vraagjes
Moderator: Admins & Moderators
vraagjes
1. creatures gesumoned met eather vial eind opo's turn: kunnen pas aanvallen en tap abbility's gebruiken in volgende turn van opo, rite? (en dus niet aanvallen omdat het niet jou turn is)
2. creatures gespeeld via ninjutsu: hebben nog steeds summoning sickness?
3. doen creatures die je terughaald naar je hand via ninjutsu nog wel damage? en zo ja: kun je via ninjutsu dus een invinet damage combo maken als je maar genoeg mana hebt? (met 2 creatures, in in play een in hand die je de hele tijd omruild)
4. kan je opo een blokker assinen voor een creature die je vian ninjutsu in het spel hebt gelegt? of "vervang" hij als het ware de ungeblockte creature? (volgens mij 1e toch?)
5.a kun je carrionfeeder aan zichzelf saccen?
5.b 1 carrionfeeder in het spel, 2 vengfulldead: sac de 2 vengfulldead aan carrionfeeder, en carrionfeeder ook aanzichzelf, hoeveel levens verliest je opo? 3?
2. creatures gespeeld via ninjutsu: hebben nog steeds summoning sickness?
3. doen creatures die je terughaald naar je hand via ninjutsu nog wel damage? en zo ja: kun je via ninjutsu dus een invinet damage combo maken als je maar genoeg mana hebt? (met 2 creatures, in in play een in hand die je de hele tijd omruild)
4. kan je opo een blokker assinen voor een creature die je vian ninjutsu in het spel hebt gelegt? of "vervang" hij als het ware de ungeblockte creature? (volgens mij 1e toch?)
5.a kun je carrionfeeder aan zichzelf saccen?
5.b 1 carrionfeeder in het spel, 2 vengfulldead: sac de 2 vengfulldead aan carrionfeeder, en carrionfeeder ook aanzichzelf, hoeveel levens verliest je opo? 3?
- Creatures kunnen niet aanvallen of tap abilities gebruiken als je ze niet sinds het begin van je meest recente beurt controlt. Dit wordt ook wel summoning sickness genoemd. Als je aan het eind van de beurt van je opponent een creature in het spel brengt dan zul je deze controllen vanaf het begin van je volgende beurt. Ze kunnen dus gelijk aanvallen (en tap abilities gebruiken) in jouw beurt.
- Creature die via ninjutsu in het spel komen worden niet gespeeld maar komen simpelweg in play. Omdat je ze niet sinds het begin van je beurt controlde hebben ze idd nog summoning sickness. Je kunt ze niet als aanvalled declareren maar de ninjutsu ability zorgt ervoor dat ze aanvallen zonder dat je ze als aanvaller gedeclareerd hebt.
- Aan het begin van de combat damage step wordt combat damage op de stack geplaatst. Dat is het moment waarop bepaald wordt welke creatures damage doen. Als je ninjutsu gebruikt voor dit moment dan zal het creature dat je naar je hand haalt geen damage doen. Als je ninjutsu gebruikt na dit moment dan zal het creature dat je in het spel brengt geen damage doen. Maar een van beide creatures kan dus damage doen.
- Je kunt ninjutsu alleen gebruiken voor een unblocked creature. Dit betekent dus dat je al voorbij het moment moet zijn waarom je opponent blockers kon declareren. Het is dus niet mogelijk om een door ninjutsu in het spel gebracht creature te blokken omdat het niet meer mogelijk is om blokkers te declareren.
- Ja
- 3 idd, 2 voor de eerste Vengeful Dead en 1 voor de tweede.
ok 2 nieuwe vragen:
1. WoG -> 2 Vengefulldead in play -> 4 life loss?
2. 4 Noxious Ghoul in grafbak, 2 clerics bij oponent in play, 2 clerics in oponents grafbak. Speel patriarchs bidding, what happens?
mijn idee: ik priority, dus eerst mijn ghouls, zijn clerics dood (-16/-16 lijkt me?) daarna hij priority, alle 4 zijn clerics komen dus into play?
