Decksoorten

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Badass
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: za jul 21, 2007 6:57 pm

Decksoorten

Bericht door Badass »

Dit is mss wel een domme vraag, en ik weet niet zeker of ik het hier wel moet plaatsen:

Ik ben relatief nieuw met magic. Na een beetje rondgekeken te hebben bij andere decks, kwam ik op veel ideeen voor een goed deck. Maar er zijn zoveel soorten decks, en ik weet echt niet welke nou precies leuk is om te spelen.

Dus mijn vraag:

Weet iemand een website, waar heel veel verschillende decksoorten op staan, en wat precies de specialiteit is van dit deck.

Bijvoorbeeld iets zoals dit:

(Decksoort, bijvoorbeeld burn) - (Sterke/zwakke punten van het deck etc..)

Als iemand zo'n site kent zal ik je heel erg dankbaar zijn!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vrees dat zoiets een beetje moeilijk is. Mensen vinden het namelijk erg moeilijk om hun eigen deck eerlijk te beoordelen. Stel je neemt burn dan zou ik bijvoorbeeld beoordelen als saai, rechtlijnig, makkelijk te stoppen, etc. Terwijl degene die het leuk zou vinden om er mee te spelen het zou kunnen hebben over lekker snel klaar (dus tijd om te rusten tijdens het tournooi), moeilijk te stoppen, een aantwoord op alles (namelijk de tegenstander dood burnen), etc.

Wat ik in jouw geval zou doen is gewoon een beetje uitproberen wat je leuk vindt. Gewoon een deck bouwen, er mee spelen, verzinnen wat je er wel en niet leuk aan vindt en een volgend deck bouwen. Mocht je echt per se willen lezen over decks dan zou ik je aanraden om artikelen op de grotere magic websites te lezen. Zoals www.magicthegathering.com en www.starcitygames.com.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Badass
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: za jul 21, 2007 6:57 pm

Bericht door Badass »

Bedankt voor de sites!

Ik zal ernaar kijken en hopelijk vind ik een goed deck.

Greetz,

Badass
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Kijk eens op http://www.magicdeckvortex.com
Dat is de grootste die ik ken. Heel veel decks en vaak ook een uitleg over het deck.

Succes.
Hokahey - Today is a good day to die
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

mocht je vragen hebben over 1 specifiek deck, kun je natuurlijk altijd bij ons terecht ^^
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Plaats reactie