Vraagje over aanvallen/blokken

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
MarcocraM
Starter

Vraagje over aanvallen/blokken

Bericht door MarcocraM »

IK had een vraagje over het blokken van een aanvallende creature. Ik las dat je met meerdere creatures één creature kan blokken. Maar hoe gaat dat dan? Moet je de kracht en weerstand van de blokkers bij elkaar optellen? Is het dan zo dat de aanvallende creature dood kan gaan?
Als de aanvallende speler schade doet, welke speler bepaald dan hoe de schade verdeelt wordt?
b.v.d
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het is vaak handig om voorbeelden te zien.

Stel, jij hebt een 3/3 en die gebruik je om mij aan te vallen. Ik heb 2 2/2's. Ik kan er nu voor kiezen om met beide 2/2's jouw 3/3 te blocken. Ik bepaal nu hoe de damage van mijn creatures verdeeld wordt (goh, weinig keus, alle 4 de damage op jouw 3/3) en jij bepaald hoe de damage van jouw 3/3 verdeelt wordt. Je mag bij dit laatste helemaal zelf weten hoe je dit doet, je mag dus 3 damage op 1 creature doen, maar het ook 2 om 1 verdelen. Als ik met 3 creatures had geblockt had je zelfs elk van die 3 1 damage mogen doen.

Elk creature dat meer damage krijgt dan zijn toughness gaat hierbij dood, dus ook die van de aanvallende speler eventueel.

De speler die de schade verdeelt is degene van wie het creature dat de schade doet is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
MarcocraM
Starter

Bericht door MarcocraM »

8) Bedankt man 8)
system_failure
Master

Bericht door system_failure »

heh das toevallig.wou ik ook net vragen.(vooral als je bevoorbeeldt nen 7/7 blockt me ne 5/5 en nen 3/3 welke dat doodgaan)dankt je wel

*all words in this comment are patended bij system-failure inc.*
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de 7/7 gaat vrij zeker dood en afhankelijk van hoe de damage verdeelt wordt de 3/3 of de 5/5. Mocht je blocken mete en 2/2 en 5/5 dan kun je nog steeds kiezen om alle damage op de 2/2 of op de 5/5 te doen, je bent niet gedwongen creatures dood te maken, maar wel om alle damage te verdelen

mazzel

pi

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie