijk deck)

Als je toch perse een Blauw Rood landdestructie deck wil spelen, dan is een zo laag mogelijke casting cost essentieel. Demolish ipv Pillage is bv. geen optie. Dan kun je beter proberen je manabase te verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van de common "tapped into play, bounce een land" landjes uit Ravnica block.

Pyroclasm is een metagame-antwoord. In T1 is de kaart een stuk minder effectief dan in T2. Je kunt overwegen de kaart naar het sideboard te verhuizen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Voorlopig hou ik de pyroclasm in het maindeck, omdat ik reeds weet dat velen met creature decks vechten, waaronder enkelen met goblin decks.

-Lands-(26)--
20 x Mountain
4 x Ghitu Encampment
1 x Wasteland
1 x Strip Mine

-Creatures-(4)--
4 x Magnivore

-Other spells-(32)--
4 x Pillage
4 x Stone Rain
4 x Overmaster
3 x Molten Rain
3 x Fire Diamond
3 x Hammer of Bogardan
3 x Tectonic Break
3 x Pyroclasm
3 x Wildfire

-Sideboard-(15)--
1 x Boseiju, Who Shelters All
2 x Volcanic Hammer
4 x Firebolt
4 x Boil
4 x Flashfires

Ik had teveel mana problemen.Teveel om goed te zijn. De bouncelands zijn geen optie want ze zijn te traag. Ik heb een volledige verandering aan het deck gemaakt: Het is nu mono rood. Ik vernietig vlugger land, maar dat is vaak inclusief mijn land. Daarom de fire diamond. Omdat ik nu minder kaarten kan trekken, heb ik Overmaster toegevoegd. Ja, in het sideboard! Het vult de graveyard vlugger met sorcery's en het laat me een extra kaart trekken. Zelfs al heeft de tegenspeler geen counterspells, deze kaart is erg handig. De hammer lijkt op het eerste gezicht niet echt zo goed. Maar terwijl de tegenstander worstelt met zijn mana, roep ik de hammer terug en sla op zijn levenspunten.
Dit deck lijkt me veel sneller en beter, hoewel ik hem nog moet testen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat bouncelanden te traag zijn, hoor ik vaker. Dit is echter een misvatting. Je moet je deck erop aanpassen. Dan zijn ze geen probleem. Als je een deck hebt dat geen 2 drops speelt (bijvoorbeeld) dan kun je altijd je tweede beurt gebruiken voor een bounceland.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Mjah, zo had ik het nog niet bekeken. In sommige deck kunnen bouncelands idd haast geen neg. gevolgen hebben.

In elk geval, opnieuw een volledige verandering van strategie. Mijn deck was nog te traag dus:

-Lands-(26)--
19 x Mountain
4 x Ghitu Encampment
2 x Dust Bowl
1 x Strip Mine


-Creatures-(4)--
4 x Magnivore


-Artifacts-(7)--
4 x Crucible of Worlds
3 x Fire Diamond


-Sorcery’s-(27)
4 x Raze
4 x Pillage
4 x Stone Rain
4 x Tremble
4 x Tectonic Break
4 x Pyroclasm
3 x Wildfire


-Sideboard-(15)--
2 x Boseiju, Who Shelters All
3 x Overmaster
3 x Boil
3 x Flashfires
4 x Lava Blister

Mijn 2e versie was nog steeds te traag. Toen zag ik Raze. Voor 1 mana vernietig ik land...maar ook mijn land. Toen vond ik Crucible of Worlds: ik kan mijn land terughalen. Eerst ging ik nog groen (met Life from the Loam!) toevoegen, maar daar heb ik het geld niet meer voor. In elk geval, het deck lijkt me erg snel, vanwege de low-mana land vernietigingkaarten. Ik kan al van mijn eerste beurt (als mijn tegenspeler begon natuurlijk) land vernietigen. Beurt 2 opnieuw, enz...
Ik vind dit deck persoonlijk al een hele verbetering met het 1e deck.

Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wasteland :(.

Die dump je, terwijl je crucible speel??? Omg :(

Verder ben ik het voor nu wel even gewoon met Dragonheart eens, te duf om eens goed te kijken, later meer.

Meer:
Wat is het nut van lava blister in je sideboard? Damage nemen tegen jou is totaal niet gevaarlijk.
Wat is je plan als je magnivores gestopt worden? (swords to plowshares, force of will, etc.)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Ik weet dat wasteland een must is maar ik vind Wasteland nergens... :(
Ik wil hier geen deck plaatsen, als ik toch die kaart nooit op tijd (tegen de wedstrijd) zal hebben.

Lava blister ga ik vervangen door Sowing Salt.
Als magnivore wordt gestopt, heb ik problemen. Ik moet proberen te tegenstander zonder land te laten, dus die Plowshare zou geen probleem moeten zijn. Force of Will wel...Ik denk dat ik dan maar moet hopen dat ik vlug nog een Magnivore trek..die dan niet wordt gestopt...:oops:

Wat denk je er eigenlijk van als ik toch groen zou toevoegen. Ik kan goedkoop aan Life from the Loam geraken. Misschien 4 keer die loam en 4 tribe-elders, om me mana voordeel te geven. Dan kan ik Tectonic Break beter gebruiken. Misschien eens testen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met mazzel speel je net zo veel landdestruction als de tegenstander land speelt, denk je werkelijk dat je het voor elkaar krijgt om ze van 1 witte mana te houden als ze met swords spelen?

Het lijkt mij uberhaupt vrij stug dat het je lukt om ze zonder land te krijgen, ik zou rekening houden met toch als gauw 2-3 landjes aan de overkant, zo niet meer.

Fore of will is slecht een van de meest gespeelde kaarten in type 1.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie