Dom vraagje

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ijsbiertje
Expert

Dom vraagje

Bericht door ijsbiertje »

Hallo,

Mijn tegenstander valt me aan met een muscle sliver en een telekinetic sliver. Ik heb 2 amrou scouts om te blocken.
Is het zo dat als ik de muscle sliver block met een armou scout, deze in de graveyard komt en dat de telekinetic sliver dan terug een 2/2 creature wordt en dood gaat wanneer ik deze ook met een amrou scout block?

Alvast bedankt,

ijsbierjte
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Ja. Als beide slivers 2 damage hebben zal eerst de Muscle Sliver dood gaan. De Telekinetic Sliver is dan een 2/2 met 2 damage en gaat dus ook dood.
Erik Louman
Master

Bericht door Erik Louman »

Je beschrijft het alsof je de combat damage stackt... Da's niet het geval, combat damage wordt tegelijkertijd gedaan door alle creatures in combat (tenzij er creatures first strike hebben)
Het resultaat is echter hetzelfde; de spierballen én de telekids sliver krijgen tegelijkertijd 2 damage. Daardoor gaat de spierballen sliver naar zijn graf en daardoor word de telekids sliver weer 2/2. Omdat hij 2 damage heeft gehad gaat 'ie dan alsnog naar zijn graf.
craprotation
Plaats reactie