Spellshift

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ijsbiertje
Expert

Spellshift

Bericht door ijsbiertje »

Hoi,

Wanneer ik een lightning bolt speel en ik counter hem zelf met spellshift, dan reveal ik cards tot ik een instant of sorcery tegenkom. Stel nu dat ik een fireball tegenkom. Ik mag deze spelen zonder de casting cost te betalen. Kan ik dan vb zeggen dat het een fireball van 30 is ofzo?

Dank je
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

natuurlijk niet, je betaald niet voor X, dus X is 0. Het spel zou verschrikkelijk stuk zijn als je gewoon een random hoge waarde voor X kon kiezen in zo'n situatie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
a2thej_b
Master
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

die spellshift is zo'n vage kaart, ik kan er totaal niet het nut van inzien, als hij nou heel goedkoop was, dat het een goede counter was, maar dat hij er dan een andere kaart voor terug krijgt oke. maar hij kost 4, ik snap niks van deze kaart.
het enige wat ik kan bedenken is om je iegen kaart te counteen en hopen dat je een hele goede dure kaart gratis mag spelen.
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

stel ik gebruik sensei's devining top om bovenop een instant van 1 mana te leggen. Daaronder gooi ik een of andere random dure instant of sorcery. Zo gek is de spellshift dan toch niet? Ik bedoel, als ze dat grapje te goedkoop maken dan verzint iemand wel een manier om het te breken, dus maken ze het vrij duur. Best logisch denk ik.

mazzel

pi
a2thej_b
Master
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

misschien heb je wel gelijk:p met de nieuwe lorwyn ability, genaamd clash, kun je ook wat leuks bovenop leggen. alleen vind ik het nog steeds een gek idee om je eigen kaarten te gaan counteren. misschien is het wel een idee om in multiplayer je teammates stormdeck wat meer storm te geven:P
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en als ik nou vertel dat ik mensen regelmatig proteus staff precies zo heb zien gebruiken? Dit in decks met veel token generators en 1 verschrikkelijk creature, bv sundering titan of darksteel colossus.

mazzel

pi
ijsbiertje
Expert

Bericht door ijsbiertje »

Dan zou het inderdaad broken geweest zijn. Een maat vroeg me dit. Dacht al dat het niet zou kunnen.

Dank je.
Plaats reactie