Je eigen deck !!!!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Je eigen deck !!!!

Bericht door GForce »

Ik ga jullie allemaal helpen om te leren een goed deck te bouwen. Voor die gene die denken dat ze al goede deck bouwers zijn hoef ik dus niet meer te helpen.

Hoe gaan we te werk.

1. Jullie replyen een keer.

2. In de reply zet je:

a)De combo of de kaart waarop je deck berust moet zijn
b)De kleuren waarmee je wilt spelen
c)Het buget wat je deck maximaal mag kosten in euro (prijzen hanteer ik van Nedermagic)

3. Ik zal dan beetje bij beetje kaarten toevoegen tot je deck.

4. Geef geen meer replies maar update je eerste reply.

5. Ik zal bij elke kaart zetten waarom die kaart en waarom andere niet.

6. We beginnen als eerste met T2 decks.

Wie zal de eerste zijn ??

[edit]de deck doctor[/edit] naaitsabes

GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou het erg waarderen als je tips had voor mijn deck, het is helaas geen type 2, het is all common, wil je er naar kijken? Het basisidee is om zo veel mogelijk alle beesten die mijn tegenstander speelt uit de weg te kunnen ruimen om uiteindelijk met een rukh of een phyrexian ghoul/broodlings te winnen.

[UPDATE: deck beetje aangepast]

Rood:

4 Rukh Egg
4 Blazing Effigy
4 Ghitu Slinger
4 Bogarden Firefiend

Zwart:

4 Abyssal Gatekeeper
4 Phyrexian Ghoul
3 Cabal Torturer
2 Phyrexian Broodlings

3 Ostracize
3 Innocent Blood
3 Urborg Uprising

Land:

7 Swamp

4 Dessert
4 Sulfur Vent
4 Geothermal Crevice
4 Smoldering Crater

[/update]


mazzel

pi

p.s. Bij all common zijn sommige commons gebanned:

- Maze of Ith
- Goblin Grenade
- Fireblast
- Lightning Bolt
- Incinerate
- Hymn to tourach

alle kaarten met buy-back zijn ook gebanned, net zoals alle kaarten die ooit onder een andere rarity als common zijn gedrukt (zoals bv counterspell)

-------------------------------------------------------------------------------------

Ziet er heel leuk uit.

Maar ik heb een paar opmerkingen.

1. Stop er Terminate in hiermee kun je ook met de grotere beesten afreken.

2. Je deck is nog al zwak tegen flying creatures allen die Rukh Egg dan maar die moet je eerst op tafel hebben en dan zelf vernietigen. Op zich niks mis mee voor het spel waar wel as ie moet zorgen om de flying creature tegen te houden. Misschien kun je m bet Burried Alive spelen ??

3.Je moet iets hebben om Enchantment te killen, want als de tegenstander 1 CoP red neer legt begin je niks meer en aangezien die zeker in die witte weenie decks zitten.


Ik weet zo geen vervangende kaarten omdat eigenlijk geen T1 mer speel en dus de meeste kaarten niet meer ken. Maar ik hoop je voldoende advies te hebben gegeven.

GFORCE

-------------------------------------------------------------------------------------

Oy,

jij had de volgende tips voor mijn deck, ik had daar een paar opmerkingen over:

1. Stop er Terminate in hiermee kun je ook met de grotere beesten afreken.

Ik ben dit op zich met je eens, maar, er zijn ook wat argumenten tegen, namelijk: blastoderm is overal op een all common tournooi, terminate doet niets tegen een blastoderm, maar eigenlijk belangrijker, terminate is geen creature; mijn schietcreatures en abysall gatekeepers zijn terug te halen met de uborg uprising en de undertaker, die kunnen bijna met elk beest afrekenen die je ook met een terminate kunt mollen. Zeker als je alleen met commons mag spelen. Maar, ik geef toe, ik ben niet blij wanneer iemand de mana heeft om elke beurt een creature neer te leggen met een toughness groter dan 3 en dat ook een paar keer doet. Op het laatste common tournooi was ik de enige "gek" die met een beest groter dan blastoderm speelde, maar toughness 4 beesten verwacht ik wel met enige regelmaat te zien. Voor deze gevallen heb ik innocent blood en abysall gatekeeper. Misschien dat je hier nog betere suggesties voor hebt?

2. Je deck is nog al zwak tegen flying creatures alleen die Rukh Egg dan maar die moet je eerst op tafel hebben en dan zelf vernietigen. Op zich niks mis mee voor het spel maar wel as ie moet zorgen om de flying creature tegen te houden. Misschien kun je 'm met Burried Alive spelen ??

