'Grote Beeste' multiplayer deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Trudie
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:21 pm
Locatie: Grevenbicht

'Grote Beeste' multiplayer deck

Bericht door Trudie »

Allo,

Ik heb al een tijdje een multiplayer deck wat speelt met grote beesten om mn tegenstanders 1 voor 1 neer te beuken.
Meestal eindig ik op de 2e plaats of wordt ik als 1 van de eersten afgerost omdat ik gevaarlijke dingen heb die kunnen meppen.

Hier is de decklist, tips van 'multiplayer-veteranen' zijn meer dan welkom:

Land: 24
10 Forest
6 Plains
4 Selesnya Sanctuary
4 Temple of the False God

Creatures: 24
4 Vine Trellis
2 Loxodon Hierarch
2 Castle Raptor
4 Durkwood Baloth
4 Chronosavant
1 Yosei, the Morning Star
2 Protean Hulk
4 Plated Slagwurm
1 Avatar of Hope

Andere Spells: 12
4 Spirit Loop
4 Dragon Fangs
4 Kodama's Reach

Alvast bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

wat ik vooral een beetje mis in je deck is een mogelijkheid om iets te doen tegen dingen die je tegenstander speelt. Een combo deck kan zonder problemen af gaan, tegen een creature met fear doe je amper wat, als iemand een moat speelt dan zul je die persoon niet meer dood kunnen krijgen tenzij je een van je vliegers pakt (welke je niet zo erg vaak speelt).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Trudie
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:21 pm
Locatie: Grevenbicht

Bericht door Trudie »

Allo Pi,

Ik had eerst 4 naturalizes in dit deck en 2 indrik stomphowlers, deze werkten wel tegen de problemen die jij noemt (ik had ze ook daarom erin zitten).
Maar het probleem was dat het niet veel uitmaakte of ik die dinge kon opruimen, als ik net van die teferi's moat/ghostly prison/propaganda af kwam en ik die tegenstander wel weer kon aanvallen er meestal andere spelers waren die mij (of alleen mn beesten) als een bedreiging zagen.

Ik zat te denken om 4 vine trellis en 2 protean hulk eruit te doen en 4 naturalizes en 2 indrik stomphowlers erin te doen.
Als jij nog namen van kaarten weet die wel in deze lijst passen laat het me weten.
Alleen rares van meer dan 2euro wordt me te duur (+2 hierarchs bijv).

Bedankt voor je reactie,
Trudie
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Hey trudie,

Misschien is dit ook een mogelijkheid: Krosan Grip
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

serenity

Ik zou zowiezo liever seal of cleaninsing of die nieuwe groene variant spelen dan naturalize of disenchant.

Het lijkt me een beetje vreemd om bepaalde kaarten niet te spelen omdat je toch wel dood gemaakt wordt: dan kun je net zo goed niet gaan spelen in de eerste plaats. Wat ik denk dat je met je deck zou willen doen is kijken hoe je kunt zorgen dat je wint. Als er zo'n moat ligt kun je vrijwel zeker niet winnen, dat moet je dus zeker op kunnen lossen. Als je tegenstanders besluiten dat jij te gevaarlijk bent en jou dan aan gaan vallen, dan moet je daar ook een oplossing voor vinden. Etc. Ik zou dat oplossen door het moeilijk te maken jou aan te vallen, of door een betere verdediging op te bouwen. Je zou zowiezo kunnen overwegen minder grote beesten te spelen en dan in die ruimte wat kleintjes toe voegen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Serenity lijkt me idd het beste, alleen het triggerd alleen in je eigen upkeep, dus soms is het dan al te laat. Ook misschien handig zijn kaarten als Kavu Predator en Hedge Troll lijken me handig in multyplayer. Maar, dan ga je al snel de agro kant op, en worden het meer kleine beestjes :wink:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

aggro staat min of meer voor beuken met beesten, dus hij zit eigenlijk al vrij goed aan de aggro kant :P. Ik zou hem juist aanraden wat meer kleien beesten te spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Trudie
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:21 pm
Locatie: Grevenbicht

Bericht door Trudie »

Allo lui,

Pi, kleine beesten in mijn deck doen werkt niet,
kleine beesten zijn er om 20 life te meppen, geen 40 of 60.
Als ik op die manier verder zou gaan krijg je een variant op mijn selesnya deck, en dan kan ik het net zo goed voor singleplay maken.
Dit is hoe het deck is opgebouwd:

Stap 1: het doel is om de tijd die multiplayer je geeft te gebruiken om grotere beesten te spelen dan waar je normaal geen tijd voor krijgt.

Stap 2: welke kaarten zijn hiervoor? Het is begonnen bij Plated Slagwurm omdat hij wel een goede mepper is en lastig weg te krijgen,
daarna ben ik gaan zoeken naar goede beesten voor multiplayer.
Op mtg.com had The Ferret het vaker over wogs enzo, dus leken me Chronosavant en Protean Hulk wel handig.

Stap 3: wat zijn de zwaktes van zon deck en wat voor kaarten helpen je hiertegen? Hier koos ik voor lifegain (spelers die me terug wilden meppen) en land searchers, en later ook naturalize-dingen (die er nu weer uit zijn). Btw: als eerste wou ik mijn deck baseren Plated Slagwurm + Noble Purpose (heb ik er nog 4 van) maar daar ben ik vanaf gestapt.

Zou iemand me kunnen vertellen of ik ergens fout ging en wat er dan anders moet?

Alvast bedankt,
Trudie
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Kleine beesten in Multiplayer kan zeker wel goed gaan hoor..

Ik speel tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar multi, en kan dan met een wit 'weenie' deck goed meekomen en (als er geen combodecks meedoen) ook winnen. De beslissing die je moet nemen is dan vooral wat voor soort kleine beesten je neemt..

Als jij 1 groot beest hebt liggen dat iedereen omver kan lopen, dan ben jij gevaarlijk en gaat iedereen op jou beuken. Als jij 2 kleine prikkertjes hebt liggen die lastig te blocken zijn, dan laten ze je op zich met rust (niet gevaarlijk), maar je kan toch telkens schade doen.

Je moet dus eigenlijk een manier verzinnen om voor je tegenstanders niet gevaarlijk over te komen, maar het toch wel zijn..
Wat je ook kan doen, maar dat heeft weinig met je deck te maken, is om als je in grotere groepen speelt, geen Chaos te spelen, aangezien dan 1 inderdaad altijd snel de *** is.. Zijn genoeg andere vormen (leftattack, bal..)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Nouja het is jouw deck, maar kleine beestjes heeft idd meer voordelen dan er op los beuken. Je moet het zoals ik al zij zelf weten, maar dit soort kaarten zijn wel handig voor jou deck:
Kavu Predator (is al redelijk goed, en al helemaal als iemand met een life gain deck speelt :) )
Watchwolf (misschien wel de beeste turn2 drop)
Hedge troll (is lastig van af te komen+redelijk sterk)
Troll Ascetic (is vrij prijzig :P )
Krosan Grip
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met multiplayer (eigenlijk niks) , dus veel van deze kaarten zijn misschien helemaal niet goed :P
Gebruikersavatar
Trudie
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:21 pm
Locatie: Grevenbicht

Bericht door Trudie »

Mijn watchwolfs heb ik opgemaakt aan een aggro-singleplay-deck, daar laat ie ook zien hoe sterk hij is (+ als ik hem op beurt 2 speel in een multiplayerpotje ben ik al meteen 'gevaarlijk').
Wat mijn deck wil is een beetje basis opbouwen, dan grote beesten spelen en aanvallen om snel concurrenten en andere gevaarlijke spelers weg te werken, voorbeeld: een weenies of unblockables omdat zij terug kunnen slaan maar dan met meer of niet te blokken wezens(waar Quizzmaster het over had).

Kavu Predator en Hedge Troll heb ik al eens aan gedacht, maar die heb ik (nog) niet, die zouden best erin kunnen, maar het verschil tussen hen (dan ga ik er niet van uit dat er 1 of 2 spelers lifegain spelen) en mijn andere beesten is te groot en dan zou ik mijn thema weggooien.
Krosan Grip is niet echt noodzakelijk, ik heb nu 4 naturalizes en daarmee lukt het wel.

Ik heb mijn deck aangepast na deze reacties, morgen zal ik hem nog eens doorkijken (en misschien nog wat veranderen) en de nieuwe lijst weer hier plakken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je overwogen dat je thema ("Grote Beesten") een oorzaak kan zijn dat je deck niet werkt zoals je wil? Als je gewone tegenstanders al in de stress schieten wanneer je een 3/3 zonder abilities speelt dan klinkt het alsof ze helemaal overspannen zullen raken door grote beesten.

Ik had het overigens niet over kleine beestjes zoals watchwolf die inderdaad gebouwd zijn voor snelheid, want dat is niet wat je deck wil, om dezelfde reden zijn in mijn ogen kavu predator en hedge troll niet helemaal wat je deck zoekt. Ik had het over kleine beestjes die je deck ondersteunen. Vine trellis, wall of roots of wall of blossoms kunnen daar bv voorbeelden van zijn, vergeet in dezelfde buurt vooral ook niet de man-lands mishra's factory, forbidding watchtower of treetop village. Voorbeelden in een andere richting zijn bv mother of runes of eight-and-a-half tails.

Ik had het dus in het kort over kleine beesten die uberhaupt niet bedoelt zijn om mensen dood te maken, maar meer voor verdediging tot je een keer een groot beest vindt. Je kunt overigens een kaart als kavu titan zowel klein als groot gebruiken natuurlijk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Trudie
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:21 pm
Locatie: Grevenbicht

Bericht door Trudie »

Het is niet dat een 3/3tje mn tegenstanders al bang maakt, maar het is wel zo dat ze op elk ding letten wat je speelt.
Je hebt gelijk wat je zegt over mijn deck, het is inderdaad een 'aandachttrekker'.
Ik heb zitten denken om in plaats van onopvallend blijven tot het juiste moment mijn plan te veranderen naar: als jij mij slaat, sla ik harder terug.
Over die muren heb je gelijk (heb nu weer 4 trellissen erin zitten) maar die landen en Mother of Runes zijn boven mij budget (ik geef geen 2euro uit aan 1 kaart) en 8,5-tails kost WW, daar ben ik zelf niet zo dol op.

Hier is mijn aangepaste deck zoals ik in mijn vorige reactie zei:

Land: 24
10 plains
10 forest
4 selesnya sanctuary

Creatures: 24
4 vine trellis
2 nullmage shepherd
2 loxodon hierarch
2 castle raptors (aanvallende wall of swords)

4 durkwood baloth
4 chronosavant
4 plated slagwurm
1 yosei, the morning star
1 avatar of hope

Spells: 12
4 naturalize
4 darksteel pendant
4 noble purpose

Noble Purpose zit er weer in omdat mijn plan toch aggressiever is, en ik dan meer tijd heb om mijn 'concurrenten' op te ruimen terwijl ik aangevallen wordt, en ondertussen kan ik zeggen: ok, jij valt mij aan, dan ben jij de volgende (dit werkt best goed bij de 'kleinere' spelers).

Ik ben ook bewust van mijn zwakte tegen global removal, maar in mijn groep wordt daar weinig mee gespeeld.

Commentaar en tips zijn weer van harte welkom,
Trudie
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Als je nog een goede blocker zoekt: Beloved Chaplain wordt in onze groep altijd met luid boe-geroep ontvangen als ik hem op tafel leg.. (op de een of andere manier vinden ze het lame als je er mee speelt :roll: )..

Voor lifegain, ipv Noble Purpose, zou je ook Soul Warden en/of Essence Warden kunnen overwegen.. Zeker in multi kan je daar veel levens mee rapen, helemaal in het begin, als het veel uitmaakt.. Als je eenmaal je beesten op tafel liggen hebt, maakt het niet veel meer uit of je nog levens krijgt.

Mana acceleratie is misschien ook makkelijk. Selesnya Signet is een logische keuze dan. De Darksteel Pendants kan je daarvoor vervangen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Trudie
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:21 pm
Locatie: Grevenbicht

Bericht door Trudie »

Allo Quizmaster,

Vet dat er nog zo laat iemand mijn dingen gaat lezen :P
Maargoed, bij onze groep leven kleine beesten niet lang, en beloved chaplain vecht ik gwoon omheen (ok, het scheelt wel 5dmg van een beest).

Die wardens zijn wel goed ja, alleen zijn ze snel dood als iemand mij geen lifegain gunt + ze zijn alleen handig in het begin, naderhand wordt er meer aangevallen met beesten en ist alleen maar een chump-blocker.

Waarom ik darsteel pendant in mijn deck heb zitten is omdat hij goed is in early-game en late-game (early laat ik landen liggen, late laat ik beesten liggen). Ook zit ik niet echt te popelen op mana-acceleration, als ik eenmaal 6/7 landen heb ist al genoeg (er is tot nu toe maar 1 speler geweest die met stone rains en molten rains aan kwam zetten bij multiplayer).

Bij onze groep is t alleen lame als je met combos wint, voorbeelden:
Platinum Angel + Darksteel Forge, Evacuation + 1beest + Biorhythm,
verder mag je van alles proberen :P .

Toch bedankt voor je tijd,
Trudie
Plaats reactie