all common extended

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

all common extended

Bericht door error »

Hoi,

Heeft iemand wat tips voor een extended all-common deck of strategie? En welke kaarten zeker erg goed zijn in dit formaat? (Mss zelfs een combo, hoewel ik niet echt verwacht dat er een degelijk combo bestaat met commons only in extended...).

Commons reprint als timeshifted behoren ook tot commons. Voor kaarten die meerdere malen herprint werden onder een verschillende rarity geldt de rarity van de laatste reeks waarin ze geprint werden.

Kaarten ik zelf al zeer goed vindt zijn armadillo cloak, faceless butcher, wild mongrel, moment's peace, ninja of deep hours, bonesplitter).

Ik heb al een affinity deckje gemaakt dat er als volgt uitziet:

2x Island
4x Vault of Whispers
4x Seat of the Synod
4x Great Furnace
4x Ancient Den

4x Krark-Clan Grunt
4x Disciple of the Vault
4x Arcbound Worker
4x Somber Hoverguard
4x Myr Enforcer
4x Frogmite

4x Thoughtcast
4x Welding Jar
4x Cranial Plating
4x Chromatic Star
2x Chromatic Sphere

(nog geen sideboard)

Alle advies is welkom.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ziet er goed uit, alleen ik kan je niet helpen omdat ik totaal geen verstand heb van artifact of blauwe decks :(

Ps. Misschien handig om de kaart te doen ;)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kunt iig even kijken naar mijn artikel over all common:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2011

Hoewel het beschreven deck niet echt extended legaal is kun je het misschien wel gebruiken om tegen te testen (er zitten namelijk geen indrukwekkende oudere commons in). Ook kunnen mijn redenen om bepaalde kaarten te spelen je misschien wel wat inspiratie geven.

Als je een combo wil dan kun je denken aan een blauwe karoo (bv simi growth chamber), freed from the reel en een creature die landjes kan untappen (zoals krosan restorer of tidewater minion). Nu nog een finisher en je komt al een heel eind met je deck. persoonlijk vind ik cephalid looter wel humor hebben als finisher, plus, hij is net als veel van de de andere spells te zoeken met drift of phantasms. Mocht je in een 3e kleur willen gaan dan kan een splash voor flamewave invoker interessant zijn. Persoonlijk vind ik het ook leuk om maze of ith te spelen samen met de restorer, maar die is niet legaal in jouw formaat. Overigens is het grootste probleem van dit deck dat je kaarten niet zo veel doen naast de combo (iets waar de maze ook wel mee helpt).

Hou met je decks vooral rekening met heel veel creatures tegenover je en dat je die moet kunnen slopen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Hoi,
Eerst en vooral: interessant artikel, pi. Het kan me vast wat helpen.

Het combo lijkt me wel leuk, alleen ben ik bang dat het niet snel genoeg is. Je hebt namelijk 4 kaarten nodig om te winnen. Wanneer 1 van die kaarten ontbreekt, zit je in de problemen. En het combo is makkelijk te verhinderen (discard, creature removal, enchantment removal,...)

Ik ben nu bezig met een G/B deckje, ik post nog wel een decklist.

Ondertussen kan ik alle advies gebruiken.
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Dat G/B deckje laat ik nog even rusten want ondertussen heb ik een G/U deck in elkaar gestoken. Het speelt de beste madness en treshold commons met wat goeie beesten, counter en draw.

Ik twijfel nog tussen mana leak en counterspell (voor counterspell moet ik 2 blauwe mana overhouden, en in common heb je geen duals...

2x Tranquil Thicket
4x Lonely Sandbar
9x Island
8x Forest
---------------------------------------------Land (23)

4x Wild Mongrel
4x Werebear
4x Basking Rootwalla
4x Ninja of Deep Hours
4x Looter-Il Kor
3x Wall of Roots
----------------------------------------Creatures (23)

3x Mental Note
3x Moment’s Peace
3x Deep Analysis
4x Mana Leak/Counterspell
1x Giant Growth
-------------------------------------Other Spells (14)

-sideboard-(15)
4x Naturalize
1x Wall of Roots
1x Moment’s Peace
9x geen idee voorlopig

Advies voor dit deck of andere hulp is welkom
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

afhankelijk van hoe je het combo deckje gebouwd hebt is de combo in weze 3 kaarten. Kaart nummer 4 vind je wel op de een of andere manier. Niet dat 3 kaarten nog niet wat aan de hoge kant zit. Met de maze is het maar een 2 kaarten combo en een 3e kaart die je moet vinden als de restorer treshold heeft, hetgeen het geheel al iets simpeler maakt. Persoonlijk speel ik het liefst een snelle feed op een looter en ga dan gewoon zo snel mogelijk door mijn lib op zoek naar de rest van de kaarten kaarten.

De wall of roots past niet echt in je U/G deckje. Ik bedoel, is het niet je doel om een grond gevecht al te winnen met je creatures die gewoon beter zijn dna die van je tegenstander? Waar heb je dan een blocker voor nodig, of de extra mana? je speelt ook wat veel land denk ik, voor dit type deck. Persoonlijk zou ik overigens blastoderm overwegen in veel decks met groen, misschein niet per se hier, maar het is wel echt een heel goeie common.

Spore frog en undertaker zou je misschien ook als een combo kunnen zien. Wel is het vervelend wanneer je op een punt beland waarbij je elke kaart die je pakt ook weer moet discarden om in leven te blijven.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
error
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 6:04 pm

Bericht door error »

Hoi,

Dat combo deck zal ik nog eens proberen uit te werken, we zien wel nog hoe dat uitdraait.

De wall kan idd wel vervangen worden door iets nuttigers, mss wat meer draw of counter. Of eventueel een goed creature waaraan ik nog niet gedacht had.

Blastoderm zou ik zeker in dit deck willen, gwn omdat hij nu eenmaal zo goed is. Het probleem is dat dit een extended deck is, en blastomderm is behoort niet meer tot dit formaat.

Ook sporefrog is niet extended, de undertaker wel. Mss vind ik daar wel nog iets leuk mee.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de frog kun je natuurlijk vervangen door children of korlis en/of kami of false hope om het wel legaal te maken. Dat blastoderm niet meer legaal was realiseerde ik me niet. Ik volg extended niet echt op de voet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie