graag een oordeel (groen/wit)
Moderator: Admins & Moderators
graag een oordeel (groen/wit)
Ik heb mijn deck gebouwt met in mijn achterhoofd dat het wat moet kunnen doen tegen een sliver deck.
Zouden er wat grotere creatures in kunnen? Siege Worm bijv.. ik heb een behoorlijke verzameling van ravnica.. suggesties zijn dus welkom.
Heb het een beetje getest en het is wel vrij snel. Heb bepaalde kaarten ook bewust er samen in gedaan (Maro & Spelbook, kwam er enkel achter dat door het vele spelen van kaarten dat die 2 vrij nutteloos zijn. In elk geval zie ik Maro niet groter worden dan een 3/3 of 4/4). Ben een beetje bang dat het mischien aan de lichte kant is.. en counteren zit er ook niet echt in.
GROEN:
Basic Land - Forest 11
Creature
Golari Grave Troll 1
Krosan Avenger 1
Giant Spider 1
Maro 1
Horned Troll 1
Conapy Spider 1
Druid Lyrist 1
Sorcery/Instant
Chord of calling
Farseek 4
Recollect 1
Rampant Growth 1
Monstrous growth 1
Enchantment / Enchant Creature / Enchant land
Doubling Season
Moldervine Cloak
Blanchwood Armor
Lure
Living Terrain
Regeneration
WHITE
Basic Lands - Plains 11
Creatures
Nightguard Patrol 3
Courier Hawk 4
Suntail Hawk 1
Oathsworn Giant 2
Enchantment
Concerted Effort 1
faith's letters 2
Light of Sanction 1
Artifacts
Spectral Light
Spellbook
Plague Boiler
MultiColor (White/green)
Loxodon Hierarch 1
Phytohydra
MultiColor Land
Selesnya Sanctuary4
Overgrown Tomb 1
Zouden er wat grotere creatures in kunnen? Siege Worm bijv.. ik heb een behoorlijke verzameling van ravnica.. suggesties zijn dus welkom.
Heb het een beetje getest en het is wel vrij snel. Heb bepaalde kaarten ook bewust er samen in gedaan (Maro & Spelbook, kwam er enkel achter dat door het vele spelen van kaarten dat die 2 vrij nutteloos zijn. In elk geval zie ik Maro niet groter worden dan een 3/3 of 4/4). Ben een beetje bang dat het mischien aan de lichte kant is.. en counteren zit er ook niet echt in.
GROEN:
Basic Land - Forest 11
Creature
Golari Grave Troll 1
Krosan Avenger 1
Giant Spider 1
Maro 1
Horned Troll 1
Conapy Spider 1
Druid Lyrist 1
Sorcery/Instant
Chord of calling
Farseek 4
Recollect 1
Rampant Growth 1
Monstrous growth 1
Enchantment / Enchant Creature / Enchant land
Doubling Season
Moldervine Cloak
Blanchwood Armor
Lure
Living Terrain
Regeneration
WHITE
Basic Lands - Plains 11
Creatures
Nightguard Patrol 3
Courier Hawk 4
Suntail Hawk 1
Oathsworn Giant 2
Enchantment
Concerted Effort 1
faith's letters 2
Light of Sanction 1
Artifacts
Spectral Light
Spellbook
Plague Boiler
MultiColor (White/green)
Loxodon Hierarch 1
Phytohydra
MultiColor Land
Selesnya Sanctuary4
Overgrown Tomb 1
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
In dit geval is commentaar/hulp vrij nutteloos, omdat ik geen flauw idee heb welke kaarten jij bezit. Uit je decklist valt op te maken dat je veel kaarten niet 4x hebt. Ik kan je dus wel vertellen welke kaarten je deck zeker beter maken, maar als jij die niet hebt schieten we daar niks mee op.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- system_failure
- Master
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
- Locatie: lede
het is zo een beetje....alles door heen.De plaque boiler is niet al dat als je hem bijna niet kunt controleren. Het nut van de light of sanction komt me ook niet echt bij . Misschien een beetje focus in brengen door puur agro ofzo te spelen en die mini splash zwart te verwjderen (enkel de boiler dus)
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
I don't now why.
