Groen-rood LD deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

euh ja Avalanche Riders heb ik ten eerste niet :P , en ook hij is vier mana. Ja ik zou hem natuurlijk kunnen opteren, maar dan moet ik weer ergens gaan snoeien en ik weet helemaal niet waar. Of ik zou natuurlijk de Natural Affinity er kunnen uitsmijten, maar die ben ik nog aan het testen dus voorlopig blijven ze er nog even in. Eerst moet ik die Molten Rain, Eternal Witness en Raze gaan testen. En dat gebeurt allemaal volgend weekend, waar ik ook mijn mill deck en nog wat andere decks ga testen.
En ja het is casual play.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoe ging het testen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Hoi iedereen,

het magic weekend dat ik ging houden is dus voorbij en er is veel 'gemagiced' met veel verschillende soorten decks. Ik kan moeilijk alle uitslagen hier posten aangezien we ook veel multiplayer hebben gespeeld en ik een aantal matchups ben vergeten. :P
Maar niet getreurd de belangrijkste weet ik nog wel, zeker voor deze deck.
Ik zal even mijn deck hier opsommen waarmee ik heb gespeeld maar ik wil jullie wel waarschuwen hij is wat anders dan ik (en jullie) gewild hadden. Dit komt omdat er een aantal besteld waren maar niet op tijd zijn aangekomen. Veel keus had ik niet en ik heb dan maar snel wat andere kaarten erbij gesmeten.
Met deze LD deck ben ik dus naar het weekend vetrokken:

4x Winter's Grasp
4x Birds of Paradise
4x Stone Rain
4x Creeping Mold
3x Argothian Wurm
4x Llanowar Elves
4x Pillage
2x Natural Affinity
3x Shivan Wumpus
3x Earthquake
3x Carven Caryatid
9x Forest
7x Mountain
1x Strip Mine
4x Karplusan Forest

Voor zover dus de deck. De Carven Caryatid heb ik er last minute nog bijgegooid omdat hij nog vrij goedkoop is, een wall is die creatures kan doden, en ik ermee een kaart kan trekken. Maar bij het testen viel hij wat tegen maar daarover direct meer.
Maar ik moet Dragonheart eigenlijk wel gelijk geven
Land destructie is bij de laatste poll over multiplayer eruit gekomen als meest annoying. Leuk is zo'n deck dus waarschijnlijk alleen voor de speler.
Het is mss niet de meest annoying maar ik heb gemerkt dat mensen er niet graag tegen spelen en dat vind ik wel erg. Je steekt zoveel geld en moeite in je deck maar dan wil men er niet tegen spelen. Dat roept toch op tot nadenken.
Nu, laat ik even zeggen tegen welke decks ik gespeeld heb en wat er mis ging.


Mijn eerste matchup was tegen een wit-groen deck. Niet echt weenie, maar toch vrij snel. Om de een of andere reden had ik tijdens de drie spellen die ik ertegen heb gespeeld nooit een Birds of Paradise noch Llanowar Elves in mijn openingshand. Hierdoor kon ik telkens pas in de derde beurt beginnen met landjes kapotmaken. Maar dit was zo nutteloos omdat hij ook met BoP speelde en niet echt veel mana nodig had. Ook speelde hij met Suntail Hawk. Ik dacht, ik vernietig snel al die kleine beesten. Ik koop dus mijn Earthquake maar die belandde netjes in de graveyard zonder effect aangezien het allemaal flyings waren. :oops: Het was snel game over toen hij op zijn vogels een Gaea's Embrace legde.
En zo ging het drie spelletjes ongeveer hetzelfde. Opmerkelijk is wel dat ik nooit mijn Natural Affinity heb kunnen spelen, ook niet tegen mijn andere matchups.

Mijn andere mathup was tegen een blue flying deck. Jullie raden het al, mijn earthquake was weeral nutteloos. :( Mijn eerste spel heb ik verloren hoewel het nog vrij goed opging. Ik kon toen weeral pas in de derde beurt landjes wegdoen maar ik had het geluk om een Strip Mine te hebben. Zo kon ik 2 landjes ineens wegdoen. Maar ik ben verloren door creatures die aanvielen met equipment erop.
Zo was het ook het tweede spel. Maar het derde spel heb ik gewonnen! :D Dit kwam omdat ik in mijn openingshand (eindelijk) een BoP had en mocht beginnen. Dit maakte dat ik zijn eerste land al direct kon vernietigen. Wel trok hij daarna nog 3 landjes (of had hij ze vast) maar die baarde niet veel problemen, zeker niet toen ik Argothian Wurm aflegde en hij daarvoor zijn laatste land niet weg sacrificen.

