Quest for the zombie

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Quest for the zombie

Bericht door /-\rne »

Aangezien mijn vorige deck niet bleek te werken, trok ik mijn oude zombie deck maar weer eens te voorschijn, nadat ik de eerste pot dik ingemaakt werd heb ik wat aanpasingen gemaakt, en daarna heb ik niet meer verloren van de persoon waarmee ik speelde. Maar het kan natuurlijk nog beter.

Mijn deck:

Creatures:
1x Carnophage
3x Accursed Centaur
3x Festering Goblin
4x Carion Feeder
4x Shepherd of Rot
2x Lord of the Undead
2x Soulles One
2x Undead Warchief
4x Gemapalm Polluter
4x Grave Defiler
4x Twisted Abomination

Spells:
4x Dark Ritual
3x Patriarch's Bidding

Land:
3x Unholy Grotto
17x Swamp

Ik realizeer me dat dit verre van de perfecte lijst is, maar ik kan ook nergens een Lijst vinden die dat wel is.


Dit is een sirieusere lijst die op nedermagic stond (2x zelfs) voor extended:

Creatures:
2x Balthor the Defiled
4x Festering Goblin
4x Gempalm Polluter
2x Noxious Ghoul
4x Putrid Imp
4x Undead Gladiator
4x Undead Warchief

Spells:
2x Oversold Cemetery
4x Cabal Therapy
4x Duress
4x Patriarch’s Bidding
2x Sickening Dreams

Land:
19x Swamp
1x Cabal Coffers

(het 2e deck was iets anders met maar 14 land)

Er is niet echt een vaste basis te ontdekken wat elk deck heeft. daarom geef ik nu een lijstje van kaarten die veel gespeeld worden.

Dit zijn creatures die ik vaak tegenkwam:

- Festering Goblin
- Carrion Feeder
- Putrid Imp
- Gempalm Polluter
- Undead Warchief
- Soulless One
- Lord of the Undead
- Noxious Ghoul
- Twisted Abomination
- Withered Wretch

Iets minder vaak gespeelde creatures:

- Carnophage
- Nantuko Husk
- Putrid Raptor
- Vengeful Dead
- Graveborn Muse
- Rotlung Reanimator
- Bone Dancer (ben ik maar 1x tegen gekomen, maar lijkt me wel een leuke kaart)

En Balthor the Defiled, maar die komt straks nog terug.

Er zijn 4 enchantmens die veel gespeeld worden, veel decks spelen er 1, maar er zijn ook een aantal die er 2 of meer spelen:
- Grave Pact
- Oversold Cemetery
- Call to the Grave
- Cover of Darkness

De meeste decks gebruiken ook nog 1 of 2 slots voor spells, en daar kun je vanalles in vullen, deze ben ik wel een aantal keer tegen gekomen:
- Dark Ritual
- Buried Alive
- Diabolic Edict/Terror
- Duress/Cabal Terapy

Hier een lijstje van veel gespeelde landjes in zombie decks, de mana base is natuurlijk een van de belangrijkste dingen:
- Lake of the Dead
- Cabal Coffers
- Unholy Grotto

En dan nu, ietst wat bijna elk deck speelt en waar ik uit opmaak dat een deck beter is met dan zonder, Reanimation kaarten.
- Patriarch's bidding
- Living Death
- Twilight’s Call
- Balthor the Defiled

Dit begint meer op een artiekel te lijken, maar goed. Ik hoop dat julie me gaan helpen met het beste zombie deck in elkaar te gaan zetten, en hoop daarvan vooral zelf een hoop van deck building te leren.
ik wil hier bijvoorbeeld leren hoe je bepaald welke creatures je wel en niet speelt, hoe moet je een goeie verdeling maken in de kaart costen, welke spells moet je naast gewone zombies spelen, en hoe maak je een goeie mana base.
En laat ik maar beginnen bij het begin, Er zijn spelers die een soort van bidding combo spelen, met een sac kaart, bidding, en Vengeful Dead. Er zijn ook spelers die door behulp van de genoemde enchantments controle proberen te houden, en er zijn decks die gewoon snelle creatures spelen.
Dus bij deze mijn eerste vraag, welke taktiek zal dit deck het beste maken? een bidding combo, gravepact, of gewoon snelheid?

Arne
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

ik zit met hetzelfde wrang gevoel, ik ben ook een enorme zombiefan; ik probeer ze allemaal te verzamelen en voorts heb ik nu al 1 deck af en ga ik voor nog 2 andere decks. er zijn namelijk verschillende types van decks. je kan het baseren op discard, op sacrifice, op removal, op swampwalk...

ik heb nu niet zo veel tijd, maar ik zal je proberen te helpen, samen vinden we wel iets :)

ik laat je nog wel mijn bevindingen weten...
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ok :) gaaf :) post vooral je decklist een keer dan :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik kan iig melden dat mijn nieuwe deck dit deck irritant vindt.

