green/red deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

green/red deck

Bericht door system_failure »

CREATURES&STUFF
2xwild cantor
raging goblin
3xseal of fire
guerrilla tactics
mog sentry
schock
rogue kavu
traproot kami
sowing salt
splinter
blaze
3xschorched rusalka
yavimaya enchantress
giant spider
ogre recluse
wurmweaver coil
silhana starfletcher
blanchwood armor
llanowar elves
treetop bracers
naturalize
volcanic hammer
torrent of stone
fruition
taste for mayhem
streetbreaker wurm
enrage
ghor-clan savage
flashfires
lighting blast
tangle asp
web
dripping tong zubera
LAND
12x mountain
10x forest
2x gruul turf

Ik moet het nog(VEEL)finetune dus meningen zijn altijd welkom.eigenlijk heb ik het gemaakt om een specifiek iemand te verslaan(hehe 2-1 tegen de 2de beste van aalst hij won wel maar het was heel nipt(hij had nog 1 levenspunt :cry: )
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

meestal is het handig om een specifiek doel voor ogen te hebben met een deck. Als ik jouw deck zo zie dan is dat doel volgens mij zo snel mogelijk de tegenstander dood beuken. Laten we zeggen rond beurt 5 a 6 wil je de tegenstander dood hebben, toch?

Waarom speel je dan kaarten die meestal pas later nuttig zijn? Het is zo precies alsof je geen vertrouwen hebt in je doel waarop je gefocust hebt. Over het geheel lijkt je deck wel vrij goed gefocust te zijn op snel winnen, maar waarom speel je dan een wurmweaver coil? Zou een moldervine cloak niet veel beter passen in je deck? Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik denk dat je voor wat je probeert te doen eigenlijk geen dingen moet spelen die meer kosten dan 4 mana en bij dingen van 4 mana ook wel een hele goede reden moet hebben om ze te spelen. Je zult merken dat door op die manier je deck meer te focussen op snel winnen, het ook daadwerkelijk sneller en daarmee vaker zal winnen.

Zie ook mijn artikel over decks bouwen die ik volgende week vrijdag post.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

ik was eigelijk al van plan om er de grotere uit te gooien.die wormweaver zat er in als het in 6 beurten niet lukt.en ik zal volgende vrijdag is kijken want het deck bouw gebeuren ben ik nog niet echt goed in.
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarschijnlijk, als het in 6 beurten niet lukt, heb je een probleem dat niet opgelost wordt door een van je creatures groter maken. Een beter idee is het misschien om te proberen te zorgen dat je die 6 beurten niet nodig hebt, oftewel door een goedkope kaart te spelen die je in het begin van het potje helpt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Bij een deck als dit ga je lekker even "solitaire" spelen.

Dit wil zeggen:
Jij speelt alleen en doet net alsof er een tegenstander tegenover je zit die niks doet.

Als je er dan niet in slaagt om minstens 50% van de potjes in 5 beurten 20 damage te doen, dan kan het deck in de prullenbak.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

of ook wel "goldfishing" genaamd, omdat je tegen je goudvis speelt, in dat geval ;).

Maar inderdaad heeft Dragonheart wel een punt, al zou ik het deck niet meteen dumpen maar aan proberen te passen zodat het wel werkt, aangezien er zeker snelle R/G decks mogelijk zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

da solitaire spelen doe ik heel vaak(sinds dat er niemand in mijn buurt speelt).ik heb nog enkele van de grotere gedumpt en vervangen door enkele kleinere wezentjes en handige spreuken.
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Misschien is 5 beurten ook een te hoge lat, maar 50% in 6 beurten is toch wel het minimum denk ik!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie