nog een vraagje over stack, ivm split second

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
a2thej_b
Master
Contacteer:

nog een vraagje over stack, ivm split second

Bericht door a2thej_b »

hoi,

ik had een vraagje over de stack, volgens mij werkt de stack zo, zo doe ik het iig altijd: om ste beurt speel je een kaart, en alse beide passt, ga je het stapeltje af.

maar, ik las over split second, wat zegt dat er na deze kaart geen andere kaarten gespeeld mogen worden, zolang deze op de stack is, dat je het niet kunt gebruiken om een van je eerder gespeelde kaarten uncounterable te maken. dit kwam omdat je nadat de split secnd kaart resolvde, gewoon nog weer een counterkaart kon spelen, dit vind ik vaag.
zegt dit dan dat je na elke kaart die er is geresolved weer nieuwe kaarten kan spelen?

of betekend dit dat een kaart met split second gewoon "sneller" is dan een instant en dus niet meedoet op de stack?

iemand een idee??

mzzl
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

De stack werkt inderdaad zo, dat je elk omstebeurt een kaart kan spelen. Op het moment dat niemand meer iets wilt spelen, resolved de bovenste kaart, waarna iedereen opnieuw kaarten mag spelen.

Op die manier is het dus mogelijk dat jij, als je tegenstander een kaart speelt, eerst een instant speelt om extra kaarten te pakken, en daarna een counter te spelen op die eerste spell van je tegenstander (voorbeeld)

Split Second houdt eigenlijk alleen in dat op die Split Second kaart niet meer gereageerd kan worden. Zodra die resolved, kan iedereen weer gewoon reageren op de spells die nog op de stack liggen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Spells spelen gebeurt trouwens niet echt om de beurt. Je mag zo veel spells spelen als je wilt en je tegenstander mag pas spells spelen als jij klaar bent. Je kunt dus drie instants spelen en daarna pas je tegenstander de kans geven om te reageren. Hij mag dan ook drie (of meer of minder) instants spelen als hij wil. De spells resolven vervolgens een voor een en na het resolven van iedere spell mag iedereen weer reageren.
a2thej_b
Master
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

oke,

heel erg bedankt, dan heb ik de stack dus best wel verkeerd begrepen. :oops:
dus omste beurt mag je zoveel spelen als je wilt en ook weer nadat een kaart geresolved is, ik snap het

ik ga maar eens met mijn nieuwe time spiral kaarten spelen, mzzl
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het is nog een heel klein beetje lastiger met prioriteit en het doorgeven daarvan. Dat kun je beter even op de Wizards site nalezen als je het wat interesseert.

Het is overigens niet waar dat je op Split Second niet kunt reageren. Je kunt geen spells en activated abilities gebruiken. Ik heb in Athene nog meerdere malen gebruik gemaakt van een van de weinige manieren om op een Split Second te "reageren".

Situatie:
Tegenstander 7 leven Ik 2
Beide ongeveer 7 land
Gauntlet of Power op Groen (de mijne)
Hij 2/2 artifact mannetje Ik Magus of the Candelbra en Morph (Magus tapped)

De Play:
Hij speelt Sudden Death op mijn Morph (-4/-4 Split Second)
Ik Unmorph Willbender (Dos Ios Nutsos) en SD zijn mannetje

Resultaat:
Hij verliest gruwelijk

Sidenote:
In de ronde ervoor gebruikte ik dezelfde Morph om de Haunting Hymn van zijn eveneens Duitse vriend van richting te veranderen. Dit alles vond plaats nadat ik 19 rares/timeshifted ultra-rares had gepakt tijdens de draft (we hadden een nieuwe strategie, rare-draften EN winnen).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie