Mill deck -> hulp tegen snelle decks

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Mill deck -> hulp tegen snelle decks

Bericht door Dexter »

Hoi,
Dit is mijn mill deck:

2x Dralnu, Lich Lord
2x Circu, Dimir Lobotomist

4x Counterspell
4x Arcane Denial
4x Mana Leak
3x Induce Paranoia
2x Remand
4x Last Gasp
2x Expunge
4x Glimpse The Unthinkable
3x Compulsive Research
1x Traumatize

3x Millstone

12x Island
8x Swamp
2x Underground River

Dit is een vrij goede deck. Tegen decks met een normale snelheid heb ik meestal geen problemen. Maar het zijn nu juist snelle decks (echantress, goblin, elf, ...) waar ik nog altijd problemen mee heb. :twisted:
Kan iemand mij helpen om mijn deck nog beter te maken?
Gelieve alleen maar nuttige commentaar te geven.
:roll:
groetjes
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de eerste stap die ik zou nemen met jou deck is eens goed naar de mana base kijken. Eigenlijk wil je zo snel mogelijk kunnen gaan counteren. Ik zou denk ik meer land spelen en minder landjes die alleen maar zwarte mana kunenn leveren. De rRivers zijn hierbij een goede start.

Verder heb je niks dat efficient creatures stopt. Denk aan een kaart als propaganda, infest of desnoods een willekeurige wall.

Ik zou me wel afvragen of millen nou echt makkelijker is dan bv proberen te winnen met psychatog.

mazzel

pi

p.s. met kaartnaam maak je een link naar de tekst van een kaart. Dit is wat gebruiksvriendelijker richting mensen die je proberen te helpen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Voila ik heb dat snel even aangepast. Nu is het duidelijker nietwaar?
Zie ik weet dat een mill deck niet een van de meest competitieve decks is die er zijn, maar ik speel er graag en het is eens een andere manier om te winnen.
Wat je commentaar betreft, ik apprecieer het enorm.
De kaart Infest heb ik in mijn bezit maar die zit in mijn sideboard. En kaarten zoals Damnation zijn mij veel te duur. :?
En wall is natuurlijk een goed idee, maar daarmee hou je ze gewoon tegen, je doodt ze niet. Als je tegenstander hem op een of andere manier oppompt, zelfs al is het maar met een Rancor heb ik een serieus probleem. Mss moet ik er bounce gaan insteken wat denk je?
Of ik kan er natuurlijk gewoon meer destroy gaan insteken maar dan weet ik nog niet echt wat. :?:
En wat die Propaganda betreft, ja dat ziet er mij wel een leuke kaart uit. Maar ik moet er ook iets uithalen é.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een kaart als innocent blood, diabolic edict of chainer's edict kan ook leuk zijn. Je zou psychic drain kunnen overwegen als je het vaak net niet red tegen de vervelende decks, een beetje life gain kan je dan misschien net de extra beurt geven die je nodig hebt. Dimir doppelganger kan wel leuk zijn in combinatie met het millen en kan je ook als bijzaak afhelpen van creatures die steeds uit je tegenstander zijn yard terug komen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Hoi,
ja die Psychic drain is niet slecht, maar hij kost te veel om echt veel punch uit te halen. Meestal heb ik pas tegen de 10de beurt ofzo pas geen hand meer dus ik kan mijn mana echt wel gebruiken.
Ja chainer's edict is een goede kaart maar die vind je bijna nergens. Ik zou natuurlijk kunnen opteren voor Diabolic edict omdat deze een instant functie heeft. Maar dan heb je wel het nadeel dat je tegenstander een nietig creature sacrificied terwijl jij juist die grote weg wil.
Moest ik die Chainer's vinden dan vervang ik hem met Expunge?
Ik ben nog wat aan het twijfelen over die Counterspell. Die kost 2 blauwe mana, en aangezien ik niet mona blauw speel kan dat wel eens in het begin een dode kaart zijn.
Die zou ik dus nog wel willen vervagen eigenlijk.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je snelle counterspells wilt dan moet je denken aan kaarten als daze en force spike of force of will, maar die ligt vast buiten het budget. Je zou aan evacuation kunnen denken tegen creature based decks, maar dan wil je zeker wat acceleratie spelen, in vorm van bv dimir signet, sky diamond of talisman of dominance. Zonder acceleratie ben je dood voordat je de kaart kunt spelen.