Voor zover de single matchups. Ik heb hem ook met drie spelers getest, het concept van links aanvallen. Dit ging aanvankelijk nog vrij goed tot ze BoP of llanowar elves gingen spelen en het voor mij onmogelijk werd om nog te winnen.
Ook met vier heb ik de deck getest maar dat was een ramp. Het blijkt dat met hoe meer we zijn hoe slechter de deck wordt. Dit is duidelijk geen multiplayer deck.

Dus om even samen te vatten: mijn deck is dus te traag, zeker als ik geen manafixers in mijn openingshand heb, ik heb een middel nodig om creatures af te maken, ook flying, en mss een kaart voor tegen twee opponents, want de deck bouwen voor 3 opponents daar begin ik niet aan.
Heb je nog vragen, stel ze want ik ben mss wat vergeten. Heb je advies, geef ze gerust want ik kan het goed gebruiken. :lol:
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dexter schreef:Ik kon toen weeral pas in de derde beurt landjes wegdoen maar ik had het geluk om een Strip Mine te hebben. Zo kon ik 2 landjes ineens wegdoen.
Wacht even, heb je de Strip Mine getapt om een mana te maken en tegelijk een landje te destroyen, of mis ik iets?
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Haha, neenee want dat gaat natuurlijk niet. Ik had BoP liggen en had toen Winter's Grasp getrokken. Vandaar dus de twee landjes. Heb jij mss nog enige goede suggesties voor mijn deck?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, maar veel daarvan hebben we eerder al gegeven. Wil je met dit deck multiplayer spelen? Dan kom je niet onder effecten als Wildfire of Obliterate uit. Wil je singel spelen? Weg met de affinity en speel Avalanche Riders of zo.

iig weg met de Earthquake. Als het alleen is om beesten te mollen speel dan Savage Twister (damage op vliegende EN niet vliegende beesten).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien heb je wat aan devastating dreams? Zowel goedkoop genoeg voor single player als krachtig genoeg om ook wat uit te maken in multiplayer.Ik zou me verder afvragen of het wel haalbaar is om de tegenstander echt helemaal gelockt te houden met land destruction en of het niet een beter idee is om een deck te bouwen dat de tegenstander net genoeg afremt met land destruction en in de tussen tijd wint. Dit soort decks zijn bekend onder de naam Ponza, waarvan je vast wel online een voorbeeld kunt vinden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ik heb eens die Ponza deck opgezocht en dit lijkt me een veel leukere deck om mee te spelen dan mijn deck. Bovendien zullen de andere mensen waartegen ik speel niet opzien tegen het spelen tegen mijn deck zoals nu wel het geval is bij mijn GR Land destruction deck.
Ja dit soort deck zie ik wel zitten.
Alleen, ik heb nog niet echt de nodige kaarten en ik weet eigenlijk ook helemaal niet eens welke kaarten wel goed zijn.
Een ding is zeker, de kaarten Pillage en Molten Rain blijven erin. :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

ponza is in weze kort samen te vatten als wat land destruction om de tegenstander bezig te houden en wat snelle beesten om het af te maken. Dus zoek het in die richting voor je deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Hoi,
ik heb eens wat gezocht naar mogelijke kaarten die erin kunnen en dit is wat ik heb gevonden en die mij wel aanstaan:

Kumano, Master Yamabushi: degelijk creature, goede finisher, leuk met zijn abilitity en gaat goed met Seething Song

Arc Slogger: deze lijkt mij ook wel een vrij degelijke kaart, kan ook snel gespeeld worden met seething song. Ik ben nog wel niet overtuigd door zijn ability, 10 kaarten is toch wel veel voor maar 2 damage.

Molten Rain: zoals je zei, land destruction om ze bezig te houden. Deze kan daarbovenop nog eens damage geven.

Pillage: ook LD, kan ook afrekenen met lastige artifacts zoals Scroll Rack, Slate of Ancestry of zelfs Shield Sphere.

Slith Firewalker: deze kaart lijkt mij echt geschikt voor een dergelijke deck, voor lange spelletjes kan de kaart blijven geven. De kaart is extra krachtig als je hem in de eerste beurt kan afspelen maar dat lukt me alleen met Chrome Mox en die kaart is me echt te duur. Is er een vervanger voor die kaart?

Seal of Fire: ik denk dat deze kaart altijd goed is, beter dan Shock vind ik omdat je hem op tafel kunt leggen en geen mana hoeft bij te houden om te kunnen spelen.

Zo-zu the Punisher: deze kaart past goed bij mijn andere LD kaarten en is ook een 2/2 creature. Wel moet ik dan nog een manier vinden om mana te creeren via een andere manier dan landjes, en neen niet chrome mox. :P

Verder heb je nog Magma Jet, Genju of the Spires en Blinkmoth Nexus maar daar ben ik nog niet uit.
Heeft er iemand nog andere suggesties? Dan kan ik die deck eens testen in apprentice. :D
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

dit is mijn oude ponza deckje, misschien heb je er wat aan als voorbeeld?