I just do it.
- system_failure
- Master
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
- Locatie: lede
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
je hebt in fijte 3 main type decks: Agro, Control, Combo.
Agro speeld veel beesten en wint door snel en hard te schoppen met zijn beestjes.
Control: Controleerd het spelletje in fijte, dit kan door ervoor te zorgen dat alle beestjes in het spel gesloopt worden, een speler geen kaarten in zijn hand heeft, of alle belangrijke dingen counteren. het komt er eignlijk op neer dat je zorgt dat de andere speler NIET wint, en jij uiteindelijk kan winnen door bvb een goede creature.
Combo: gabaseerd op een combo, een combinatie van kaarten waardoor de speler in een keer wint.
zoiets tenminste
Agro speeld veel beesten en wint door snel en hard te schoppen met zijn beestjes.
Control: Controleerd het spelletje in fijte, dit kan door ervoor te zorgen dat alle beestjes in het spel gesloopt worden, een speler geen kaarten in zijn hand heeft, of alle belangrijke dingen counteren. het komt er eignlijk op neer dat je zorgt dat de andere speler NIET wint, en jij uiteindelijk kan winnen door bvb een goede creature.
Combo: gabaseerd op een combo, een combinatie van kaarten waardoor de speler in een keer wint.
zoiets tenminste
- system_failure
- Master
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
- Locatie: lede
niet echt neen, al is het houden op 60 kaarten iets dat je bijna altijd moet doen (battke of wits deck exclusief), is je mana base compleet afhankelijk van je curve en je curve afhankelijk van je deck , al is het beginnen op 5 en tot 9 mana opcurvende beesten met 19 land in je deck niet logisch maar dat heb je zelf ook wel door.
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
I don't now why.
I just do it.
Ik heb mijn deck een beetje aangepast.
Ik heb in mijn achterhoofd dat ik graag wat dingen wil kunnen vernietigen en flink kunnen beuken. Met hier en daar een boost voor extra power.
Ik probeer ook gebruik te maken van de extra abilities die kaarten hebben.
Probeer snel wat land op tafel te krijgen, zodat de grotere creatures ook snel kunnen komen.
In mijn achterhoofd blijven die slivers spelen. Ik ga ervan uit als ik maar agressief genoeg ben dat dat niet zo'n probleem moet zijn.
Ik zit nog wel te twijfelen om nog een paar kaarten eruit te halen en Pacifsm erin te stoppen. En Kirtar's Desire
Het voornaamste gebruik is multiplay.
Heb Siege Worm eruit gehaald zodat ik er een paar goedkopere creatures erin kan stoppen. Vond nl. dat Convoke me hier en daar een beetje tegen houd. Is wel leuk convoke.. maar ga ervan uit dat ik genoeg land heb om die creatures te kunnen spelen.
Ben begonnen met wat Land:
Selesnya Sanctuary 4
Plains 6
Forest 11
Creatures
Druid Lyrist
Master Decoy 2
Nightguard Patrol 2
Watchwolf 2
Courier Hawk 2
Canopy Spider
Krosan Avenger
Trained Armodon
Giant Badger
Horned Troll
Spined Worm 2
Craw Wurm
Oathsworn Giant 2
Phytohydra
Loxodon Hierach
Giant Spider
Golari Grave-Troll
Sorcery
Farseek 4
Monstrous Grow
Recollect
Hour of Reckoning
Vengeance 2
Enchantment
Concerted Effort
Doubling Season
Regeneration
Moldervine Cloak
Lure
Living Terrain
Blanchwood Armor
Instant
Muscle Burst
Devouring Light
Chord of Calling
Overige kaarten die ik ook goed vind (en er stiekem ook wel bij zou willen hebben.:
Kirtar's Desire
Pacifism
Rites of Spring
Terrarion 3
Centaur Lifeguard 3
Seeds of strength 3
Congregation at Dawn 2
Civic Wayfinder 2
Trophy Hunter 2
Lone Wolf
Sundering Vitae 4
Misschien dat jullie uit het onderste lijstje kaarten halen die er beslist in horen (in vergelijking met de kaarten die er nu in zitten).
Mijn zwakke punt is:
Artifacts & Enchantments
Heb niets om te counteren.
En.. verbetering.. of is het juist erger?
Ik heb in mijn achterhoofd dat ik graag wat dingen wil kunnen vernietigen en flink kunnen beuken. Met hier en daar een boost voor extra power.
Ik probeer ook gebruik te maken van de extra abilities die kaarten hebben.
Probeer snel wat land op tafel te krijgen, zodat de grotere creatures ook snel kunnen komen.
In mijn achterhoofd blijven die slivers spelen. Ik ga ervan uit als ik maar agressief genoeg ben dat dat niet zo'n probleem moet zijn.
Ik zit nog wel te twijfelen om nog een paar kaarten eruit te halen en Pacifsm erin te stoppen. En Kirtar's Desire
Het voornaamste gebruik is multiplay.
Heb Siege Worm eruit gehaald zodat ik er een paar goedkopere creatures erin kan stoppen. Vond nl. dat Convoke me hier en daar een beetje tegen houd. Is wel leuk convoke.. maar ga ervan uit dat ik genoeg land heb om die creatures te kunnen spelen.
Ben begonnen met wat Land:
Selesnya Sanctuary 4
Plains 6
Forest 11
Creatures
Druid Lyrist
Master Decoy 2
Nightguard Patrol 2
Watchwolf 2
Courier Hawk 2
Canopy Spider
Krosan Avenger
Trained Armodon
Giant Badger
Horned Troll
Spined Worm 2
Craw Wurm
Oathsworn Giant 2
Phytohydra
Loxodon Hierach
Giant Spider
Golari Grave-Troll
Sorcery
Farseek 4
Monstrous Grow
Recollect
Hour of Reckoning
Vengeance 2
Enchantment
Concerted Effort
Doubling Season
Regeneration
Moldervine Cloak
Lure
Living Terrain
Blanchwood Armor
Instant
Muscle Burst
Devouring Light
Chord of Calling
Overige kaarten die ik ook goed vind (en er stiekem ook wel bij zou willen hebben.:
Kirtar's Desire
Pacifism
Rites of Spring
Terrarion 3
Centaur Lifeguard 3
Seeds of strength 3
Congregation at Dawn 2
Civic Wayfinder 2
Trophy Hunter 2
Lone Wolf
Sundering Vitae 4
Misschien dat jullie uit het onderste lijstje kaarten halen die er beslist in horen (in vergelijking met de kaarten die er nu in zitten).
Mijn zwakke punt is:
Artifacts & Enchantments
Heb niets om te counteren.
En.. verbetering.. of is het juist erger?
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
aangezien je op multiplayer mikt is het misschien handig om gedachten te houden dat je meer tegenstanders hebt. Kaarten als essence warden worden best een stukje beter in zo'n geval. Een kaart als hour of reckoning kan flink vijanden maken (al is ie waarschijnlijk toch wel de moeite waard om te spelen hoor).
Als ik nu naar je deck kijk zie ik een hoopje creatures en een bergje spells, maar niet echt dat speciaal goed samen werkt of dat speciaal goed in multiplayer werkt. Nou denk ik niet dat je meteen dat in een van je eerste decks zou moeten hebben hoor. Voor nu zou ik proberen om wat goedkope mana acceleratie te vinden. Wall of roots kan best wel een goede optie zijn, omdat ie je zowel snelle verdediging geeft als de extra mana. En daarna zou ik proberen om te kijken welke creatures het beste voor jou zijn en die dan vaker proberen te krijgen.
mazzel
pi
aangezien je op multiplayer mikt is het misschien handig om gedachten te houden dat je meer tegenstanders hebt. Kaarten als essence warden worden best een stukje beter in zo'n geval. Een kaart als hour of reckoning kan flink vijanden maken (al is ie waarschijnlijk toch wel de moeite waard om te spelen hoor).