Delay kan nog wel een aardige vervanger zijn van counterspell. (Wist je btw dat die kaart in het frans "retard" heet?)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Haha "retard"!
Die Fransen toch...
Ok, die Daze is een leuke, maar die kan ik niet spelen want dan verlies ik al een island en ben ik eigenlijk dus een beurt kwijt.
Force Spike daarentegen kan ik wel spelen, maar 1 kan je toch bijna altijd betalen?
Als ik die kaart de 4de of 5de beurt trek is die toch zo goed als nutteloos??
Evacuation is de kaart eigenlijk, maar wel wat duur in mana cost. Voordat ik die kan afspelen... :?
En signets heb ik met hopen dat kunnen we fiksen.
Eigenlijk zou jij eens even in mijn plaats moeten staan: wat zou jij erin zetten of eruit laten moest je tegen een goblin deck spelen?
Maakt niet uit wat, maar probeer wel ook mijn kaarten te gebruiken. :D
Gebruikersavatar
Wiz Jeroen
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 8:58 pm
Locatie: Emmen

Bericht door Wiz Jeroen »

Hoi,

Ben net een nieuw mannetje hier en zag een deckje wat direct mijn oog trok. Heb ook mill deckje gebruikt en zag veel overeenkomsten.
Ik zou sb chill stoppen tegen rode mannetjes decks. Werkt heel lekker :) . Misschien muddle the mixture je kan hiermee eigenlijk al je mill kaarten zoeken. Tevens een counterspell tegen nare instants en sorcery's & HEEL goedkoop.
Ook een dimir infiltrator kan helpen is goedkoop om neer te leggen en heeft een dubbele kleur (kan je ook als nadeel zien) kan blokken maar zoek ook wederom je mill kaarten en evt creature kill / counterspells.
Hoop dat ik je op wat ideetjes heb gebracht
suc6
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja ik heb die kaart vroeger nog gespeeld, maar ik heb hem erut gesmeten omdat ik Arcane Denial had. Maar ik kan altijd proberen om hem terug in te steken. Die Dimir Infiltrator toch liever niet, die heb ik ook nog geprobeerd maar is veel te traag en met een 1/3 creature ben ik niets.
Zou je anders eens jou deck kunnen posten?

grtz
Gebruikersavatar
Wiz Jeroen
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 8:58 pm
Locatie: Emmen

Bericht door Wiz Jeroen »

Dexter
Zal ik doen. Maar niet meer vandaag moet morgen weer "fris" aan het werk :wink:
Zal morgen een poging doen zeg maar tegen een uurtje of negen dan zal de ergste drukte hier in huis wel weer achter de rug zijn
gr
Jeroen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

force spike was ook vooral bedoelt tegen de snelle decks, boeie dat je hem pas beurt 4/5 pakt, als je zover gekomen bent tegen de snelle decks dan heb je ze toch al onder controle of al verloren. De muddle is inderdaad een hele goeie suggestie, het zou mooi zijn als je een 2 mana oplossing had die veel creatures zou kunnen slopen. Misschien dry spell? Of je zou er een sun droplet mee kunnen zoeken. Ook niet slecht tegen bepaalde decks. Misschien kun je wel een soort 2 mana toolbox bouwen met de muddles en infiltrators.

Als de keuze is tussen een island naar je hand en die hele vervelende kaart (zeg goblin lackey of zo) kunnen stoppen, of niets kunnen doen dan zou ik denk ik maar al te graaag voor de eerste optie kiezen. Nou kan het ook zijn dan andere kaarten dan daze beter zijn voor je deck hoor.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wiz Jeroen
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 8:58 pm
Locatie: Emmen

Bericht door Wiz Jeroen »

Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja je hebt gelijk, je deck lijkt sterk op de mijne, alleen is er een groot verschil: als ik zo zie heb jij er minstens 200 euro aan uitgegeven terwijl ik nog geen 100. :D
Maar ja geld is niet echt het probleem (behalve dan voor de dual landjes en fetch landjes).
Ik vind het raar dat je Clutch of the Undercitygebruikt. Op het eerste zicht kan je alleen maar transmute gebruiken voor de Lobotomist en de kaart spelen is ook een optie, maar je wil hem millen niet terugbrengen tot 0 levens.
Een sideboard maken zou ik ook nog willen maken, maar dan niet een gebaseerd op kleur maar wel op creature of niet-creature decks.
Ohja en heb jij genoeg aan 4 Last Gasp om het tegen creature decks op te nemen?
:o
grtz
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de clutch helpt iig ook tegen creatures, net als de infiltrator. Dat Wiz Jeroen ook damage kan doen is toch niet erg? Dan kan hij een strategie kiezen voor hoe hij het beste kan winnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja mss heb je wel gelijk maar ik van mening dat millen al moeilijk genoeg is. Probeer je zoveel mogelijk daarop toe te spitsen en vergeet de rest anders kom je er niet.
Btw ik heb mijn deck wat veranderd en dit is het eindresultaat:

4 Arcane Denial
4 Glimpse the Unthinkable
4 Mana Leak
4 Last Gasp
3 Muddle the Mixture
3 Telling Time
3 Millstone
3 Terror
2 Induce Paranoia
2 Circu, Dimir Lobotomist
2 Infest
2 Dralnu, Lich Lord
1 Howling Mine
1 Traumatize

2 Underground River
9 Swamp
11 Island

Beter niet waar?
Plaats reactie