Daar ben ik dan. Eerlijk gezegd heb ik me nooit echt verdiept in pre-6th regels en ik heb ook altijd een beetje het gevoel gehad dat de regels toen niet helemaal klopten en dat iedereen maar wat deed. Maar ik heb mijn unlimited regelboekje er maar even op nageslagen maar ik kan het hele woord "token" daar niet in vinden. Triggered abilities bestond toen volgens mij ook nog niet maar het zou me erg verbazen als je niet een leven zou kunnen krijgen met een als er een Wasp token van naar de graveyard ging (pi, zoals je ziet zijn ingewikkelde kaarten als en hiervoor niet nodig

).
Dragonheart schreef:Dit geldt ondanks dat het tokentje nooit daadwerkelijk in de graveyard terecht komt.
Tokens komen weldegelijk in de graveyard. Maar ze verdwijnen door een state-based effect voordat iemand iets kan doen.
Na 6th gaan de triggers op de stack voor iets daadwerkelijk in de graveyard ligt,
Triggers gaan altijd pas op de stack nadat het event gebeurt is. Je bent waarschijnlijk in de war met de regel die zegt dat om te bepalen of een bepaalde zone-change trigger triggert, je moet kijken naar de situatie van voordat het event gebeurde. Die regel is omdat leave play triggers vaak anders helemaal niet zouden kunnen werken zoals je wilt dat ze werken.
En the king bee zou ik toch echt aanraden om de nieuwe regels te spelen. Die kun je namelijk opzoeken en vragen over stellen. En ik weet zeker dat het je nooit gaat lukken om precies de oude regels te spelen omdat die niet duidelijk zijn en omdat, zoals Dragonheart zei, nieuwe kaarten zijn ontworpen voor de nieuwe regels. En je kunt beter helemaal geen crystal keep meer gebruiken. Crystal keep is verouderd maar wel van na 6th.