1. WoG -> 2 Vengefulldead in play -> 4 life loss?
2. 4 Noxious Ghoul in grafbak, 2 clerics bij oponent in play, 2 clerics in oponents grafbak. Speel patriarchs bidding, what happens?
mijn idee: ik priority, dus eerst mijn ghouls, zijn clerics dood (-16/-16 lijkt me?) daarna hij priority, alle 4 zijn clerics komen dus into play?
Je kunt als volgt links maken van kaarten:
Noxious Ghoul wordt Noxious Ghoul.
Dat bespaart mij weer zoekwerk
.
1. Klopt. Alles gaat tegelijk naar de graveyard en ze zien elkaar naar de graveyard gaan.
2. Nee, alles komt tegelijk in play, daarna gaan pas triggered abilities op de stack. Als de abilities resolven krijgen alle clerics 4 keer -4/-4.
Noxious Ghoul wordt Noxious Ghoul.
Dat bespaart mij weer zoekwerk
1. Klopt. Alles gaat tegelijk naar de graveyard en ze zien elkaar naar de graveyard gaan.
2. Nee, alles komt tegelijk in play, daarna gaan pas triggered abilities op de stack. Als de abilities resolven krijgen alle clerics 4 keer -4/-4.
vraagjes:
1. moet je alleen dicarten tot maximum handsize in je eigen discard phase? of ook in de discart phase van oponent?
2. Telt een snow mountain als een gewone mountain? dus: als je een snowmountain hebt liggen, zijn creatures met mountainwalk van je opo dan unblokable? kun je ze opzoeken met fetch landjes?
ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zoveel vragen stel..
1. moet je alleen dicarten tot maximum handsize in je eigen discard phase? of ook in de discart phase van oponent?
2. Telt een snow mountain als een gewone mountain? dus: als je een snowmountain hebt liggen, zijn creatures met mountainwalk van je opo dan unblokable? kun je ze opzoeken met fetch landjes?
ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zoveel vragen stel..
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
1. Alleen tijdens je eigen discardstep.
2. Mountainwalk gaat geloof ik wel, maar kan ze dacht ik niet opzoeken met fetchland.. Hangt er vanaf hoe het er op staat...
Tweede vraag ben ik niet helemaal zeker over.. mss iemand anders?
2. Mountainwalk gaat geloof ik wel, maar kan ze dacht ik niet opzoeken met fetchland.. Hangt er vanaf hoe het er op staat...
Tweede vraag ben ik niet helemaal zeker over.. mss iemand anders?
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Zowel mountainwalk als fetchlands kijken naar het land subtype, niet naar de naam. Ze werken dus niet alleen op Snow-Covered Mountain maar bijvoorbeeld ook op Plateau.
2x Jester’s Scepter in het spel, komt het er op neer dat er 10 kaarten van de game germoved zijn en dat de scepters alle 10 de kaarten kunnen gebruiken?
of kan elke scepter maar 5 van die kaarten gebruiken?
er staat nammelijk op de kaart: removed with jester's scepter..
of kan elke scepter maar 5 van die kaarten gebruiken?
er staat nammelijk op de kaart: removed with jester's scepter..
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Elke scepter kan alleen zijn eigen 5 kaarten gebruiken. Voor de regels zijn het nl 2 verschillende kaarten.
Als 1 Scepter gebounced zou worden en je speelt hem opnieuw, worden er 5 nieuwe kaarten uit het spel verwijderd en zijn die 'oude 5' voorgoed verloren.
Als 1 Scepter gebounced zou worden en je speelt hem opnieuw, worden er 5 nieuwe kaarten uit het spel verwijderd en zijn die 'oude 5' voorgoed verloren.
See reversed side of this posting for disclaimer.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Om even lekker mieren te neuken... het eerste Aurochs slaat zoals het hoort alleen op de kaart zelf. In de tweede instantie staat er "other Aurochs". Ik zou nu kunnen zeggen dat het bij other Aurochs zoals het impliceert om andere kaarten gaat...pi schreef:Oy,
Die heeft het toch duidelijk over andere kaarten met dezelfde naam.
Maareh, idd, de uitleg klopt.
mazzel
pi
What the hell - did I - do to deserve - all of this?