4 Stone Rain
4 Pillage
4 Earth Rift
4 Fire Diamond
2 Mirari
3 Magnivore
3 Flametongue Kavu
4 Firebolt
4 Urza's Rage
2 Fire/Ice
2 Earthquake
21 Mountain
3 Barbarian Ring
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Dexter schreef: Arc Slogger: deze lijkt mij ook wel een vrij degelijke kaart, kan ook snel gespeeld worden met seething song. Ik ben nog wel niet overtuigd door zijn ability, 10 kaarten is toch wel veel voor maar 2 damage.
Sorry, maar dat is PRECIES hoe een beginner tegen zo'n kaart aan kijkt. Die 10 kaarten maken zeer weinig uit, je hebt nog steeds dezelfde verhouding kaarten binnen je deck en nog steeds dezelfde kans om de juiste kaart te pakken. De slogger is heel goed, de kaarten millen maakt echt niks uit.

Eerlijk gezegd vind ik chrome mox niet spelen vanwege zijn kosten een beetje jammer, zo'n dure kaart is het niet. Overigens is de kaart denk ik niet verplicht.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Haha, pi ik wist dat je zo ging reageren op mijn reactie van de slogger. :D
Ik heb eens nagedacht voor een ponza deck en dit is ongeveer wat ik ervan zou maken:

4 Pillage
4 Molten Rain
3 Slith Firewalker
2 Kumano, Master Yamabushi
2 Arc-Slogger
3 Zo-zu, the Punisher
4 Seal of Fire
2 Browbeat
4 Magma Jet
3 Seething Song
4 Mogg Fanatic
3 Pyroclasm
16 mountain
3 Ghitu Encampment
3 Blinkmoth Nexus

Natuurlijk is dit puur theoretisch aangezien ik nog een aantal kaarten moet aankopen om de deck zo te krijgen. Ziet hij er al wat goed uit? Geef gerust reacties. :roll:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

4 Mogg Fanatic
4 Slith Firewalker
3 Zo-zu, the Punisher
2 Kumano, Master Yamabushi
4 Arc-Slogger

4 Seal of Fire
4 Magma Jet
4 Seething Song
4 Pillage
4 Molten Rain

15 mountain
4 Ghitu Encampment
4 Blinkmoth Nexus

Zoiets lijkt me beter voor de consistentie. Ik zal even proberen het toe te lichten:
- Je wil meer beesten spelen. In tegenstelling tot burnspells doen die steeds weer damage en zijn dus zeker in multiplayer beter.
- Je landdestructie wil je inderdaad 4x spelen. Dit had je al.
- Legends speelt je liever niet 4x tenzij iedereen ze speelt (dan werken ze als removal, bv Umezawa's Jitte) of ze zichzelf opblazen (Braids, Cabal Minion en Kokusho, the Evening Star)
- Random 2-offs zijn natuurlijk erg leuk, maar de kans dat je ze pakt is dus minimaal. Indien een kaart erg belangrijk is voor je deck, speel hem dan 4x (geloof me die Slogger is dat)
- Browbeat is een matige kaart.
- Je speelt liever 23 land, want ondanks de Seething Song wil je liefst de eerste 5 beurten een land neerleggen.
- Om te voorkomen dat je te zeer manaflood kun je 8 manlanden spelen. Die zijn manaintensief en willen ook nog wel eens dood gaan.

Hopelijk heb je hier iets aan.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Consistentie is natuurlijk belangrijk in een deck. Maar sommige kaarten speel je best geen vier keer want dan is er kans dat je één kaart twee keer vast hebt in je openingshand. Dit is zeker het geval bij Arc-slogger. Twee 5 mana kaarten in mijn eerste hand is zeker veel te veel. Dan komt mijn deck gewoon niet op gang. Ik wil hem gerust 3 keer in de deck steken maar 4 is gewoon te veel.
Ook 4 Seething song lijkt me wat veel. De kaart is geweldig als ik een 5 mana beest kan afleggen maar wat als ik er geen heb? Dan zit ik daar met 2 extra mana die ik niet eens kan gebruiken. Vandaar dat ik er dus 3 in mijn deck steek.
En wat is er slecht aan browbeat? 5 damage of 3 kaarten trekken. Mensen kiezen zo vaak voor die 5 damage, dat is goed meegenomen. Dat is al 1/4 van hun totaal aantal levens.
En Pyroclasm steek ik er graag in omdat ik een omgeving zit die toch vrij vaak kleine lastige creatures spelen (wit weenie, elves, goblins you name it :wink: ) Die eruit laten zou mijn spel tegen die decks sterk afremmen.
En die landen dat lijkt me op het eerste gezicht vrij veel maar dat kan ik moeilijk zeggen. Ik zal die deck nog eens via apprentice testen.
Plaats reactie