Goeiemiddag allen,
Heb hier een goed squirrel deckje gemaakt,
Nu heb ik daar earthcraft ook in steken en samen met een squirrel nest kan je er dan oneindig veel tokens mee in play brengen.
Maar zorgt dit dan niet voor een manaburn? Je blijft landjes untappen maar je moet die mana toch ook opgebruiken?
Bij die squirreldeck zitten ook kaarten met flashback. Zijn die ook goedkoper door Emerald Medaillon?
Alvast bedankt voor de info
squirrel deck
Moderator: Admins & Moderators
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
je tapt het landje toch niet voor mana, maar voor een squirrel?
Uit de ask the judge database van starcitygames.com:
pi
je tapt het landje toch niet voor mana, maar voor een squirrel?
Uit de ask the judge database van starcitygames.com:
mazzelHow does the interaction work between flashback and cards that reduce casting costs? For example, what effect will an Emerald Medallion have on the flashback cost of Call of the Herd? Is it reduced?
A: "Cost reducers," as you call them, are like coupons. They don't actually reduce the cost of anything, they just help you pay it. If you have an Emerald Medallion in play, you only have to pay 1G to play Call of the Herd and 2G to play it with Flashback. Cost reducers worth the same with Flashback as they do with Kicker: They help you pay the total cost.
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
je hebt een landje met een squirrel nest, dus als je het landje tapt, dan krijg je een squirrel.
Met earthcraft tap je een creature (squirrel token) om een landje te untappen. dus je untapt landje met squirrel nest. Maar je hebt nu 1 mana in je manapool. dan doe je dat oneindig veel en heb je dus telkens als je landje tapt, een extra mana in je pool.
Telt dit niet als manaburn?
grtz
Met earthcraft tap je een creature (squirrel token) om een landje te untappen. dus je untapt landje met squirrel nest. Maar je hebt nu 1 mana in je manapool. dan doe je dat oneindig veel en heb je dus telkens als je landje tapt, een extra mana in je pool.
Telt dit niet als manaburn?
grtz
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
hoe komt die mana in je manapool?
Wanneer je een landje tapt dan betekent dat niet dat er automatisch een mana in je manapool terecht komt. je moet het zo zien: je ~kunt~ het landje (in de meeste gevallen) tappen om er mana uit te krijgen, het tappen is dan wat het kost en de mana is wat het oplevert. Wanneer jij de nest op het landje legt dan voeg jij aan de landje de mogelijkheid om hem te tappen om een token te krijgen, het tappen is dan weer wat het kost en het token is wat het oplevert. Je kunt nooit 2 abilities die hetzelfde kosten beide activeren door 1x te betalen wat het kost, je kunt dus of een token krijgen, of een mana. Mocht je het oneindig mana willen maken dan zou je natuurlijk wel een vitalize of intruder alarm toe kunnen voegen.
mazzel
pi
hoe komt die mana in je manapool?
Wanneer je een landje tapt dan betekent dat niet dat er automatisch een mana in je manapool terecht komt. je moet het zo zien: je ~kunt~ het landje (in de meeste gevallen) tappen om er mana uit te krijgen, het tappen is dan wat het kost en de mana is wat het oplevert. Wanneer jij de nest op het landje legt dan voeg jij aan de landje de mogelijkheid om hem te tappen om een token te krijgen, het tappen is dan weer wat het kost en het token is wat het oplevert. Je kunt nooit 2 abilities die hetzelfde kosten beide activeren door 1x te betalen wat het kost, je kunt dus of een token krijgen, of een mana. Mocht je het oneindig mana willen maken dan zou je natuurlijk wel een vitalize of intruder alarm toe kunnen voegen.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
dit is mijn deckje ongeveer, ik twijfel of ik sq mob en wrangler er ga insteken.
misschien earthcraft erbij.
nu is mijn vraag: welke type deck is dit? T1? T1.5? T2?
wat zou er nog inpassen? uitmoeten?
2x Akroma’s Memorial
4x Emerald Medallion
4x Beast of Burden
4x Deranged Hermit
4x Liege of the Hollows
2x Nut Collector
2x Squirrel Mob
2x Squirrel Wrangler
4x Muraganda Petroglyphs
4x Squirrel Nest
20x Forest
4x Swarmyard
4x Acorn Harvest
4x Chatter of the Squirrel
misschien earthcraft erbij.
nu is mijn vraag: welke type deck is dit? T1? T1.5? T2?
wat zou er nog inpassen? uitmoeten?
2x Akroma’s Memorial
4x Emerald Medallion
4x Beast of Burden
4x Deranged Hermit
4x Liege of the Hollows
2x Nut Collector
2x Squirrel Mob
2x Squirrel Wrangler
4x Muraganda Petroglyphs
4x Squirrel Nest
20x Forest