Als ik nu naar je deck kijk zie ik een hoopje creatures en een bergje spells, maar niet echt dat speciaal goed samen werkt of dat speciaal goed in multiplayer werkt. Nou denk ik niet dat je meteen dat in een van je eerste decks zou moeten hebben hoor. Voor nu zou ik proberen om wat goedkope mana acceleratie te vinden. Wall of roots kan best wel een goede optie zijn, omdat ie je zowel snelle verdediging geeft als de extra mana. En daarna zou ik proberen om te kijken welke creatures het beste voor jou zijn en die dan vaker proberen te krijgen.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ik heb nog eens zitten kijken in mijn groene en witte deck.
Suppression Field 2
Suntail Hawk
Courier Hawk 2
Nightguard Patrol 1
Faith's Fetters 3
Beloved Chaplain
chant of Vitu-Ghazi
Twilight Drover
Leave no Trace 3
Conclave's Blessing 4
Dryad's Caress
Wood Elves 2
Ursapine
Dowsing Shaman
Rabid Elephant
Vine Trellis 2
Carven Rayatid
Naturalize
Ik vond nog een oud topic, waar ik een deel van mijn verzameling op heb staan:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=1266&start=0
Suppression Field 2
Suntail Hawk
Courier Hawk 2
Nightguard Patrol 1
Faith's Fetters 3
Beloved Chaplain
chant of Vitu-Ghazi
Twilight Drover
Leave no Trace 3
Conclave's Blessing 4
Dryad's Caress
Wood Elves 2
Ursapine
Dowsing Shaman
Rabid Elephant
Vine Trellis 2
Carven Rayatid
Naturalize
Ik vond nog een oud topic, waar ik een deel van mijn verzameling op heb staan:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=1266&start=0
Ik heb weer een aanpassing gemaakt.
Ik heb me nu heel erg geconcentreerd op creatures en een paar defensieve spreuken. Ik wilde een hoop creatures op tafel kunnen leggen. En een beetje weerstand kunnen bieden tegen hele vervelende kaarten (enchantments & artifacts & creatures) of door deze te disabelen (Faith's Fetters) of door deze van de kaart te vegen.
Mijn deck ziet er nu zo uit:
Basic Land Forest 7
Basic Land Plains 4
Selesnya Sanctuary 4
Sorcery
Recollect
Farseek 2
Creatures
Golgari Grave Troll
Weathered Bodyguards
Horned Troll
Sundering Vitae 2
Courier Hawk 2
Watchwolf 2
Amrou Seekers
Loxodon Hierarch
Siege Worm 4
Wood Elves 2
(eruit) Civic Wayfinder 2 (eruit)
Vine Trellis 2
Phytohydra
Oathsworn Giant 2
Twilight Drover
Nightguard Patrol 2
Trained Armodon
Ursapine
Instant
Devouring Light 2
Naturalize 2
(erin) Congregation at Dawn 2 (erin)
Enchantment
Blanchwood Armor
Faith's Fetters 3
Concerted Effort
Primal Frenzy
Lure
Moldervine Cloak
Fists of Ironwood
Ik heb me nu heel erg geconcentreerd op creatures en een paar defensieve spreuken. Ik wilde een hoop creatures op tafel kunnen leggen. En een beetje weerstand kunnen bieden tegen hele vervelende kaarten (enchantments & artifacts & creatures) of door deze te disabelen (Faith's Fetters) of door deze van de kaart te vegen.
Mijn deck ziet er nu zo uit:
Basic Land Forest 7
Basic Land Plains 4
Selesnya Sanctuary 4
Sorcery
Recollect
Farseek 2
Creatures
Golgari Grave Troll
Weathered Bodyguards
Horned Troll
Sundering Vitae 2
Courier Hawk 2
Watchwolf 2
Amrou Seekers
Loxodon Hierarch
Siege Worm 4
Wood Elves 2
(eruit) Civic Wayfinder 2 (eruit)
Vine Trellis 2
Phytohydra
Oathsworn Giant 2
Twilight Drover
Nightguard Patrol 2
Trained Armodon
Ursapine
Instant
Devouring Light 2
Naturalize 2
(erin) Congregation at Dawn 2 (erin)
Enchantment
Blanchwood Armor
Faith's Fetters 3
Concerted Effort
Primal Frenzy
Lure
Moldervine Cloak
Fists of Ironwood