Hoeveel verschrikkelijke common flying beesten zijn er? Een rukh is zo ongeveer het meest verschrikkelijke wat je tegen kunt komen en hoewel die niet makkelijk zijn om te mollen heeft mijn tegenstander bij mij datzelfde probleem, plus, ik kan ze terug halen, iets wat een groot deel van de decks met rukh's die ik op het laatste tournooi zag, niet konden. Ook voor de grote flying beesies geldt dat dat de reden is dat de innocent blood en de abyssal gatekeeper er in zitten. Overigens, burried alive is uncommon, en die werkt ook nog eens niet verschrikkelijk goed met de rukh egg omdat ik dan pas een token krijg als ik de tweede keer mijn eitje naar mijn graveyard laat gaan.

3.Je moet iets hebben om Enchantment te killen, want als de tegenstander 1 CoP red neer legt begin je niks meer en aangezien die zeker in die witte weenie decks zitten.

Ik was vergeten te vermelden dat op een all common tournooi een sideboard niet is toegestaan, de kans dat ik een cop tegen kom is daarom niet echt groot en daarbij komt nog dat zowel cop red als cop black nodig zijn om mij efficient te stoppen. Aan de andere kant is een protective sphere wel een enchantment dat ik tegen me zou kunnen krijgen. Het lijkt mij mogelijk om een common deck te bouwen die de sphere efficient weet te gebruiken met behulp van allerlei elfjes, groen en wit life gainen en een rooie x-damage spell, waarschijnlijk rolling thunder, wel eens best wel goed zou kunnen zijn. Maar, wat voor enchantment sloop kaarten hebben rood en zwart uberhaupt? En hoeveel daarvan zijn common?

Wat ik zelf als grootste tegenstanders van mijn deck zie zijn een deck rond flagbarers, met als grootste probleem de coalition honor guard en een deck met heel veel bounce, counter en ophidian en blastoderm voor de kill. Misschien dat je hier nog tips voor hebt?

<EDIT>

Ik bedoel met het laatste een deckje als:

4 mana leak
4 repel
4 aether burst
4 accumulated knowledge
4 memory lapse
4 syncopate
4 ophidian

3 reclaim
4 blastoderm
4 yavimaya granger

13 island
8 forest

(dit deck is een ruwe schets, die ik gebruik om tegen te testen, gush moet er geloof ik ook wel enkele keren in, de sac: mana welke kleur dan ook landjes ook, misschien dat er nog wat oudere kaarten zijn die nog goed zijn voor het deck, ik heb me er niet in verdiept, weet alleen dat ik er ernstig van verlies met mijn deck)

</EDIT>

In ieder geval bedankt voor je reactie en suggesties,

mazzel

pi

p.s. Zag ik net, ik had een budget neer moeten zetten, ik heb geen limiet, heb al 4 rukh egg, veel duurdere commons ga je niet vinden, 4 sinkhole zou het enige zijn en die zou ik ook wel bij kunnen ruilen of anders lenen aangezien ik wel iemand weet met 4.

-------------------------------------------------------------------------------------
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
marshall
Master
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 09, 2002 2:35 pm
Locatie: Venlo

Bericht door marshall »

Ok dit is mijn deck:
Zwart Deck:

Mana:
20 swamp
2 cabal coffers
2 dark ritual
1 bubbling muck

Creature’s:
4 nightmare’s
2 mesmeric fiend
4 faceless butcher
2 sengir vampire
2 sorceress queen
1 avatar of woe
1 nantuko shade
1 rhystic tutor

Spells:
4 drain life
2 chainer’s edict
2 raise dead
2 unholy strenght
1 no mercy
1 demonic tutor
1 terror

30 kaarten + 25 mana sources

Sideboard:

Nog bestellen:
3 terror
1 bubbling muck
4 diabolic edict
1 nantuko shade
1 vampiric tutor
2 black knight

het is nog te traag daarom moet ik nog een shade hebben en nog wat snelle dingen (wat weet ik nog niet)
Het is T1 (helaas maar ik ga het niet veranderen)

Het idee is veel land (dark ritual/bubbling/coffer) en dan combo's met drain life / nantuko shade ofzo ;)

Ik dacht aan black knigt erin (2/2 first strike protection from white)

wat moet ik er aan veranderen?

ps. haunting echoes moet er ook nog in denk ik
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Pan!c
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 3:10 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Tips??

Bericht door Pan!c »

Ik heb een Blauw/rood deck gemaakt, Het idee is permanents overnemen en aanvallen met islandwalk creatures (die ik niet heb).
Geld maakt niet heel veel uit maar maak het niet al te gek... Het moet een T2 worden (als het niet lukt zonder t2, dan maar t1)...


