Morph
Moderator: Admins & Moderators
Morph
ik besefte mezelf dat ik eigenlijk hellemaal niet goed wist hoe morph precies werkt.. dus bij deze de vraag:
Is een gemorphde kaart spelen gewoon een spel? met andere woorden: gaat hij op de stack? kun je hem counteren? wat is de CMC van de kaart (werkt Counterbalance bvb)? heeft de kaart ook een naam (kun je er een medling mage op leggen?)
pff volgens mij was dat alles wat ik over morph wou weten
Is een gemorphde kaart spelen gewoon een spel? met andere woorden: gaat hij op de stack? kun je hem counteren? wat is de CMC van de kaart (werkt Counterbalance bvb)? heeft de kaart ook een naam (kun je er een medling mage op leggen?)
pff volgens mij was dat alles wat ik over morph wou weten
ow.. ik vond op nedermagic al groot deel van mij antwoorden:
en waarschijnlijk dus ook zonder naam..een morph in het spel leggen: een morph spelen. (dit is een vreature met mana cost 0 die je voor 3 in het spel legt door middel van een ability. dit is een creature zonder abilities, kleur, mana cost, en creature type)
Je speelt de kaart als een creature. Hij is dus te counteren. Een spell zonder mana cost heeft een converted mana cost van 0. Counterbalance werkt dus met kaarten met een cmc van 0. De kaart heeft geen naam.
502.26a Morph is a static ability that functions in any zone from which you could play the card it's on, and the morph effect works any time the card is face down. "Morph [cost]" means "You may play this card as a 2/2 face-down creature, with no text, no name, no subtypes, no expansion symbol, and no mana cost by paying {3} rather than its mana cost." Any time you could play an instant, you may show all players the morph cost for any face-down permanent you control, pay that cost, then turn the permanent face up. This action does not use the stack. (See rule 504, "Face-Down Spells and Permanents.")
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
okay dankjewel
nou heb ik nog een vraag. ik zat net een filmpje van het wereldkampioenschap van vorig jaar te bekijken, het was geloof ik b/w control tegen dragonstorm. b/w control had een circle of protection: red in liggen. en dragonstorm speeld op dat moment Gigadrowse om alles wat hij heeft in het spel heeft liggen te tappen, b/w control stopt wat mana in zijn COP, maar laat de rest getapt worden. Dragonstorm gaat af, vind 4 draken, en wint de game.
waarom laat de b/w control speler de mana niet gewoon in zijn mana pool zitten? word die leeg gemaakt aan het eind van elke phace ofzo? ik dacht datie pas leeg gemaakt werd aan het eind van je beurt..
nou heb ik nog een vraag. ik zat net een filmpje van het wereldkampioenschap van vorig jaar te bekijken, het was geloof ik b/w control tegen dragonstorm. b/w control had een circle of protection: red in liggen. en dragonstorm speeld op dat moment Gigadrowse om alles wat hij heeft in het spel heeft liggen te tappen, b/w control stopt wat mana in zijn COP, maar laat de rest getapt worden. Dragonstorm gaat af, vind 4 draken, en wint de game.
waarom laat de b/w control speler de mana niet gewoon in zijn mana pool zitten? word die leeg gemaakt aan het eind van elke phace ofzo? ik dacht datie pas leeg gemaakt werd aan het eind van je beurt..
- system_failure
- Master
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Yup, elke fase wordt je manapool geleegd en omgezet in manaburn als er nog wat inzit..
Als hij dus zijn mana 'gefloat' zou hebben, dan was de opp. gewoon naar zijn 2e mainphase gegaan en had de ander dus schade gekregen..
Als hij dus zijn mana 'gefloat' zou hebben, dan was de opp. gewoon naar zijn 2e mainphase gegaan en had de ander dus schade gekregen..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
elke phase wel, elke step niet. Probeer het verschil uit je hoofd te leren. Inderdaad had in het wereldkampioenschap de speler simpelweg naar de 2e mainphase kunnen gaan.
mazzel
pi
elke phase wel, elke step niet. Probeer het verschil uit je hoofd te leren. Inderdaad had in het wereldkampioenschap de speler simpelweg naar de 2e mainphase kunnen gaan.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
nee kon hij niet, want hij speelde 2 draken die daadwerkelijk aan moesten vallen, dus wou hij in die beurt nog winnen (wat wel soort van vereist was) dan moest hij het in zijn 1e mainphase doen.. en had hij gewoon zijn mana kunnen laten floaten om een deel van de damage te preventen, hij had de damage van Bogardan Hellkitekunnen preventen lijkt me.. en Hunted Dragon moest nog aanvallen (hij speelde ze bijde 2x).
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=56470 dit is zijn deck denk ik.
mja er werd natuurlijk gigadrowsed aan het begin van zijn beurt ofzo..
welke phaces zijn er allemaal? begin of turn, maiphase, combad, maiphace, end of turn?
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=56470 dit is zijn deck denk ik.
mja er werd natuurlijk gigadrowsed aan het begin van zijn beurt ofzo..
welke phaces zijn er allemaal? begin of turn, maiphase, combad, maiphace, end of turn?
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Even nog een morph vraagje (is me niet helemaal duidelijk)
Kun je een morph counteren met een Spellburst voor 0?
Edit:
Gevonden, het antwoord is dus ja. Morphs hebben geen converted manacost, de 3 die je betaalt zijn een alternatieve cost en tellen niet voor de converted manacost. Die is 0 bij morphs.
Kun je een morph counteren met een Spellburst voor 0?
Edit:
Gevonden, het antwoord is dus ja. Morphs hebben geen converted manacost, de 3 die je betaalt zijn een alternatieve cost en tellen niet voor de converted manacost. Die is 0 bij morphs.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer: