azorius deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

decree moet dienst doen als finisher, die speel je dus pas in beurt 20 of zo, of misschien zelfs nog later, het is niet zo gek om dan een mana-tje of 8 beschikbaar te hebben denk ik, wat toch 5 tokens zijn.

De sphinx lijkt mij beter voor je doel.

Er zijn uberhaupt maar 2 kaarten met plainscycling en alleen de dragon is denk ik een optie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

ik denk dat ik eternal dragon maar neem 2x ofzo.

ik denk dat ik retribution of the meek weghaal aangezien ik er niet veel aan zal hebben tegen de mensen waartegen ik speel.

2x grand arbiter augustin 4e
4x azorius first-wing
4x azorius herald
3x azorius guildmage
3x azorius signet
3x Sky hussar
3x demand//supply
3x sensei’s deviding top
4x boomerang
4x mana leak
3x fog bank
2x eternal dragon
3x tradewind rider
3x ghostly prison

44 kaarten

4x coastal tower
10x plains
10x island

24 landen

is het zo af of zijn er nog meer suggesties?
misschien vind je dat ik bepaalde kaarten vaker of minder vaak moet gebruiken ?
60 kaarten was handiger hè, welke zal ik verminderen of wegdoen?
ik wil er wel graag minder kaarten van maken, dat kost me namelijk ook minder geld.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met 60 kaarten heb je gewoon meer kans de juiste kaart te pakken. Dat is de reden dat 60 kaarten altijd het streven is. Zelden is er een goeie reden om daar vanaf te wijken.

Ik zou vooral je deckje gewoon een beetje gaan testen. In mijn ervaring is een deck nooit af (althans niet in zo verre dat ie nooit meer beter zal kunnen worden).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je nog niet weet wat de goede kaarten zijn kan het verkleinen van je deck natuurlijk ook betekenen dat je meer kans hebt om de verkeerde kaarten te pakken. In het begin van het testen kun je dus best wat meer dan 60 kaarten hebben tot je erachter bent welke kaarten er het best uit kunnen. Maar je kunt ook een aantal kaarten die je vaker hebt er minder vaak in doen. Als je dan een tijdje getest hebt haal je de minder goede kaarten eruit en zorg je dat je de betere kaarten weer 4 keer speelt. Maar als je een deck van meer dan 60 kaarten hebt zorg dan in ieder geval dat je ook de goede verhouding land speelt.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

ik denk dat ik ipv mana leak, remand neem, dan kan ik meer kaarten pakken angezien ik veel kan maken dmv grand arbiter.
ook haal ik tradewind rider eruit, die is niet zo effectief en past niet echt bj dit deck vind ik.

nieuw erin wil ik toch eathermage touch, leuke kaart en het is zeer effectief dmv senseis divining top, ook is het leuk om sky hussar te nemen, zodat ik opeens alles kan blokken :D

het deckje ziet er nu zo uit:

2x grand arbiter augustin 4e
4x azorius first-wing
4x azorius herald
3x azorius guildmage
3x azorius signet
3x Sky hussar
3x sensei’s deviding top
4x boomerang
4x remand
3x fog bank
2x eternal dragon
3x ghostly prison
3x eathermage touch

41 kaarten

4x coastal tower
10x plains
10x island

24 landen

trouwens, als iemand een van deze kaarten te ruil of te koop heeft, ben ik geinteresserd.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb geloof ik nog een eternal dragon. Kan ik ergens je haves bekijken?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de dragon lijkt een beetje je enige finisher te zijn, 2x lijkt daarom wat weinig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

ik denk zelf dat 2 eternal dragons wel genoeg zijn, ik heb nog wel andere kaarten erin die schade doen, zoals de herald en sky hussar.
ik speel ook niet tegen super goede deckjes, hoewel, een vriend van mij gaat 4x circu dimir lobotomist en 4x glimpse of the unthinkable kopen, das vervelend.

ik heb niet echt een have wants list, kan ik dat ergens instellen in een link ofzo?
en oh ja, ik was vergeten aethermage touch erbij te zetten, staat er nu wel :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

David heeft er een mooi systeem voor gebouwd dat je hier kunt vinden:
http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic/login.php

Je kunt ook je haves en wants gewoon op dit forum zetten, zoals ik doe:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?p=123

Ook tegen niet super deckjes zou ik nog steeds proberen een zo goed mogelijk deck te maken eigenlijk :). Zeker als je kunt verwachten dat anderen wel dat proberen te doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Ook tegen niet super deckjes zou ik nog steeds proberen een zo goed mogelijk deck te maken eigenlijk :). Zeker als je kunt verwachten dat anderen wel dat proberen te doen.
Tenzij je deck al veel beter is dan dat van je vrienden. Dan zou ik proberen het leuk te maken zonder dat het zo goed mogelijk is. Leuk spelen is voor mij belangrijker dan altijd winnen.

Edit: Nu lijkt het net alsof ik beweer dat ik superieure decks kan bouwen terwijl dat helemaal niet zo is. Mijn deck building skills zijn volgens mij juist een stuk slechter dan mijn play skills. Maar ik speel alleen maar casual dus ik heb het nooit echt gemeten. (Als ik ergens goed in ben bij magic dan zijn het de regels, maar die heb ik de laatste tijd ook niet supergoed bijgehouden.)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb de neiging mezelf restricties op te leggen als mijn decks beter zijn dan die van mijn vrienden, bv alleen commons. Binnen die restricties probeer ik dan wel weer een zo goed mogelijk deck te bouwen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

ik speelde eigenlijk alleen tegen (en met) preconstructed die een beetje geboost was. nu wil ik graag een beter deckje maken om het wat leuker te maken.

ik dacht trouwens aan nog een finsher naast eternal dragon, misschien myojin of cleansing fire.

ik zal mijn haves/wants lijst even maken.
je krijgt toch een e-mail als je je geregistreerd hebt bij die bovenste link van pi, wanneer komt die?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Die email is gelijk verstuurd. Maar ik heb hem nogmaals gestuurd aangezien er blijkbaar iets is misgegaan.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

grrrrrrrr, heb ik net alles getypt, is er een soort error ofzo, doe ik vorige, is alles weg:-( :cry:

ik had alle namen van mijn gekochte preconstructed decks erop gezet, is daar wat mis mee?
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

dit wou ik erin zetten:

ik heb veel preconstructed decks gekocht dus ik geef gewoon de namen van de decks i.p.v alle kaarten op te noemen.
odyssey:
trounce-o-matic
one-two punch
liftoff
selestial assault
bait and switch
mirrodin:
sacrificial bam
darksteel:
master blaster
swarm and slam
transference
fifth dawn:
special forces
sunburst
betrayers of kamigawa:
dark devotion
saviors of kamigawa:
spirit flames
soratamis wisdom
ravnica:
selesnya united
guildpact:
izzet gizmometry
gruul wilding
voor zover al mijn preconstructed decks, allemaal compleet. je kunt zo opzoeken welke kaarten erin zitten.
Plaats reactie