Creatures:

4 Reef shaman
2 Firestorm Hellkite
2 Sea monster
2 Viashino cutthroat
1 phantom warrior
1 indentured djinn
1 puppeteer
1 Blizzard elemental
1 Air Elemanetal
1 Aven windreader
1 Ember beast
1 Overtaker
1 Metathran Elite

Spells:

3 Arc Lightning
2 Reins of Power
2 Boommerang
2 Miscalculation
1 Misstep
1 Insolance
1 Flaming Gambit
1 Blaze
1 Shower of coals
1 Quash
1 Dehydration
1 Strafe
1 Æther Sting
1 Confiscate
1 Jagged lightning
1 Urza's incubator

Lands:

10 Mountain
10 Island

Heb je nog tips voor goede spells en/of creatures?
GRZ

Pan!c
marshall
Master
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 09, 2002 2:35 pm
Locatie: Venlo

Bericht door marshall »

ik raad je aan om nog 2 http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=4912 te halen :D
leuk in combinatie met reins of power (je speelt deze, erna drakoplasm en dan sacrifece je al zijn creature's :D

en quicksilver dagger is ook wel leuk...

[edit] http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=26851 is ook wel leuk [/edit]
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Gebruikersavatar
Roy-Co
Advanced
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 15, 2002 4:14 pm
Locatie: Geldrop, naast eindhoven

Bericht door Roy-Co »

okee.... ehhh.. ik weet het eigenlijk niet echt goed wat ik wil.. het lieft wil ik es een keer een rood deck maken maar ik weet helemaal niet wat er dan in zoe moeten :oops: misschien kan je een paar idee en geven en misschien vind ik er wel een daarvan leuk . ik heb je toegevoegd bij msn dus je kan het daar ook zeggen. alvast bedankt
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Wat voor een thema wil je er in, burn, sligh?? Hoe groot is je budget??
Als je budget niet al te groot is, en je bent net begonen, dan raad ik je sligh aan, dan heb je voor een paar centen al een goed snel deck.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Hilko misschien moet je er ff bij zetten wat een Burn en Sligh deck is en een voorbeeld geven.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

O ja, da's wel handig.

Burn: de naam zegt het al, een deck met veel burn kaarten erin, oftewel direct damage. voorbeeld:
  • 20 mountain

    4 rhystic lightning
    4 scorching spear
    4 fanning the flames
    4 blaze
    4 disintegrate
    4 lava burst
    4 fireball
    4 volcanic hammer
    4 shock
    4 pyrotechnics
    4 sizzle
    4 lightning blast
    4 tremor
    4 lava axe
    4 lightning bolt
    4 hammer of bogardan 1

Sligh: mono rood deck, met veel kleine beestjes er in, mestal mini burn, zoals Lightning Bolts, Incinerate (en de nieuwere varianten) is er op gebouwd om in de 3e/4e beurt de tegenstander finito te hebben. Voorbeeld:
  • Lands

    16 Mountain
    4 Rishadan Port
    4 Wasteland

    Creatures

    4 Mogg Fanatic
    4 Jackal Pup
    4 Skizzik
    4 Ball Lightning

    Spells

    3 Cursed Scroll
    4 Shock
    3 Firebolt
    4 Fireblast
    4 Reckless Charge
    3 Incinerate

    Sideboard

    4 Price of Progress
    4 Pyroblast
    4 Boil
    2 Anarchy
    1 Chaos Charm
Wat ik nu eigenlijk vergeet, is een leuk thema deck wat weel lijkt op Sligh: een Goblin deck, veel Goblins, Goblin King, wat Direct Damage en bv Cursed Scrolls, kan ook heel gevaarlijk zijn.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Terravore. rood/groen

Bericht door bastial fury »

Hoi ,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een Terravore-deck , maar het komt nog noet echt van de grond. Tips?
De kaarten waar het zo'n beetje op draait:

  • Terravore 3x
    Burning Sands 2x
    Flame Burst 4x
    Incinerate 4x
    Exoskeletal Armor 2x
    Flashfires 1x
    Boil 1x
    Lithatog 2x
    Phantom Nantuko 2x
    Stone rain 3x
    rest is wat burn/demolish/groene beesten (ivy, thriss, shivan wurm)


Alvast bedankt,

Groet,


Bas
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

terravore

Bericht door lord of the squirrel »

je hebt er een terravore inzitten dus ik zou zeggen gooi er wat meer landdestroy in zoals pillage en stone rain
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

En wat nog meer????

Bericht door bastial fury »

Landdestructie an sich werkt wel, maar het probleem is eigenlijk een beetje wat ik daaromheen zou moeten bouwen. Stone rain zit er al 3x in...

Bedankt,
Bas
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

land destruction

Bericht door Baalzamon »

Denk bij een land destruction deck eens aan de volgende kaarten:

Stone Rain
Pillage
Goblin Gardener
Mine Layer
Ravaging Horde
Ogre Arsonist
Dingus Egg

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

ironhorn
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jul 17, 2002 2:50 pm

goblin deck

Bericht door ironhorn »

Yo, heb je misschien een goed idee voor een goblin-deck? De kleur is natuurlijk rood en belangrijke kaarten zijn zowiezo goblin king en coat of arms. Liefst niet te duur, coat of arms is al duur :(

thx ironhorn
*gummy power*

I'm the webcrawler.....
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

tips

Bericht door lord of the squirrel »

raging goblin :D
Plaats reactie