Maareh, ik zou zelf vooral focussen op dingen kunnen slopen aan de overkant, noxious ghoul is daar bv best wel goed in. Verder zou ik niet zo snel dingen weten voor zombies, je ziet zo veel van die decks, het is vrij moeilijk om origineel te zijn.

Iig succes!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

noxious ghoul is eigenlijk een beetje langzaam.. ik vind zelfs undead warchief een beetje aan de langzame kant, ik ben nu dit aan het testen. Het is een zeer snele lijst, met meerdere opties om de game te winnen, het enigste wat er echt in mist is removal (je hebt wel soort van removal door festring goblin en Craion feeder) en die kun je ook weer naar je hand halen, maar dat is denk ik toch nog niet genoeg.

ook als de game lang duurt kun je nog vrij veel doen, door poluters te cikelen en naar je hand te halen of Grave Defilers te saccen, naar je hand te halen en te spelen. Aan het begin zijn Festering goblins erg fijn, of een first turn Raptor. een 3e turn bidding kan ook erg leuk zijn :) zeker als je al kaarten gediscart het voor raptor, en een paar kaarten gecyceled. de mana base is nog niet fantastisch, maar Twisted Abomination is opzich wel een goeie kaart. Maar hij zal vast wel beter kunnen nog :) hij wint trouwens wel van het goblin deck wat ik speel, en daarmee is het het beste deck wat ik heb.

4 Festering Goblin
4 Carrion Feeder
4 Putrid Imp
4 Lord of the Undead
4 Grave Defiler
4 Gempalm Polluter
4 Twisted Abomination
4 Putrid Raptor
4 Patriarch's Bidding
4 Dark Ritual

3 Unholy Grotto
17 swamp
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

hmm ik denk dat ik de Imp's eruit ga halen en ga vervangen voor Withered Wretch de imp's zijn vaak niet nutig, en wretch kan ervoor zorgen dat je bidding altijd kunt spelen zonder dat er vervelende creatures van je opo mee terug komen, en hijs natuurlijk handig tegen alle decks die hun graveyard gebruiken :)
verder denk ik dat de grotto's eruit gaan, er zit op gravedefiler en mischien gempalm polutter en festering goblin eigenlijk geen creatures in die de moeite waard zijn om op je deck te leggen en daardoor geen nieuwe kaart te trekken. ik doe er dan een swamp bij om de mana base in orde te houden en heb ik dan dus nog 2 plaatsen over.. de enigste kaarten die ik kan bedenken die de moeite waard zijn daar in te spelen zijn: Undead Warchief en of noxious ghoul maar ghoul is eigenlijk te langzaam, en word pas speelbaar als je warchief al speeld, of je hem met de imp in je grafbak lecht en hem er met bidding uithaald. verder zou ik ergens nog een van uit kunnen halen en dan 3x warchief of ghoul spelen.. of eventual 3x imp of 3x Shepherd of Rot.
Noxious ghoul gaat zoizo in sideboard.
maar wat denken julie ervan?
2x warchief/ghoul/imp/shephard (en welke dan)
of 3x, en welke moet er dan 1 van uit?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Even mijn paar centen;

Er zijn 2 kaarten die ik altijd wil spelen in een Zombie-deck. Dit zijn de Rotlung Reanimator en de Graveborn Muse. Beide fantastische kaarten. De Rotlung wordt vaak gecombineerd met Withered Wretch en de Muse vaak met Carrion Feeder.

Grofweg kun je Zombie decks verdelen in 3 groepen.
De eerste groep is de meest aggresieve versie. Deze bevat meestal veel goedkope zombies in combinatie met Undead Warchief. Van alle versies is deze het snelst. Helaas is dit deck ook vrij makkelijk te disrupten.
De tweede groep is meer controlerend. De enchantments worden vaak in deze versie gespeeld. Denk hierbij aan Grave Pact en Call to the Grave. Op deze manier is het mogelijk een groter deel van de decks te bestrijden. Helaas gaat dit ten koste van de snelheid.
De derde groep bestaat uit semi-combo decks. Deze spelen meestal een vorm van reanimatie zoals Patriarch's Bidding. Het doel is zo snel mogelijk zo veel mogelijk zombies in de grafbak te leggen en dan in een grote beurt de zooi weer in het spel te laten komen. Noxious Ghoul is uitermate geschikt voor dit deck.

Zoals je ziet zijn de zombies de enige echte overeenkomst tussen deze decks. Het is verstandig een keus te maken voor het type deck dat je wil voordat je beslist welke kaarten je wil spelen.

Laatste opmerking: ik las ergens dat Goblins verliest van een Zombie-deck. Dit is mogelijk maar zeer onwaarschijnlijk tenzij je maindeck Goblin-haat speelt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

land: 21

18x swamp
3x unholy grotto

spells: 17

2x animate dead
3x buried alive
4x exhume
3x patriarch's bidding
1x zombie infestation
4x phyrexian arena

creatures: 22

2x grave scrabbler
4x lord of the undead
4x putrid imp
4x putrid raptor
2x skirk ridge exhumer
1x avatar of woe
1x liege of the pit
1x helldozer
3x twisted abomination

ik dacht aan dit deck. discarden dus :)

1) ik heb liggen twijfelen voor graveborn muse ipv phyrexian arena, maar misschien killt hij jezelf wel sneller en er is geen mogelijkheid tot sacrificen, dus geraak je er ni vanaf als het moet. (alle 4 vervangen?)

2) undead gladiator? heeft denk ik een te klein effect... je kan hem na het discarden, vroeg in het spel wel terug halen en je kan hem ook gebruiken als carddraw, maar wel hele dure dan... (dacht hem 1 keer te spelen)

3) soulless one? is in de meeste spellen maar een 3/3 of 4/4 voor 4 en brengt niets bij aan het thema; deze heb ik dus ook laten vallen. (dacht hem 2x te spelen)

4) 21 land niet te weinig? had aanvankelijk 2 swamps meer; maar heb die eruit gehaald om niet nog meer spells/creatures te moeten schrappen. misschien dat 21 toch genoeg is; de spells zijn over het algemeen redelijk goedkoop. de dure worden via shortcuts gespeeld... en twisted abomination speel ik ook 3 keer voor de swampcycle. (is tevens een stevig creature om in het spel te gooien vanuit de graveyard).

5) wat met zombie infestation? 1 keer/meer/helemaal niet? had em aanvankelijk 3 keer genomen, maar heb moeten schrappen. ik bekijk het nu meer als plan b; voor moest je hem eens hebben, is hij wel zeer handig. je kan namelijk redelijk goed blijven discarden; door de carddraw van phyrexian arena en door het terughalen naar je hand door verscheidene kaarten.

Suggesties/Reacties/score op 10 van het deck :D ?
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

hmm daarvoor zou ik er tegen moeten spelen, maar hij lijkt me vrij langzaam eigenlijk.. verder is Withered Wretch zeeer handig, het ziet er in jou deck niet naar uit dat je turn een of twee je exhume speeld, en je wilt ook niet dat de ander vervelend creatures in het spel komt. zeker niet met bidding! en verder mis je elke vorm van spot removal, als er een vervelende creature tegen over je licht, kun je er niks aan doen, zelfde geld voor enchantments of artifacts.. je hebt niet eens een alternatieve mogenlijk heid iemand dood te maken tegen een moat of Ensnaring Bridge met Grafted Skullcap of zelfs een Fortune Thief betekend gewoon game loss voor dit deck. je moet kunnen aanvallen, en als dat niet lukt verlies je.
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

hoe zou je het dan aanpassen? wat eruit en wat er zeker in? misschien om toch wat removal te hebben: 4x terror?
tegen een moat of ensnaring bridge ga ik er niets in stoppen; niemand waar ik tegen speel, heeft zo'n deck + je kan nooit tegen alle decks iets doen, dat is nu eenmaal een gegeven en dat maakt magic zo leuk; in principe is er geen 'allerbeste deck'
Wat moet er dan uit voor 4x terror?

ik zal de 2x grave scrabbler alvast vervangen door 2x withered wretch.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

gempalm polluter zie je vaak tegen kaarten als moat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ja, een alternatieve kill zou handig zijn in je deck :) en polluter is de beste kaart daarvoor in zombie.. of Vengeful Dead kan ook nog wel, moet je eignelijk wel Carrion Feeder erbij spelen ofzo.

en tja goeie zwarte spot removal.. hmm Diabolic Edict maar daarmee kun je helaas geen speciafiek creature kapot maken.. maar 't is opzich wel de beste creature removal.. of je moet Chainer’s Edict liever spelen vanwege flashback, maar das geen instant. en ehm Festering Goblin kun je als je hem op de juiste manier speeld er ook wel voor gebruiken, samen met carrion feeder is hij stuk beter :)
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

ik ga mijn deck zo houden, met enkele aanpassingen:

terror
withered wretch
gempalm polluter

maar wat eruit halen :twisted:
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

tja ik ken je deck niet heel goed, en zou persoonlijk denk ik alle grote creatures eruit halen om er alleen zombies in te spelen, mja ik denk dat je die wil houden.. dus dan 2x skirk ridge exhumer, 2x grave scrabbler 3xunholy grotto (hijs echt niet zo heel goed) en je speeld al 4x Lord of the Undead.. gebruik je hem ooit? en dan 1 swamp extra spelen.. en putrid raptor kan mischien ook wel.. je speeld toch geen zombies die te groot zijn om gespeeld te kunnen wordne en dus gediscart moeten worden, je hebt imp al om te kunnen discarten.. zoiets? kwenie hoeveel ruimte je nu hebt :P
Plaats reactie